Stemer11

Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Blokkerig beeld sinds update naar 4.23

Sinds de laatste update 4.23 heb ik last van een blokkerig beeld. Vooral als ik een programma' heb gepauzeerd Vera op NPO 1. En tijdens een opgenomen programma Shetland NPO 2  Hoe kan dat?

Met Vriendelijke groet ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Nieuws!!: als het goed is, is de storing verholpen. Dit betekent echter niet dat je nu geen blokjes meer zult zien op replay/opnames. Het is namelijk vanaf nu verholpen, waardoor je nog wel blokjes kunt zien bij opnames/replay van voor vandaag. 
Mochten er mensen zijn die bij opnames/replay na vandaag nog blokjes zien, hoor ik dit natuurlijk heel graag! 

Bekijk in context

85 Reacties 85
Stemer11
Topicstarter
Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ps ik heb de Next in combinatie met een Samsung 4k tv.?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Stemer11 . 

Wat ontzettend vreemd dat je blokjes ervaart bij pauzeren sinds de update. Dat is echt een hele nieuwe voor mij. 
Bij blokjes ga ik toch snel aan iets in het signaal denken. Kan je ons eens laten zien hoe de boel is aangesloten (met foto's)?

Stemer11
Topicstarter
Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Er zijn laatst nog 2 monteurs bij geweest en die hebben alles opnieuw aangesloten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oh, dus het probleem is opgelost inmiddels? Super 🙂 . Mochten we je nog met iets anders kunnen helpen, weet je ons te vinden ^^

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Je bent niet de enige....heb ook de Next en Samsung 4k tv. Laatste tijd ook regelmatig zowel bij pauze als bij opname terugkijken last van strepen en blokken. En het ligt niet aan de aansluiting of de kabels. Heb ook de modem en de Next opnieuw opgestart maar strepen en blokken blijven. 

Voorheen nooit last gehad van strepen of blokken.

Behalve door de weeks wel altijd blokken om 18.30uur op België 1.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Heeft volgens mij niks met het merk tv te maken, ik heb het met mijn LG tv deze week ook al een aantal keer gehad. En als ik het via Replaytv of opnamen terug keek zag ik het op de zelfde tijd ook weer  terug. Dit was zowel op de NPO zender als op het Ziggo sport kanaal.

Even een voorbeeld, gister tijdens het live tv te zien bij het formule 1 cafe van 22:30 - 23:30 op 50:50 minuten, maar ook terug te zien via Replaytv en in de opnamen.

Had het gister ook tijden Klikbeet op NPO1, heb alleen nu even geen zin omdat op te zoeken...

togram31

Level 5
  • 54Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Hier hetzelfde probleem bij opname terug kijken. Sinds afgelopen woensdag. 

Het komt voor bij alle opnames van zowel Nederlandse, Duitse zenders.

Het is erg irritant en bederft behoorlijk je kijkgenot

Bij het live kijken geen probleem tot op heden. 

Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hier ook hetzelfde .Vooral bij opnames kijken

Ook bij live kijken geen probleem.

Stemer11
Topicstarter
Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Nee niet opgelost sinds update komt dit voor als je hebt gepauzeerd of bij opgenomen programma's , ondanks monteurs zijn langs geweest .

Trouwens gister ook op 24 kitchen bij  live uitzending.

ps was nadat de monteurs zijn geweest een hele tijd goed maar sinds update komt probleem regelmatig voor.

LeClerc

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah, ik dacht dat het aan mij lag, maar inderdaad: sinds de 4.23 update ook hier blokkering beeld bij replay en bij het terugkijken van opnames. Eigenlijk dezelfde artefacts die je ziet op een TV met CI+ module en een slechte coax-aansluiting. Maar aangezien replay en opnames via IP gaan, zou het eerder om een bandbreedte-probleem moeten gaan van de internetverbinding.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ik ervaar ook af en toe blokkerig beeld en dacht eerst dat het door werkzaamheden aan een straatkast kwam. Maar gisteren viel mij op dat het vooral gebeurd bij terugkijken met de next, dus niet live kijken. Toen ben ik bij blokjes eens gaan terugspoelen en idd op precies dezelfde plek, weer blokjes. Kortom de blokjes zitten in de opnames zelf, dus er gaat bij ziggo iets mis bij de opname servers.

