Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Blijf maar code CS9993 krijgen als ik Mediabox Next wil koppelen aan audiosysteem. Alles werkt verder zoals terug kijken, Youtube en ook Ziggo Go koppeling werkt. Terugzetten fabrieksinstellingen werkt niet en modem ook opnieuw opgestart.
Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.
Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Als de energiestand van je mediabox op 'Eco' staat kun je die omzetten naar 'Hoog'. Druk op de Home-knop van je afstandsbediening. Kies Opties en daarna Systeem. Selecteer Verbruik in standby en druk op Ok. Kies Hoog en druk nog eens op Ok. Je mediabox is daarna meteen online en je kunt weer tv-kijken.
=====
Wat betekent foutcode CS9993?
Deze code geeft aan dat de mediabox offline is of op de energiestand 'Eco' staat ingesteld. Onze servers zijn even niet of minder goed bereikbaar, waardoor veel functies van je box het niet doen. Als je de pincode van je mediabox invoert, kun je nog wel live tv kijken tijdens deze storing.
Dat je dan de code CS9993 krijgt is de eerste keer dat ik dit lees over de Next.
Wat kan een mogelijke oplossing zijn voor dit mogelijk omgevallen bitje?
30 seconden van de stroom af en kijken of het nu wel goed gaat.
De fabrieksinstellingen, vrijwel alle blijft bewaard en wordt weer opgepakt, loop wel voor de zekerheid je eigen instellingen na en je moet opnieuw inloggen bij Netflix en dergelijke apps.
Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.
Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Puntje wat in bovenstaande frontpanel reset instructies steeds ontbreekt is dat je daarna wel je Next ab opnieuw moet koppelen door knop "0" en "tv" 10 seconden ingedrukt te houden.
Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.
Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Wat is het verschil met deze reset methode en die zonder de dat je de stand-by knop op de voorkant er bij ingedrukt houd ? Want op de buitenlands UPC site gebruiken ze de stand-by knop niet bij een algehele reset, dus ik ben wel benieuwd wat dit toevoegt ?
Ik ken de reset met alleen de - knop niet, ik heb hem hier nooit langs zien komen, mogelijk kan een Ziggo moderator dit verduidelijken.
Zou fijn zijn als die het zouden willen uitleggen wat het verschil is, want ik heb namelijk het gevoel dat het totaal geen meerwaarde heeft om ook de stand-by knop er bij in te drukken...
@DON PAPA“Zou fijn zijn als die het zouden willen uitleggen wat het verschil is, want ik heb namelijk het gevoel dat het totaal geen meerwaarde heeft om ook de stand-by knop er bij in te drukken...”
Ik kan je inmiddels vertellen dat het een totaal andere reset is als met de stand-by knop erbij ingedrukt.
Heb het hier zojuist uitgeprobeerd en de Next haalt per direct basissoftware binnen die niet gekoppeld is aan je serienummer en abonnementsgegevens en geeft na de upgrade ook op NPO1 aan: neem hier een abonnement op, de basissoftware is kaal binnengehaald zonder abonnementsinformatie.
Oftewel je kunt de Next in het geheel niet meer gebruiken.
De foto met tekst die je plaatste, miste essentiële informatie die van onmisbare betekenis is voor wat er werkelijk gebeurd.
Ik heb de Next hier weer in order gekregen, maar deel deze oplossing niet hier zonder toestemming van de Ziggo moderators.
Mijn advies: Probeer dit niet thuis uit / Don't Try This at Home
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...