1
Vraag
2
Reageer en help mee
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Bestellingsperikelen

Op donderdag 16 mei j.l. door middel van een chat met Alex van de klantenservice, gevraagd naar de status van een 2 weken daarvoor, eveneens per chat, bestelde UTP kabel cat.6 .
Die bestelling was volgens Alex ergens in het systeem blijven “hangen” en hij heeft deze bestelling opnieuw geplaatst.
Tot op vandaag heb ik nog geen orderbevestiging per email ontvangen. Dus vrees ik dat ook deze bestelling ergens is blijven hangen.
Dat het ook anders kan verlopen blijkt uit het feit dat tijdens eerder genoemde chat mij ongevraagd, als compensatie voor het ongemak, een maand gratis Film 1 werd aangeboden en ik nog diezelfde dag een email kreeg ter bevestiging. Dit is dinsdag j.l. in het abonnement verwerkt en sindsdien actief.

Het volgende probleempje dat ik ondervind, is dat de standaard bij de Next meegeleverde coaxkabel voor mijn woonsituatie te kort is en er één van 5 meter lengte nodig is.
Ik gebruik daarom noodgedwongen het oude exemplaar, welke inmiddels bijna de respectabele leeftijd van 10 jaren heeft bereikt.
Aangezien bij een hoogwaardig stukje techniek zoals de mediabox Next een adequate kabel hoort, zou ik dus graag de kabel van 3 meter aan Ziggo willen retourneren en een kabel van 5 meter lengte ontvangen.
Nu kan ik uiteraard opnieuw de klantenservice benaderen via chat, maar ben ik bang dat deze bestelling ook weer wordt tegengehouden door de spreekwoordelijke kink in de digitale kabel.

Ik zou het dan ook bijzonder waarderen, indien een van de moderators een en ander aan zijn of haar kritische blik zou kunnen en willen onderwerpen.

Lycke Ziggo , kenne jou misschien effe kieken?
11 Reacties 11
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Wellicht was het handiger en sneller geweest om even internet te openen en een rol of dan wel een kabel (cat6 / cat6a)van 5 meter te bestellen (ook te koop in uw plaatselijke winkel in de buurt)
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik ben écht niet te beroerd om zelf een kabel te kopen. Ik wil met het topic slechts de mods opmerkzaam maken op het feit dat in de bestelprocedure iets hapert.
En stel je voor dat ik er vandaag een koop, en morgen valt het bestelde alsnog in de brievenbus........?
Daar komt bij dat de met Next meegeleverde coaxkabel waarschijnlijk specificaties heeft die specifiek op elkaar zijn afgestemd en ik niet weet of die overal al verkrijgbaar is.
Ook attendeer ik in verband hiermee naar:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-bestelling-next-werkt-niks-meer-40415#post406995
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi KBX458,

Deze nogal vervelende situaties zijn zeker bij ons bekend. Zelf een kabel aanschaffen en de kosten daarvan bij ons declareren is een omweg die ervoor zorgt dat jij sneller online bent. Het is niet ideaal, dat snap ik. Maar het is of dat of afwachten tot alles doorloopt in het systeem. Wanneer je dan alsnog die kabel van ons ontvangt dan mag je die gewoon houden of terugsturen.
De coaxkabels voor de Connectbox hebben een Kabelkeur keurmerk en schroefverbinding, verder zal er vrij weinig anders zijn. Je kan voor de zekerheid het modem meenemen naar de winkel en je daar laten adviseren, dan weet je zeker dat het goed zit.
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Michael Ziggo In dat geval stel ik voor de bestellingen te annuleren. Ik heb nog geen storingen ondervonden op de Next door gebruik van de oude coax kabel.
Ik ga dan ook zelf een nieuw cat 6 utp kabel aanschaffen.
Het ging er voornamelijk om dat er duidelijkheid kwam en er niet langs elkaar heen gewerkt zou gaan worden.

Regel jij de annulering in het systeem? Of wil je dat ik er actie op neem?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi KBX458,

Ik zie dat inmiddels alles is doorlopen en ik nu eventueel kabels voor je kan bestellen. Ben je dit weekend al zelf op pad geweest, of kan ik dus nog wat voor je doen?
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik heb rustig op je reactie gewacht.
Een coax kabel welke voldoet aan de specificaties van de Next met een lengte van 5 meter wordt op prijs gesteld.
Ik zorg zelf voor het retourneren naar het bekend antwoordnummer van het eerder meegeleverde exemplaar van 3 meter.
Een utp kabel cat 6 met een lengte van 5 meter zal eveneens bijzonder worden gewaardeerd.
.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Heb ze allebei voor je besteld, KBX458 🙂 Houd je ons hier op de hoogte?
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Zeker en vast.:wink:En uiteraard mijn dank.
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Michael Ziggo het pakket is opgenomen in de postale molen en wordt morgenmiddag bezorgd.
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Michael Ziggo Inmiddels de coax in goede orde ontvangen.:blush:
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik vreesde al met grote vreze.....dat er weer ergens een kink in de kabel was gekomen.
Maar pffff....tot grote vreugde van mij en mijn avatar, werd zojuist weer een pakketje bezorgd.
De langverbeide UTP kabel is gearriveerd.
Alles is in goede orde en naar wens verlopen.
Michael Ziggo mijn dank is groot.:thumbsup:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic