1
Vraag
2
Reacties
BvD44

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bose soundbar Solo 5 op mediabox Next

Ik heb de Bose soundbar Solo 5 via de optische kabel aangesloten op de mediabox Next. Via de afstandsbediening vande mediabox Next de sounbar gekoppeld.Bose Solo wordt herkend, er komt echter geen volume symbool in beeld. Wel het symbool van de afstandsbediening.
Ik kan echter wel het volume regelen, +,- en geluid uit. Zet ik de mediabox in standby dan gaat de Bose na 2 uur ook in standby. Echter bij het aanzettenvan de mediabox gaat de tv wel aan maar de soundbar niet. Die moet weer via de afstandsbediening van de solo 5 worden opgestart en ik had gehoopt alles met 1 afstandsbediening te kunnen regelen. Of kun je alles het beste via je tv schakelen met 1 afstandsbediening, de Bose afstandsbediening. Maar wat is dan de code voor de mediabox Next.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BvD44
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave, bedankt voor uw reactie. Het probleem is wat simpeler dan ik dacht. Bij mijn oude media box schakelde ik de Bose solo 5 soundbar altijd uit !!!!!! De soundbar stond dus ingesteld om na ongeveer een uur uit te schakelen. Maaaar........de soundbar heeft ook een zogenaamde wake up start. Die moet je op de solo 5 instellen, zie handleiding. Nu schakel ik de mediabox next uit. Het lampje op de soundbar bijft groen en na ongeveer gaat het lampje naar oranje, wake up stand. Schakel mediabox next aan en soundbar gaat ook aan. Probleem opgelost.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom BvD44 op de community,

Omdat er een topic over de Bose 5 en de Next is, raad ik u aan even hier te kijken op deze link https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/bose-solo-5-tv-sound-system-met-coaxiale-audiokabel-ver... te klikken. Misschien helpt het u dan de Bose en de Next te verbinden.
BvD44
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave, bedankt voor uw reactie. Het probleem is wat simpeler dan ik dacht. Bij mijn oude media box schakelde ik de Bose solo 5 soundbar altijd uit !!!!!! De soundbar stond dus ingesteld om na ongeveer een uur uit te schakelen. Maaaar........de soundbar heeft ook een zogenaamde wake up start. Die moet je op de solo 5 instellen, zie handleiding. Nu schakel ik de mediabox next uit. Het lampje op de soundbar bijft groen en na ongeveer gaat het lampje naar oranje, wake up stand. Schakel mediabox next aan en soundbar gaat ook aan. Probleem opgelost.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, BvD44. Bedankt voor je terugkoppeling, hier hebben anderen ook wat aan. Hoe simpel een probleem ook is, je moet er maar net achter komen hoe de vork in de steel zit. Fijn dat het gelukt is!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic