Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Blokken in beeld bij opnames met Mediabox Next - Opgelost!

Hey all.

De afgelopen dagen komen er meerdere meldingen binnen van klanten die blokjes ervaren bij opnames met de Mediabox Next.
Er lijkt dus iets aan de hand te zijn, maar we zijn nog volop bezig met het onderzoek waardoor dit precies komt. En daar kunnen jullie bij helpen!

Let op, laten we het in dit topic echt alleen over de blokken in beeld bij opnames (en ReplayTV) met de Mediabox Next hebben. Andere meldingen over de mediabox of opnames met een andere mediabox, kunnen in een nieuw topic worden gemeld :-). Dit puur om het overzicht te bewaren.

Ervaren jullie blokken bij opnames met de Mediabox Next? Ik hoor graag van jullie! Als jullie antwoord geven op de onderstaande vragen, verzamelen we hopelijk snel veel goede voorbeelden om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Zender:
Programma:
Tijd uitzending:
Tijd van de blokjes in beeld (hoeveel minuten in de uitzending?):
Kijk je via opnames of replay?:

Alvast bedankt!
51 Reacties 51
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
MTV
Ex on the Beach
Zondag 26 mei 21:30 uur
Gebeurde na ongeveer 20 min en net voor het einde (precies weet ik het niet meer, sorry)
Opgenomen

PS tot nu toe de enigste keer geweest bij een opname!
dbiker

Level 8
  • 196Posts
  • 0Oplossingen
  • 120Likes
NPO3
Van de week
Zondag 26 mei 22:20 - 22:50
Op 10.27 minuut afspelen via Replay:

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
NPO3
Morten
Zondag 26 mei, 21:15

Bij 32:32 blijft het beeld hangen en vlak ervoor krijg je blokjes te zien. Kan geen foto meer van maken want na stop zetten, want hij loopt niet meer vooruit of achteruit. En bij weer aanzetten krijg ik melding CS2217.

Maar gezien de blokjes net voor 32:32 wil ik dit hier toch even melden.
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Zender: NPO1
Programma: Droomhuis gezocht
Tijd uitzending: 9 MEI om 20:35 - 21:25
Tijd van de blokjes in beeld: bijvoorbeeld tussen 42:00 & 43:00
Kijk je via opnames of replay?: Opnamen



Zender: NPO1
Programma: Ellie Lust op patrouille
Tijd uitzending: 12 MEI om 21:30 - 22:17
Tijd van de blokjes in beeld: bijvoorbeeld tussen 18:00 & 19:00
Kijk je via opnames of replay?: Opnamen



Zender: NPO1
Programma: Ellie Lust op patrouille
Tijd uitzending: 26 MEI om 21:30 - 22:17
Tijd van de blokjes in beeld: Bijvoorbeeld tussen 18:00 & 19:00
Kijk je via opnames of replay?: Opnamen

Geen foto van helaas

Zender: NPO3
Programma: Van de week
Tijd uitzending: 26 MEI om 22:20 - 22:50
Tijd van de blokjes in beeld: bijvoorbeeld tussen 10:00 - 11:00
Kijk je via opnames of replay?: Opnamen

basst85

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Arnold1310 wrote:
MTV
Ex on the Beach
Zondag 26 mei 21:30 uur
Gebeurde na ongeveer 20 min en net voor het einde (precies weet ik het niet meer, sorry)
Opgenomen

PS tot nu toe de enigste keer geweest bij een opname!


Bij ons haperde deze uitzending bij replay. Geen blokjes gezien, maar leek net alsof elk 0,5 seconde dubbel werd weergegeven. Mogelijk iets met buffering?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zender: BBC One
Programma: Escape to the country
Tijd uitzending: 29-05 16:00 - 16:45
Tijd van de blokjes in beeld (hoeveel minuten in de uitzending?): 23:26
Kijk je via opnames of replay?: opname
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Opname Informer zaterdag 25 mei NPO3 20.30-22.30. Na ong. 45 min veel blokken in beeld. Opname hervatten krijg ik melding CS2217. Van begin afspelen en doorspoelen lukt wel. Weer dezelfde blokken. Wordt later wel weer beter.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Nou Lycke Ziggo
Dat loopt al aardig op. Hopen dat Ziggo dit snel oppakt en hier weer verder op kan borduren. Wij blijven in ieder geval met z’n alle de storingen melden 🙂

@All
In ieder geval alvast bedankt voor jullie meldingen en blijven melden aub. Kunnen we Ziggo mooi wat werk laten doen ???
Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes
Discovery Science 202 Live
29-5-2019
22:09
Mystery Of The Ice Cave

[Edit]

