1
Vraag
2
Reacties
Schoone

Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Beeldkwaliteit next

Ik heb een Oled tv. Geeft de media box next een beter beeld of is er geen verschil te zien met een mediabox xl?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De beeldkwaliteit is een onderwerp van discussie.
De één heeft een heel mooi beeld met de Next en da ander vindt het een stuk minder dan met de Mediabox XL.

Het is ook sterk afhankelijk hoe je de Next en de TV instelt.

Ik heb mijn Next op 4K signaal naar mijn beeldscherm staan en heb een prima beeld.
Het is ook afhankelijk in hoeverre en hoe de TV de kleuren weergeeft.
Oftewel welk kleurenschema gebruikt de TV om het beeld wat hij krijgt weer te geven.

De Next geeft op 4K een behoorlijk goede beeldkwaliteit en heb je een TV die veel kleuren weer kan geven, dan is het beeld prima.
Heb je een TV die b.v. sRGB of Rec 709 of DCI-P3 of Rec 2020 weergeeft of kun je die instellen op je TV?
Zie je hetzelfde 4K beeld op RGB, dan zie je een bleek scherm en met DCI-P3/Rec 2020 al een behoorlijk mooi beeld.

Zet in ieder geval met de Next alle beeldverbeteringen en contrastverscherping uit.

Er komen nog een aantal beeldverbeteringen aan en de Next moet nog gefinetuned worden.

Welke Oled TV heb je?
Graag merk, model, cijfers en letters.
Mogelijk is te achterhalen welk kleurenschema je TV weer kan geven.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De beeldkwaliteit is een onderwerp van discussie.
De één heeft een heel mooi beeld met de Next en da ander vindt het een stuk minder dan met de Mediabox XL.

Het is ook sterk afhankelijk hoe je de Next en de TV instelt.

Ik heb mijn Next op 4K signaal naar mijn beeldscherm staan en heb een prima beeld.
Het is ook afhankelijk in hoeverre en hoe de TV de kleuren weergeeft.
Oftewel welk kleurenschema gebruikt de TV om het beeld wat hij krijgt weer te geven.

De Next geeft op 4K een behoorlijk goede beeldkwaliteit en heb je een TV die veel kleuren weer kan geven, dan is het beeld prima.
Heb je een TV die b.v. sRGB of Rec 709 of DCI-P3 of Rec 2020 weergeeft of kun je die instellen op je TV?
Zie je hetzelfde 4K beeld op RGB, dan zie je een bleek scherm en met DCI-P3/Rec 2020 al een behoorlijk mooi beeld.

Zet in ieder geval met de Next alle beeldverbeteringen en contrastverscherping uit.

Er komen nog een aantal beeldverbeteringen aan en de Next moet nog gefinetuned worden.

Welke Oled TV heb je?
Graag merk, model, cijfers en letters.
Mogelijk is te achterhalen welk kleurenschema je TV weer kan geven.
Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Hoi bert. Dank he wel voor je reactie. Ik heb een Phillips 55oled903 ambilight met soundbar. Misschien laat ik wel een ziggo monteur komen maar zouden die ook verstand hebben van beeldinstellingen,? Gr. Piet Schoone
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ben bang dat niet alle monteurs alle specificaties en instellingsmogelijkheden kennen van alle honderden verschillende TV's.
Standaard goed zal altijd wel lukken, maar heel specifiek?
Ik hoop het wel, maar weet dat niet zeker.

Ik zou met deze TV de Next op 4K/Van je TV zetten en op Dolby Digital aan en hij kan nu al 4K/HDR via Netflix weergeven.

Mogelijk staat de TV standaard al goed als er een 4K signaal op komt.
Ik zou dat eerst zo proberen en als je een vraag hier op het forum plaatst, is er altijd wel iemand met een antwoord.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic