Wim57

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bij het afspelen van een opname hapert het beeld en zie je momentje

Tijdens het afspelen hapert het beeld en verschijnt rechtsboven een melding “ momentje” in beeld. Mediabox next even uitgezet maar het probleem is daarmee nog niet opgelost. Heeft iemand suggesties want een steeds weer even stilstaan van het beeld schiet ook niet op.
16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoe is uw mediabox Next met het internet verbonden? Wifi? Probeer eens een ander kanaal of andere frequentieband.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Wim57 wrote:
Tijdens het afspelen hapert het beeld en verschijnt rechtsboven een melding “ momentje” in beeld. Mediabox next even uitgezet maar het probleem is daarmee nog niet opgelost. Heeft iemand suggesties want een steeds weer even stilstaan van het beeld schiet ook niet op.


Is dit bij LiveTV kijken of bij ReplayTV / Opnames ?
En wat geeft de Next aan in het menu bij instellingen > Info > Diagnostiek ?
Wim57
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met netwerk kabel verbonden . Niet eerder problemen gehad vandaag voor het eerst
Wim57
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
De Next met het oranje logo er op... was dat niet een test box? (had dacht ik zo iets gelezen)
theroy

Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes
Arnold1310 wrote:
De Next met het oranje logo er op... was dat niet een test box? (had dacht ik zo iets gelezen)

Er zijn twee indentieke versies van de Next box (en AB), het enige verschil is de kleur van het Ziggo logo. (Wit of Oranje).
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Wim57 dit is een vervelende ontdekking! Aan de titel te lezen ervaar je dit alleen bij opnamen. Je hebt de box al via een internet kabel aangesloten, zo te zien is deze goed verbonden.

Ik stel je een paar vragen zodat we hier een beter beeld van de situatie te krijgen:


  • Gebeurd dit op een willekeurig moment bij het kijken van de opnamen of altijd op hetzelfde moment?
  • Heb je dit bij 1 opname of heb je dit bij meerdere opnamen?
  • Op welk kanaal, datum en tijdstip is de opname gemaakt?
Wim57
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het deed zich voor bij alle opnames maar op dit moment ( nu al 1 dag) is alles weer normaal .mogelijk zat het probleem in de cloud. Ben nu weer een tevreden kijker.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt voor je antwoord Wim57! Het is gek dat het spontaan weer werkt, maar het werkt 🙂 Mocht er op korte termijn toch weer een probleem ontstaan dan ontvangen we natuurlijk graag weer een berichtje in dit topic.
Basjeb

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede avond.
‘Ik ben een zeer tevreden met mijn next .maar de laatste weken krijg ik vaak in beeld bij opgenomen materiaal een momentje aub. De next is bekabelt aangesloten en bij netwerk ook alles oké. Net als hierboven. Gaat vooral fout na pauzeren en of terugspoelen. We hebben de duurste abbo dus het snelste internet. Al meerdere malen de next opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Wie kan mij helpen??
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Gisteren keken wij een opgenomen film en hadden dit ook als we de reclame doorspoelde met snelheid hoger dan 6x. Vandaag verschillende opnames bekeken en weer nergens last van.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik heb dit probleem al 2 dagen als ik een opname 'Hart van Nederland' wil afspelen van diezelfde avond 22:30 SBS6.
'Momentje' in beeld en dat duurt ca 10 sec en dan haperingen/Schokkerig beeld, en geluid valt even weg en kleuren verspringen.
De opname liep al zo'n 10 minuten toen ik HvN ging afspelen, als ik dan terugspoel gaat het gelijk mis en dus haperingen. Ook als ik niet terugspoel gebeurd dat.

Bij andere opnames doet zich dit niet voor, ik had zelfs om te testen 'Shownieuws' wat direct na Hart van Nederland komt opgenomen en dat speelde wel goed af.
Zojuist de opname van HvN ,nog eens getest en toen speelde het wel goed af.
Het gebeurd blijkbaar als de opname nog loopt maar dan loopt die opname al zeker 10 minuten. Eerder nooit meegemaakt want ik neem HvN elke dag op en speel het na ca 10 minuten af om items die me niet boeien door te spoelen.
De verbinding is ook goed anders zou ik het met andere opgenomen programma's ook hebben. Ik heb bekabeld internet.

Ben benieuwd of dit euvel snel opgelost word want begin dit ding echt moe te worden met al die issues. Vorige week issues met RTl4 programma's wat nu eindelijk verholpen is en dan dit weer.
Hier het topic over RTL4 issues:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/opgenomen-programma-van-morgen-andere-zaken-43819#post4...
Carola82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag hapeet bij mij ook regelmatig de opname. Misschien toevallig ook opgenomen vanaf RTL Crime
Bruno-75

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Idem hier, voor de laatste weken met Nieuwsuur (ned2).

  • probleem bij terugkijken van opname: hapering in beeld zonder 'momentje', stilstaan beeld 'met momentje' en soms ook wegvallend geluid.
  • vooral bij doorspoelen (maar ook wel bij normaal afkijken)
  • lijkt erger te zijn bij terugkijken terwijl de opname nog loopt
  • aansluiting: bekabeld
  • Diagnose: Alles oke
Technodad

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier sinds 3 dagen, voornamelijk s avonds hetzelfde met opgenomen programma s.
Overdag is alles okee, heel bijzonder, duurste pakket en 500 mbit download abbo
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen. In dit topic geeft mijn collega Mark een update over dit probleem waarbij er 'momentje' in beeld blijft staan. We hebben aan onze kant de cache van de videoservers geleegd begrijp ik uit zijn reactie. In dat topic horen we ook graag of het probleem nog speelt of niet, daarom sluit ik deze.

Uitgelicht topic