Vreemd genoeg lijkt het in het programma te zitten, je ziet het iedere keer met een scene wisseling en lijkt er dus op dat het niet aan de Next box ligt.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Boris de Kat Die indruk heb ik gek genoeg ook, dat het in het programma zit.
Geen blokken die de boel verkroepoeken, maar alsof iemand er met vette vingers aan het celluloid van de film gezeten heeft.
Via Ziggo GO op Windows 10 heb ik een snapshot van soortgelijke verstoring op in hetzelfde programma (Secrets of the underground, S2 Afl.6 op 33:08) gemaakt. Het lijkt erop dat het logo van Science Discovery linksboven in beeld wel ongeschonden vertoond wordt. Raarrrrr…
pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes
Zender: NPO3
Programma: Informer
Tijd uitzending: 20:25-22:30u
Tijd van de blokjes in beeld (hoeveel minuten in de uitzending?): o.a. 20min
Kijk je via opnames of replay?: opnames
Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes
AoxoMoxoA wrote:
Boris de Kat Die indruk heb ik gek genoeg ook, dat het in het programma zit.
Geen blokken die de boel verkroepoeken, maar alsof iemand er met vette vingers aan het celluloid van de film gezeten heeft.
Via Ziggo GO op Windows 10 heb ik een snapshot van soortgelijke verstoring op in hetzelfde programma (Secrets of the underground, S2 Afl.6 op 33:08) gemaakt. Het lijkt erop dat het logo van Science Discovery linksboven in beeld wel ongeschonden vertoond wordt. Raarrrrr…

Het ligt dus niet aan de Next-box, maar lijkt het erop dat het dat het bij Ziggo al fout gaat, of daarvoor al.
Met de Mediabox XL had ik wel vaak last van blokjes op dat kanaal, waarschijnlijk dus op die momenten en denk dat Ziggo er toch even naar moet kijken.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Om dit storing zo veel mogelijk te verkomen, is om zo min mogelijk splitters tussen de coax aansluiting te hebben. Aop splitter 1 uitgang na modem ander mediabox next. Heb u meerdere tvs dan is het aop splitter 1 uitgang modem ander uitgang singaalversterker minst versterkte uitgang versterker naar mediabox next en de andere uitgangen na de overige tv s. Gebruik hierbij wel degelijke coaxkabel, Zelf heb ik dit zo aangesloten en heb er nog geen problemen mee gehad
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Fester 538 wrote:
Om dit storing zo veel mogelijk te verkomen, is om zo min mogelijk splitters tussen de coax aansluiting te hebben. Aop splitter 1 uitgang na modem ander mediabox next. Heb u meerdere tvs dan is het aop splitter 1 uitgang modem ander uitgang singaalversterker minst versterkte uitgang versterker naar mediabox next en de andere uitgangen na de overige tv s. Gebruik hierbij wel degelijke coaxkabel, Zelf heb ik dit zo aangesloten en heb er nog geen problemen mee gehad


Leuk verhaal, maar boven staande meldingen zitten "bijna" allemaal in de opnamens van Ziggo en hebben dus niks met het coax signaal binnenhuis te maken.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
EJSmit Nee als het niet goed in orde is gaat dit mis.. Zet maar eens een slechte kwaliteit coax er tussen zien of het dan nog goed gaat. Wat ik zo heb gehoord heeft een nextbox 8 tuners 1 verstoord singaal is al genoeg om dit te krijgen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Fester 538 wrote:
EJSmit Nee als het niet goed in orde is gaat dit mis.. Zet maar eens een slechte kwaliteit coax er tussen zien of het dan nog goed gaat. Wat ik zo heb gehoord heeft een nextbox 8 tuners 1 verstoord singaal is al genoeg om dit te krijgen

opnames en replay-tv gaan bij de nextbox niet via de coax maar via het internet
die blokjes is een bug in de server of in de opnames
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Fester 538 Er is een storing gaande met bepaalde zenders die bewaarde opnames blokjes bezorgen en dat wordt hier gevraagd, hoe meer voorbeelden hoe sneller het probleem kan worden gepinpoint en aangepakt.

Bewaarde opnames kijken gaat via het modem en Wifi dan wel een UTP/netwerkkabel en niet via de coax kabel.
Je geeft goede tips om storing loos live te kunnen kijken, maar deze gelden niet voor bewaarde programma opnames.

De titel van dit topic is: "Blokken in beeld bij opnames met Mediabox Next"
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
En als het via utp gaat en dan nog wat storing geeft kan dit met kleine korte onderbrekingen zijn in het modem zitten. Tip als je dit achter wil komen laat via een pc eens de programma pingplotter mee draaien ook via utp. Waarom, als er dan blokjes in beeld komt wil. Dit zeggen dat er korte onderbrekingen in het verbinding zit en zou je dat op pingplotter terug zien dit zijn tipswat ik mee geef puur om erachter te komen wat er mis gaat. Wat u zegt bewaarde programma's opnames worden dan via modem terug bekeken. Dan stream je in dit geval en dan een dip op het net zit zou dit kunnen veroorzaken
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Fester 538 wrote:
En als het via utp gaat en dan nog wat storing geeft kan dit met kleine korte onderbrekingen zijn in het modem zitten.


Nogmaals de storingen zitten in de opnamen, als je de opnamen 10 keer terug kijkt zie je constant dezelfde storing op hetzelfde moment terug. Het heeft dus niks met een storing in verbinding te maken, maar hoe de opnamen is gemaakt op de server...

Je geeft aan dat je zelf deze problemen nog nooit heb gehad, dus kijk de opnamen hieronder maar eens terug via replaytv dan zal je zien dat je deze storingen ook te zien krijgt.

Zender: NPO3
Programma: Van de week
Tijd uitzending: 26 MEI om 22:20 - 22:50
Tijd van de blokjes in beeld: bijvoorbeeld tussen 10:00 - 11:00

Uitgelicht topic