Misschien moet ziggo hier eens een foto posten van hun serverruimte en de splitter op het aop. Zitten alle kabels wel aangedrukt? Is het witte blokje eraf? Zijn de kabels wel gesmeed door elven bij maanlicht? ?

 

Kortom probleem zit bij Ziggo, dus heel veel klagen hier, dan gaan ze er heel misschien eens iets aan doen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik ben het met jullie eens; hier gaat duidelijk iets mis. De volgende vraag is natuurlijk wat er precies mis gaat en hoe dit op te lossen is. 

Ik ga dit snel intern uitleggen. Kunnen jullie ondertussen eventueel voorbeelden noemen van programma’s (op replay) waarop jullie dit gezien hebben + tijd. 

 

Het liefst natuurlijk in iets wat doorgespoeld kan worden, dan kan ik het hier ook gelijk checken. 
Ik zet het in elk geval alvast door, maar weet nu al redellijk zeker dat ik een verzoek om voorbeelden zal terug krijgen ^^. En voor wie het nog niet gedaan heeft; zet je postcode en huisnummer in je profiel. Zo kan ik jullie gegevens er bij pakken en kunnen we ook eventueel daarin op zoek naar een overeenkomst/oorzaak :-). 

fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Ik heb er ook sinds een paar dagen last van bij replay tv. Eergisteren bij 1 vandaag van 18.15 en gisteravond bij het journaal van 20 uur. Movies en series, netflix geen probleem, dus probleem ligt idd bij de desbetreffende Ziggoserver(s).

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Wlmpie wrote:

Misschien moet ziggo hier eens een foto posten van hun serverruimte en de splitter op het aop. Zitten alle kabels wel aangedrukt? Is het witte blokje eraf?

Geniaal dit… 

@Lycke Ziggo bedankt dat je dit probleem intern gaat door zetten en ons niet naar een derde partij door verwijst (sorry kon het even niet laten) 

Voorbeelden:

NPO1 Do 18 jun 19:00 M 47:12 / 48:55 

NPO1 Do 18 jun 21:30 Nick, Simon & Kees: Homeward Bound 07:29

NPO1 Vr 19 jun 22:30 Klikbeet 04:03

Er zitten meerdere storingen in deze programma's maar ik heb nu even geen zin om ze allemaal op te zoeken. Deze storingen waren trouwens hier ook in de live uitzending te zien en dus ook terug te zien in replaytv en de opnames.

Mocht ik meer storingen tegen komen vanaf nu dan zal ik ze noteren en hier melden..

Stemer11
Topicstarter
Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Bij Ons was het gisteren  24 kitchen  tussen 21 en 22:00. 

Gisteren Bewaard programma Midsommer Murders kanaal 51. Opgenomen tussen 20:30 en 22:00.

Donderdag Shetland bewaard en later op de avond  bekeken. Npo 2.

Vera woensdag avond 20: 30 Npo 1 na te hebben gepauzeerd hierna zo nu en dan blokkerig beeld.

Met Vriendelijke Groet 

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Lijkt op een storing van een of meer servers in de achterliggende systemen bij ziggo. Voornamelijk bij Replay en terug kijken opnames als ik het goed lees dit gaat over Internet ...alleen LiveTv gaat over Coax...antennekabel.....

Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hier iig we want more van 19 juni( bewaard programma).

 En live bij Wheelers Dealers op Discovery tussen 22.30 uur en 23.20 uur.

togram31

Level 5
  • 54Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Voorbeeld :

Binnenstebuiten opnamen van woensdag en donderdag npo 2 die van gisteravond nog niet bekeken.

We want more : sbs 6

Het beste van got talent worldwide: rtl 4

Stemer11
Topicstarter
Level 4
  • 208Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Hier soms sporadisch ook bij live tv 24kitchen gisteravond 

Uitgelicht topic