Beantwoord

Beeldkwaliteit na pauzes

  • 9 september 2019
  • 35 Reacties
  • 1830x Bekeken

Wat mij opvalt, naast een super snelle en fijne box, is dat het beeld eigenlijk heel stabiel is, behalve als ik een programma even op pauze heb gehad. Opgenomen programmas zijn ook prima, maar na een pauze lijkt het of om de paar seconden de kleuren wat wisselen. Alsof de tv van warme kleuren naar wat killet gaat em weer terug.
Heeft iemand dat ook ervaren, en liever nog, opgelost?
icon

Best beantwoord door AoxoMoxoA 10 september 2019, 21:48

Je bent inderdaad niet de enige. Zie het topic https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bij-het-bekijken-van-opnames-verspringen-de-kleuren-via-de-mediabox-next-44323#post462703. Hierin kun je details van je ervaringen aangeven, waardoor het beter geanalyseerd kan worden en een mogelijke oplossing dichterbij brengt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

35 Reacties

Reputatie 7
Je bent inderdaad niet de enige. Zie het topic https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bij-het-bekijken-van-opnames-verspringen-de-kleuren-via-de-mediabox-next-44323#post462703. Hierin kun je details van je ervaringen aangeven, waardoor het beter geanalyseerd kan worden en een mogelijke oplossing dichterbij brengt.
Welkom op de Community, Redherring. Jammer dat de kleuren bij jou ook verspringen, de box is bijna perfect dus 😉 Zoals AoxoMoxoA al aangeeft zijn er helaas meerderen met je die dit ervaren. Collega Anne vraagt nog om voorbeelden, dus laat in dat topic zeker een reactie achter om mee te helpen aan een oplossing.
@Marianne Ziggo

Box is bijna perfect? Goeie! omdat iemand een probleem meld maar de box verder een super snelle en fijne box vind is de box dus bijna perfect. Als dit dus opgelost is heb je een echte Super de Luxe Box. Ik vind de box ook snel maar beeldkwaliteit staat voor mij en vele anderen op nummer ÉÉN en die is gewoon dramatisch slecht en dat is niet het enige maar op dit moment wel het belangrijkste.
Reputatie 7
Badge +14
@Marianne Ziggo

Box is bijna perfect? Goeie! omdat iemand een probleem meld maar de box verder een super snelle en fijne box vind is de box dus bijna perfect. Als dit dus opgelost is heb je een echte Super de Luxe Box. Ik vind de box ook snel maar beeldkwaliteit staat voor mij en vele anderen op nummer ÉÉN en die is gewoon dramatisch slecht en dat is niet het enige maar op dit moment wel het belangrijkste.


Niet mee eens dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is van de NEXT , als je dat zo ervaart dan moet je denk ik eens goed kijken of er bij jouzelf iets niet mis is ?
Hoe aangesloten ? welke instellingen ? via een reciver/versterker , juiste HDMI kabel , nieuwste firmware op je TV ?
Sommige LG toestellen hebben een firmware update nodig om goed beeld te geven.

Ik ervaar prima beeld ! 4 K , ik heb een 2e next op een samsung TV van 6 jaar oud aangesloten en daar heb ik ook prima beeld. ( 1080 P )

Mijn zoon op een samsung ( 1080 P ) prima beeld , mijn broer op een LG 4 k toestel prima beeld !

En dit is ook een organisatie die ook wel weten hoe of wat https://www.youtube.com/watch?v=glyRwsNs41s
En dit is ook een organisatie die ook wel weten hoe of wat https://www.youtube.com/watch?v=glyRwsNs41s

