1
Vraag
2
Reacties
Hhave

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bose Solo 5 soundbar - niet te koppelen aan de afstandsbediening van de Mediabox Next

De mediablog next herkent het modelnummer van de bose solo5 niet en de “test wat toetsen” geeft ook niet het gewenste resultaat. Ik heb het geprobeerd met de optische kabel in de tv en in de mediabox. Beide het zelfde teleurstellende resultaat.
Wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hem al een aantal malen aan een Next kunnen koppelen.
Optische kabel van de Next rechtstreeks in de Solo 5.

Als je het al geprobeerd hebt, dan lijkt de Next telkens verder te zoeken en hem niet meer te vinden.

De volgende oplossing heb ik al een paar keer kunnen reproduceren.

Kies een ander merk en model versterker in instellingen -> beeld en geluid en OK op Ja.

Begin dan vanaf het begin en kies bij Versterker Bose, er wordt een paar maal gevraagd of je het geluid kan bedienen en sit is waarschijnlijk Nee.
Dan komt de keuze om een model in te stellen, vul hier solo in.
Nu zal de Next een tijdje zoeken en zou het moeten lukken om het geluid te lunnen bedienen.

De Solo 5 gaat vanzelf aan als er geluid op komt en uit na 30 minuten.

Bekijk in context

4 Reacties 4
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De optische kabel zal daar niet bij helpen inderdaad... Deze is alleen voor het audio signaal. Ik meen te weten dat Be rt Bose apparatuur heeft en kan wellicht raad geven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hem al een aantal malen aan een Next kunnen koppelen.
Optische kabel van de Next rechtstreeks in de Solo 5.

Als je het al geprobeerd hebt, dan lijkt de Next telkens verder te zoeken en hem niet meer te vinden.

De volgende oplossing heb ik al een paar keer kunnen reproduceren.

Kies een ander merk en model versterker in instellingen -> beeld en geluid en OK op Ja.

Begin dan vanaf het begin en kies bij Versterker Bose, er wordt een paar maal gevraagd of je het geluid kan bedienen en sit is waarschijnlijk Nee.
Dan komt de keuze om een model in te stellen, vul hier solo in.
Nu zal de Next een tijdje zoeken en zou het moeten lukken om het geluid te lunnen bedienen.

De Solo 5 gaat vanzelf aan als er geluid op komt en uit na 30 minuten.
Hhave
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Be rt,

Hartelijk dank voor je tip. Het is mij gelukt. Ik zie alleen de geluidssignaal indicator niet ophef scherm als ik het volume verander, maar dat vind ik niet zo’n probleem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Hhave dat is er niet, maar je krijgt zo ook geen last van lip sync problemen.
Veel luisterplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic