Abmans

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bij het opstarten van de Next in energiestand Normaal krijg ik zwart beeld en kan ik geen opnamen bekijken.

Vanaf het begin dat de Next hier staat zijn mijn zenders verdwenen als de box in de standby modus "normaal" staat, in de energiestand "Hoog" is dit probleem niet aanwezig.
Op verzoek van de servicedesk van Ziggo maak ik deze topic aan omdat zij aangeven dat ze dit probleem niet kennen.
Ik zag dat er nog een topic was waar een van de onderdelen vergelijkbaar lijkt maar probeer even dat het niet verzuipt in een verzamel topic.

probleem:

  • zenders weg na een aantal uren in de standbij modus "normaal"

oplossing:

  • energiestand "Hoog" gebruiken. (is niet wenselijk i.v.m. verbruik)
  • na inschakelen een fabriek instelling reset geven. (lijkt me duidelijk ook niet wenselijk)

De connectie tussen de Next en Tv is gewoon tot stand gebracht dus kan ook gewoon naar de menu's en dergelijke.

Onderstaande is mijn onderbuik gevoel ik ben geen "kabel expert"!

Lijkt mij er op dat de Next problemen heeft om zich na het ontwaken vanuit de slaapstand zich niet kan registreren, bij een fabrieks instellingen reset wordt dat wellicht geforceerd.
Mijn voorstel naar de servicedesk was om het registratie process van de Next die ik hier heb opnieuw uit te voeren als zijnde een nieuwe klant met een nieuwe Next, dit omdat er simpel weg ergens iets verkeerd kan zijn gegaan tijdens de eerste registratie. (dit voorstel wordt niets mee gedaan overigens)

Ik hoop dat er meer duidelijkheid hierover boven water komt want het is zonde van het energie verbruik, voor de rest zeg ik "Ziggo na al die jaren van ellende met de Horizonbox software is de Next een goed en (tot nu toe) stabiel product waar mensen blij van worden".

Abmans
40 Reacties 40
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Abmans dank voor je topic! Het is duidelijk welk ongemak je tegenaan loopt. Je favorieten zijn weg en je moet handelingen verrichten om die te voorschijn te halen. Best veel gedoe, en dat is juist waar de favorieten voor zijn bedacht: minder gedoe. Ik heb een oplossing voor je 🙂

Dit heeft allemaal te maken met profielen. Je hebt naast een standaard profiel, zelf een eigen profiel aangemaakt. Zonder een eigen profiel kun je namelijk geen favorieten aanmaken. Heb je de box op 'Hoog' staan en zet je de box aan? De box start dan eigenlijk niet op. Deze was al aan. Je maakt de box slechts wakker. Heb je de box op 'Normaal' staan en zet je de box aan? De box start nu wel helemaal opnieuw op met frisse instellingen. Standaard wordt hierbij het Standaard-profiel actief. Daarom zie je jouw favorieten niet meer. Er zijn 2 oplossingen:


  • Klik op de profiel toets aan de zijkant van je afstandsbediening en kies het gewenste profiel.
  • Ga naar het menu Profielen en stel in welk profiel actief wordt bij het opstarten. Dit is voor jou echt een uitkomst schat ik in!

Wanneer je trouwens een topic hebt gespot die ook over dit probleem gaat zul je zien dat je daar meer reacties krijgt dan wanneer je een nieuw topic opent.
Het verbruik in Hoog is nog steeds niet veel (in mijn beleving, dat is natuurlijk subjectief). Weet je hoeveel Watt de box dan gebruikt? 🙂
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
beste Anne hAnne H Ziggo,

Zoals aangegeven "mijn ongemak" is niet het verdwijnen van favorieten! wellicht was ik niet duidelijk genoeg.

Het heeft in dit geval niets te maken met mijn profiel en/of favorieten, dit heb ik aan de servicedesk ook aangegeven.
Zelfs zonder persoonlijk profiel registreert de Next zich niet, dus dat maakt niet uit.
Of het verbruik niet erg hoog of meevalt is niet van belang in deze, de energie standen zitten er op en behoren gewoon te werken natuurlijk. (niet vervelend bedoeld)

wellicht wat extra informatie:
als de Next is opgestart na een aantal uur in standby te hebben gestaan in de energie stand "Normaal" zijn zoals gezegd alle zenders weg ook vanuit het standaard gedeelde profiel.
Als je dan probeert een opname te starten gaat de Next proberen deze op te halen (spinning wheel) om te streamen en dan verschijnt de foutmelding CS2217.
de diagnostiek optie laat zien dat alle verbindingen oke zijn dus groene vinkjes to aan "de servers van je mediabox" zaken zoals intersnelheid geeft aan hoog en "kijk alles in Ultra HD". (yep that will be the day! 🙂 )

Dus ik blijf bij mijn onderbuik gevoel dat de registratie na een standby niet goed gaat om welke reden ook.

met vriendelijke groet,
Abmans
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo eerst mijn verontschuldiging ik zie de oorzaak voor de onduidelijkheid, ik heb de titel niet zorgvuldig gekozen.

