Donald D.

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Bij afspelen opnamen beeld lang op zwart.

Als ik een opgenomen programma wil bekijken duurt het meer dan een minuut alvorens ik een beeld krijg en de film kan afspelen. Het beeld staat tussentijds op zwart.
Ik zie wel mijn opgenomen films direct, maar op het moment dat ik de film wil starten slaat het beeld op zwart.
wat kan ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Monteur is geweest.
Alle kabels van het modem verwijderd (behalve stroom, signaal en telefoon).
Modem uitgezet en opnieuw opstarten. Alleen lan-kabel tussen modem en mediabox aansluiten. (De TP-link was er dus ook vanaf).
Kreeg hierdoor verbinding. TV, opnames etc. deden het weer zoals het hoort.
Helaas toen de monteur net weg was en ik nogmaals probeerde een opname af te spelen kreeg ik weer een zwart beeld. Maar dat gold niet voor ALLE opnames! Sommigen reageerde wel direct. Heb de opnames die niet direct wilde afspelen verwijderd. Dat laatste gaat overigens ook weer gepaard met enige tijd zwart beeld.
Hoopgevend is dat een door mij gemaakte nieuwe opname direct afspeelde en moeiteloos kon worden gestopt en verwijderd.
Kan nu alleen maar hopen dat de verdere nieuwe opnames geen problemen meer zullen geven. Mocht dat toch zo zijn dan meld ik dat wel weer in dit topic.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Ik denk dat je de Mediabox Next gebruikt?
Hoe is die met internet verbonden? Via wifi of bekabeld?

Groet,
Evert
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Dag Evert, dank voor je reactie. Ik gebruik idd de NEXT.
Ik heb 2 boxen. De box waar het overgaat is bekabeld. Het vreemde is dat de 2e box die ik op de slaapkamer heb staan geen problemen geeft. Deze 2e box loopt via WIFI.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is inderdaad opmerkelijk, je zou het precies andersom verwachten.

Helpt het als je de Next een seconde of 10 van de stroom haalt?
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Helaas dat helpt niet. Is uitsluitend bij afspelen opnamen. Heb bij instellingen de lan verbinding gecontroleerd. Niets mis mee.
Ook als ik van opnamen terug wil naar de tv doet het probleem zicht voor.
Bij aan- en uitzetten tv geen probleem.
Zie een zwart scherm, heb wel geluid van een tv zender. Links op het zwarte scherm staat “INFO” en rechts staat de tijd aangegeven .
vr.gr,
Donald.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helpt het als je de box terug zet naar de fabrieksinstellingen?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Dit probleem herken ik, door dat ik nu wegens Hernia bed liggend ben en veel TV kijk, precies hetzelfde probleem op beide boxen.

Zowel Opname's die worden afgespeeld als Videoland als je die afsluit, lijkt op een Bug.

Ik heb 2x op beide boxen fabrieksherstel gedaan maar probleem blijft hier voor doen.
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
???heb fabrieksinstellingen gereset........nu ben ik alles kwijt. Geen verbinding meer mogelijk.
Telefonisch niet op te lossen met helpdesk (30 minuten aan de lijn gehad). Nu komt over een week ? de monteur langs.
Heb gelukkig nog Ziggo go en mijn extra box op de slaapkamer.

Vr.gr.
Donald D.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Donald D.

Heb je in de woonkamer ook een Next staan die toevallig is bekabeld met UTP.

Koppel dan je Next af die het nu niet doet, Sluit deze aan op de Woonkamer Next, trek desnoods met de gekregen 15 meter UTP kabel een verbinding naar het modem toe en zet deze dan aan en configureer hem opnieuw.

Zo doe ik dat ook, heb 3 Next Boxen maar de eerste installatie van de boxen wordt geadviseerd op UTP, heb me Woonkamer Next afgekoppeld en de 2e Next en 3e Next zo geïnstalleerd en na installatie heb ik deze afgekoppeld en op de plekken in de woning gezet, 1 in de slaapkamer en 1 in op de Zolder.

Wie weet helpt de tip.
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
@Dave. Heb ik al gedaan, maar helaas geen resultaat. Toch bedankt voor je reactie.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Dan mag een Moderator hierbij komen ingrijpen, gelukkig komen ze zelf elke dag langs en gaan ze helpen waar het kan. Omdat Evert met je bezig is, laat ik het bij hem, je bent in goede handen hoor, hij weet heel veel en komt goed.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Donald D.,

Wat gaat er precies fout? Krijg je een foutcode in beeld?
Wat kan helpen is de Mediabox Next uit zetten, dan modem een minuutje van de stroom halen en wanneer die volledig opgestart is, dan de Mediabox Next weer aanzetten. En daarna wachten, het kan best een half uurtje duren. Hopelijk loopt dan de installatie weer door 🙂

Groeten!
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Dag Evert,

Heb je advies opgevolgd. Krijg na een 2-tal minuten het volgende bericht:
”Sorry, we kunnen de software niet CS1028 updaten”.

Voorheen heb ik ook de foutcode CS1011 gezien. Geen verbinding.

Heb het ook met een nieuwe lan kabel geprobeerd. Lag het ook niet aan. Zelfde uitkomst.

Met mijn 2e mediabox next, die op de slaapkamer staat, (verbonden via WiFi) heb ik geen probleem. Op al mijn andere devices heb ik probleemloos internet.

vr.gr
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Jammer! Het kan gebeuren dat de installatie na een tijdje/behoorlijke poos toch doorloopt, maar dat is dus helaas niet het geval bij jou.

Even voor de zekerheid, is de Next rechtstreeks met het modem verbonden? Of heb je er nog iets van een switch/accespoint tussen?

Groeten!
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Een meegeleverde kabel rechtstreeks vanuit het modem naar de Next.
Let wel; hij heeft het wel gedaan. Echter na “terug naar fabrieksinstellingen” was er geen verbinding meer mogelijk CS 1011 en later CS 1028 (update niet mogelijk).

Herrinner me ook gezien te hebben dat abonnement niet werd herkend. Dit had ik ook gemeld bij de servicedesk medewerkster van de helpdesk.

Gr,
Donald D.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan wordt het helaas wachten op de monteur ben ik bang?
rvanderzeeuw

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb het zelfde probleem als waarmee dit topic gestart is. Dus niet de vastgelopen installatie, maar het beeld dat op zwart gaat bij het klikken op een opname.
In tegenstelling tot de topicstarter heb ik nog niet gemerkt dat het menu na een minuut alsnog verschijnt, maar het kan zijn dat ik gewoonweg nooit lang genoeg gewacht heb. Het enige dat het vastlopen verhelpt, is een harde reset (dus met het knopje aan de achterkant). Helaas duurt het opnieuw opstarten al gauw een minuut of drie. Dit probleem doet zich niet constant voor, maar wel vaak genoeg om irritant te zijn.
Is hier iets aan te doen, of moet ik hopen dat deze bug (want dat lijkt het te zijn) in een volgende software-update verholpen wordt?
De verbinding is trouwens met kabel, en volgens de diagnose van het apparaat zelf is de internetsnelheid maximaal.
rvanderzeeuw

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een update bij de bovenstaande post.
Ik heb het probleem vandaag weer meerdere keren gehad, en heb deze keer langer gewacht om te zien of het zwarte scherm vanzelf zou verdwijnen. Dat deed het uiteindelijk, maar pas na ongeveer drie minuten. Dus niet na één minuut, zoals bij de topicstarter. Het probleem trad vandaag twee keer op bij dezelfde opname, dus het is niet iets dat alleen de eerste keer bij een nieuwe opname gebeurt. Het betrof een opname van enkele weken oud.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Donald D. & rvanderzeeuw,

Wat een bijzondere situatie. Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. rvanderzeeuw Heb je dit probleem iedere keer bij de specifieke opname waar je over spreekt?

De enige overeenkomst die ik kan vinden is dat jullie allebei een TP-link in het thuisnetwerk hebben opgenomen. Willen je deze eens tijdelijk uitschakelen, de internetkabel rechtstreeks aansluiten op het modem en de Mediabox en deze vervolgens opnieuw opstarten.

Donald D. Voor vandaag heb je een monteur ingepland staan. Mocht het vanmiddag worden opgelost, wil je dan hier de oplossing delen? Misschien kan rvanderzeeuw er dan ook mee uit de voeten.
Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Jullie horen van me.
nogmaals met de 2e box , die op de 2e verdieping staat (via WiFi verbonden), heb ik het probleem niet (zwart beeld bij afspelen opname).

Uitgelicht topic