MarcelTr

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijf maar code CS9993 krijgen als ik Mediabox Next wil koppelen aan audiosysteem

Blijf maar code CS9993 krijgen als ik Mediabox Next wil koppelen aan audiosysteem. Alles werkt verder zoals terug kijken, Youtube en ook Ziggo Go koppeling werkt. Terugzetten fabrieksinstellingen werkt niet en modem ook opnieuw opgestart.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Bekijk in context

33 Reacties 33
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Dit al geprobeerd ? 

 

Energiestand naar Hoog zetten

Als de energiestand van je mediabox op 'Eco' staat kun je die omzetten naar 'Hoog'. Druk op de Home-knop van je afstandsbediening. Kies Opties en daarna Systeem. Selecteer Verbruik in standby en druk op Ok. Kies Hoog en druk nog eens op Ok. Je mediabox is daarna meteen online en je kunt weer tv-kijken.

=====

Wat betekent foutcode CS9993?

Deze code geeft aan dat de mediabox offline is of op de energiestand 'Eco' staat ingesteld.
Onze servers zijn even niet of minder goed bereikbaar, waardoor veel functies van je box het niet doen. Als je de pincode van je mediabox invoert, kun je nog wel live tv kijken tijdens deze storing. 

MarcelTr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit heb ik ook al geprobeerd en werkt niet. Ik heb gewoon internet verbinding want ik kan ook opgenomen programma's zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Blijf maar code CS9993 krijgen als ik Mediabox Next wil koppelen aan audiosysteem.”

Hoe koppel je de Next aan het audiosysteem wat deze reactie veroorzaakt?

MarcelTr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat als je “Koppel je audiosysteem” oranje maakt en dan op OK klikt?

Ho zit het audiosysteem verbonden aan de Next?

MarcelTr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik op “ Koppel je audiosysteem” klik krijg ik de CS9993 melding.

Mijn Audiosysteem zit via de TV en dit werkt, alleen de volume knop wilde ik werkend krijgen op de Next afstandsbediening voor het audio systeem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK duidelijk.

Dat je dan de code CS9993 krijgt is de eerste keer dat ik dit lees over de Next.

Wat kan een mogelijke oplossing zijn voor dit mogelijk omgevallen bitje?

  • 30 seconden van de stroom af en kijken of het nu wel goed gaat.
  • De fabrieksinstellingen, vrijwel alle blijft bewaard en wordt weer opgepakt, loop wel voor de zekerheid je eigen instellingen na en je moet opnieuw inloggen bij Netflix en dergelijke apps.
MarcelTr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit ook al geprobeerd modem resetten, fabriek instellingen, een dag van de power af.

Weet iemand een weg van een hardware reset.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Puntje wat in bovenstaande frontpanel reset instructies steeds ontbreekt is dat je daarna wel je Next ab opnieuw moet koppelen door knop "0" en "tv" 10 seconden ingedrukt te houden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dolfff Geen idee, als dat zo is, dan mag dat in dit topic ook aangevuld worden.

Meest voorkomende foutcodes: CS1002, CS1010, CS1011 & CS2004

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Klopt ja.  Heb het niet zelf geprobeerd maar wel een klant horen zeggen. Misschien wel 2. . Misschien kan Marcel het ons straks bevestigen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt wrote:

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan, rechtstreeks op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd tegelijkertijd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Wat is het verschil met deze reset methode en die zonder de dat je de stand-by knop op de voorkant er bij ingedrukt houd ? Want op de buitenlands UPC site gebruiken ze de stand-by knop niet bij een algehele reset, dus ik ben wel benieuwd wat dit toevoegt ?

 

 

MarcelTr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de box gereset met de - en stanby toets. 

Je krijgt te zien dat je de AB opnieuw moet koppelen met huisje en 0. 

En nu is de CS9993 error weg.

Dus bedankt voor jullie input.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Wat zal het rustig worden in de community wanneer Ziggo de CEC uit de Next sloopt én de AB alléén de Next aanstuurt .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA schreef: “Wat is het verschil met deze reset methode en die zonder de dat je de stand-by knop op de voorkant er bij ingedrukt houd ?”

Ik ken de reset met alleen de - knop niet, ik heb hem hier nooit langs zien komen, mogelijk kan een Ziggo moderator dit verduidelijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MarcelTr Dank voor je update en bevestiging dat de AB opnieuw gekoppeld moet worden.
Logisch eigenlijk, het is weer een eerste installatie.

In ieder geval veel kijk- en luisterplezier gewenst.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Be rt wrote:

Ik ken de reset met alleen de - knop niet, ik heb hem hier nooit langs zien komen, mogelijk kan een Ziggo moderator dit verduidelijken.

 

Zou fijn zijn als die het zouden willen uitleggen wat het verschil is, want ik heb namelijk het gevoel dat het totaal geen meerwaarde heeft om ook de stand-by knop er bij in te drukken...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA “Zou fijn zijn als die het zouden willen uitleggen wat het verschil is, want ik heb namelijk het gevoel dat het totaal geen meerwaarde heeft om ook de stand-by knop er bij in te drukken...”

Ik kan je inmiddels vertellen dat het een totaal andere reset is als met de stand-by knop erbij ingedrukt.

Heb het hier zojuist uitgeprobeerd en de Next haalt per direct basissoftware binnen die niet gekoppeld is aan je serienummer en abonnementsgegevens en geeft na de upgrade ook op NPO1 aan: neem hier een abonnement op, de basissoftware is kaal binnengehaald zonder abonnementsinformatie.

Oftewel je kunt de Next in het geheel niet meer gebruiken.

De foto met tekst die je plaatste, miste essentiële informatie die van onmisbare betekenis is voor wat er werkelijk gebeurd.

 

Ik heb de Next hier weer in order gekregen, maar deel deze oplossing niet hier zonder toestemming van de Ziggo moderators.

Mijn advies: Probeer dit niet thuis uit / Don't Try This at Home

Uitgelicht topic