Ik kan deze voor zover ik het zie niet zomaar aanpassen, kan jij dat doen?
Het woordje "favoriete" moet er uit.
Sorry.

met vriendelijke groet,
Abmans
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt voor je aanvulling. Ik deel je vermoeden nu ik dit allemaal lees. Er zullen meer mensen zijn die hier last van hebben, ik wacht in dit topic op meerdere meldingen. De oplossing is ondertussen om de box in 'Hoog' te zetten.

Kun je 2 foto's maken? 1 waarbij je wel de zenders uit het standaard profiel ziet, en 1 waarbij het weg is? Dan is het meteen duidelijk wat je bedoeld.
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, in beide gevallen dus met of zonder eigen profiel heb je zwart beeld en als je op de oke knop drukt zie ik wel op wel kanaal de Next staat, nu ik dit zo zeg lijkt het het op wat je in het verleden wel eens had dat je card die in de decoder zat niet was geregistreerd of dat je naar een kanaal zapte die niet in mijn abonnement zit,

met vriendelijke groet,
Abmans
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Abmans
Als je op de profielenknop aan de rechter (18) kant drukt, zie je een wit profiel die is gedeeld en is het algemene profiel. Dan heb je de 6 kleuren en als je daar jou profiel met zenders uit kiest en een foto maakt en een foto van het witte logo(profiel) en een foto van de zenders.

Hoop dat je hem snapt

Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Dave- , Anne H Ziggo, nogmaals ik heb het gevoeld dat we de verkeerde kant op gaan.
Al verwijder ik mijn profiel helemaal en dus het default "gedeeld"profiel als enige overheb dan is het probleem nog steeds aanwezig.
dus ik begrijp even niet wat de foto's moeten gaan brengen maar dat zal dan wel onwetendheid zijn van mijn kant uit.

met vriendelijke groet,
Abmans
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Met de foto's kan Anne H Ziggo zien wat er gaande is en dan je advies geven :blush:
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Dave- Anne H Ziggo, bij deze wat foto's.
Bij het opstarten na ongeveer 4 uur te hebben uitgestaan.

Het profiel wat ik ik gebruik.
Welke energiestand

Beeld is zwart maar kan wel menu en dergelijke zien, de lopende en komende programma's worden wel vertoond. (enige beeld is mijn spiegelbeeld)
Als ik op dat moment probeer een opgenomen serie te bekijken.

Wat resulteert in de volgende foutmelding.

Nu zou het toch duidelijk moeten zijn waar ik tegen aanloop.

Met vriendelijke groeten,
Abmans
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het lijkt erop dat het internetgedeelte wel werkt, maar dat er in het live tv gedeelte via coax, een mankement zit. Zit de coax kabel in de Next én bij het versterkerkastje wel goed aangedrukt?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Abmans Super! (nouja en tegelijk vervelend natuurlijk) Bedankt voor de moeite. Dit maakt alles erg duidelijk. Ik pas ook de titel van je topic even aan 🙂

De zenders zijn niet verdwenen, maar je hebt zwart beeld op de zenders. Ook opnamen zijn niet af te spelen. Het gaat om een bug die bij ons bekend is. De ontwikkelaars vragen om voorbeelden, ik heb jouw gegevens toegevoegd.

Wat is er aan de hand? Vermoedelijk zet de Next de TV iets te snel aan. Hierdoor gaat er iets mis in het afstemmen van de beeldoverdracht. HDMI is een slimme aansluiting die resolutie maar ook copyright zaken tussen apparaten afstemt. Het lijkt erop dat het laatste niet goed lukt. De box laat dan geen bewegend beeld meer zien maar wel het menu. In de Energiestand 'Hoog' blijft de box de afstemming onthouden, daarom heb je daar het probleem niet.

Ik heb nog een aantal controle vragen:

  • Klopt het dat ook Replay TV en On Demand items niet af zijn te spelen?
  • Wanneer je eerst de TV aanzet (met de witte knop of met de AB van de TV zelf) en daarna de Next aanzet, gaat het dan wel goed in energie stand 'Normaal'?

In dit topic worden meer voorbeelden besproken. Ik raad je aan om de energie instelling op Hoog te zetten tot het in Normaal weer werkt. Dat gaan we voor elkaar krijgen!
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo nog even wat extra info, ik heb alle CEC en vergelijkbare mechanismes uitstaan i.v.m. het ontbreken van de CEC uitschakel mogelijkheid. Ik gebruik hier Harmony ultimate en heb zelf de controle over welk device aangaat en welke volgorde.
Dus ik sluit de HDMI uit in deze, nogmaals wijs ik op het opstart scherm het eerste plaatje wat mij verteld dat HDMI handshake normaal verlopen is.

met vriendelijke groet,
Abmans
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo Even aangegeven topic bekeken, ik heb dit al vanaf het begin dat ik de next heb ontvangen. Ik had dit probleem dus ook met oude software.

met vriendelijke groet,
Abmans
Abmans
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo,

Zo nu ook nog de informatie op je laatste vragen, bij probleem start ook geen Replay TV of andere opties.
Dus dit moet genoeg informatie zijn denk ik zo, en nu naar mijn gewone werk en dat is R&D voor Linux software maar dan wordt ik betaalt en bij jullie niet. 🙂

Ik hoor het wel als er wat boven water komt.

met vriendelijke groet,
Abmans
Wouter en Eva

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ondervind hetzelfde probleem. In Eco en Normaal stand heb ik na een x aantal uren standby geen beeld en geluid, maar wel de zenderinfo, programma gids en menu's. Ook Netflix en Videoland app kan ik opstarten, maar geen video's afspelen.

Ook al verschillende oplossingen geprobeerd; andere HDMI kabel, coax rechtstreeks in de AOP, surround systeem afgekoppeld, andere HDMI poort, maar niets daarvan werkt. Enkel de Next uit- en aanzetten met de knop achterop.

In diagnostiek zijn dan ook alle parameters goed. Signaalkracht goed, alles in Ultra HD, hoge internetsnelheid via UTP.

Heb ook al een vervangende Next mogen ontvangen maar deze heeft precies hetzelfde probleem.

Als oplossing laat ik de Next box dan ook in hoog staan. Maar vanmorgen startte de Next goed op, maar nadat ik een aantal keer van zender wisselde had ik ineens geen beeld en geluid meer. Maar wel de zenderinfo en menu's. Enige verandering is in menu item diagnostiek. De Signaalkracht staat nu op 'niet geactiveerd'.
Ook hier is weer de oplossing uit- en aanzetten.

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan en dat er een goede oplossing voor gevonden kan worden.
Stefan079

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de Next 2 dagen in huis. Alles werkt goed maar bovenstaande probleem ervaar ik ook. Na “tijdje” standby gestaan te hebben heb ik zwart beeld en lijken alle menu’s wel te werken. Ook staat hij bij mij in Normaal.

reboot is bij mij de enige mogelijkheid.

(kabels zijn allemaal prima ...anders zou het na reboot ook niet werken?)
Chrilera

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wouter en Eva wrote:
Ik ondervind hetzelfde probleem. In Eco en Normaal stand heb ik na een x aantal uren standby geen beeld en geluid, maar wel de zenderinfo, programma gids en menu's. Ook Netflix en Videoland app kan ik opstarten, maar geen video's afspelen.

Ook al verschillende oplossingen geprobeerd; andere HDMI kabel, coax rechtstreeks in de AOP, surround systeem afgekoppeld, andere HDMI poort, maar niets daarvan werkt. Enkel de Next uit- en aanzetten met de knop achterop.

In diagnostiek zijn dan ook alle parameters goed. Signaalkracht goed, alles in Ultra HD, hoge internetsnelheid via UTP.

Heb ook al een vervangende Next mogen ontvangen maar deze heeft precies hetzelfde probleem.

Als oplossing laat ik de Next box dan ook in hoog staan. Maar vanmorgen startte de Next goed op, maar nadat ik een aantal keer van zender wisselde had ik ineens geen beeld en geluid meer. Maar wel de zenderinfo en menu's. Enige verandering is in menu item diagnostiek. De Signaalkracht staat nu op 'niet geactiveerd'.
Ook hier is weer de oplossing uit- en aanzetten.

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan en dat er een goede oplossing voor gevonden kan worden.


Exact hetzelfde probleem bij ons. Echter krijgen wij helemaal geen tv beeld meer (menu's werken wel). De next box heeft het een week naar behoren gedaan.

Na bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze dit probleem voor de eerste keer hoorden. Terwijl community er mee vol staat. Alle initiatieven geprobeerd, maar mochten niet baten.

Uiteindelijk afgescheept met de zin dat we op dit moment niet geholpen konden worden.

Ik hoop dat ik via deze weg aan een oplossing kan komen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als menu's wel te zien zijn en geen beeld.

Heb je de nieuwe HDMI kabel uit de Next doos gebruikt tussen de Next en je TV?
Of zit er nog andere apparatuur tussen met HDMI kabels?
Chrilera

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Als menu's wel te zien zijn en geen beeld.

Heb je de nieuwe HDMI kabel uit de Next doos gebruikt tussen de Next en je TV?
Of zit er nog andere apparatuur tussen met HDMI kabels?


Zowel een oude als de nieuwe HDMI zijn gebruikt. Helaas lost dit het probleem niet op. Wel jammer. Want we zitten zonder tv.

Uitgelicht topic