Dat lijkt meer op een reclame filmpje van Ziggo dan een "echte" test, ik had wel iets beters verwacht van Consumentenbond. En als ik de reacties onder de video lees ben ik zeker niet de enige die er zo over denkt 😉
Luister, ik ga niet in op jou vragen over bekabeling aansluitingen enz. (Echt een vraag die normaal door ziggo medewerkers gesteld word) ik weet dat de beeldkwaliteit zeer slecht is lees dit topic maar eens door. Ik weet hoe de beeldkwaliteit was vorig jaar toen ik nog in het testpanel zat en voordat ze er een sharpness filter overheen hebben gegooid wat heb beeld verkracht heeft.
Reputatie 6
Badge +1
Dat de Next sneller is dan zijn voorganger is een feit, dit was ook niet zo heel moeilijk te bewerkstelligen.
Maar wat heb je aan deze snelheid?
Fijn, snel van het ene "Momentje " naar het volgende "Momentje ".
En dat de beeldkwaliteit niet bij iedereen optimaal is is ook gewoon een feit.
Hoeveel voorbeelden er ook genoemd worden waar mensen vinden dat ze wel goed beeld hebben. Bij velen is dit niet zo.
En je ziet gewoon duidelijk verschil tussen live tv (Wat al niet optimaal is), of na een pauze van enkele seconden. Net als bij opnames en replay het geval is.
Laat ze maar, heeft geen zin om er nog op in te gaan.
Heb al meerdere youtube filmpjes gezien over de Next, er wordt alleen maar besproken wat je ermee kan en adt die snel is , maar niks over de gebreken zoals bv beeldkwaliteit.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, helaas is niet iedere gebruiker van de Next erg kritisch bij het vaststellen van een optimale beeldkwaliteit, meestal omdat geoordeeld wordt met een onjuiste kijkafstand van de tv.
Feit is in ieder geval dat de Next tv-beelden niet als passthrough doorgeeft, zodat een gebruiker diep moet sleutelen aan de beeldinstellingen van de eigen tv om nog een enigszins acceptabel beeld te verkrijgen. En dan laat ik beelden van voetbalwedstrijden en close-ups van gezichten nog maar even buiten beschouwing. Zolang het scherptefilter vast, niet uit te schakelen onderdeel uitmaakt van de software, zal het in het Community klachten blijven regenen over de beeldkwaliteit..

Onbegrijpelijk vind ik dat er gisteren in dit topic een reactie namens Ziggo wordt geplaatst, dat ingeval kleuren verspringen, de Next box bijna perfect is. Een opmerking die kant noch wal slaat. Een perfecte beeldkwaliteit is toch een eigenschap die een klant minimaal verwacht van een mediabox?
Inderdaad ik zou me doodschamen om zoiets te zeggen na zoveel klachten over de box en die worden steeds groter let maar op.
Reputatie 7
Badge +35
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.
Reputatie 6
Badge +19
eens. Mods, grijp eens in want dit is nog verre van constructief. Circlejerking to the max.
Ik lees toch goed onderbouwde argumenten, en dat zou dan niet mogen omdat ze niet positief zijn ? Kom op zeg, als je hier problemen mee hebt, weerleg ze dan met tegen argumenten zou ik zeggen...
Reputatie 6
Badge +1
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.

Ongeveer hetzelfde met wat jij doet als er iets negatiefs wordt gezegd over Ziggo.
Dan spring je gelijk in de verdediging terwijl de moderators daar ook zelf op kunnen reageren. Dit wordt echter vaak nagelaten door de moderators en dat steekt bij veel mensen die hier reageren.
Dat er nog steeds geklaagd wordt hier,komt omdat er na al die maanden nog niets is opgelost wat betreft al die klachten.
Reputatie 6
Badge +1

Knip
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.


Boos omdat je niet meer nummer 1 staat op het Leaderboard?

Hier nog iets:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-cs6100-43832#post463073
Reputatie 7
Badge +35

Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.
Boos omdat je niet meer nummer 1 staat op het Leaderboard?https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-cs6100-43832#post463073

In het geheel niet @twigger

Dit is een klant helpt klant forum en dat is de enige reden waarom ik hier actief ben.
Leaderbords zeggen mij in het geheel niets, het gaat om de oplossende effectiviteit van de berichten en de objectiviteit van observaties, adviezen en tips.
Hier vallen zeker ook de meldingen onder als er iets niet goed gaat met wat dan ook bij Ziggo of als zodanig ervaren wordt.

Het enige wat mij wat zegt is, als in een topic de vraagsteller het beste antwoord aanvinkt.
Voor de rest zijn de likes, voor mij, van weinig waarde, vooral als ze onder steeds herhaalde berichten worden gezet die geen enkele toegevoegde waarde meer hebben, omdat ze al tig keer in een aantal topics geplaatst zijn en telkens het oorspronkelijke topic kapen.

Ik eindig hier mijn aandeel aan deze discussie, omdat dit topic gaat over "Beeldkwaliteit na pauzes" en het nu weer volledig gekaapt is voor een ander onderwerp.
Reputatie 7
Badge +4
Dat het plaatsen van negatieve berichten over de Next, die merendeels goed zijn onderbouwd, als sport wordt beschouwd als antireactie op positieve berichten, vind ik nogal misplaatst. Ik laat de klanten, die supertevreden zijn met de Next graag in hun waarde, maar voel me niettemin vrij soms kanttekeningen te plaatsen hoe men - en dan doel ik met name op de beeldkwaliteit - tot dat positieve oordeel komt. En dat beschouw ik als een constructieve bijdrage aan de discussie, zodat een aanbeveling aan de mods om in dat verband in te grijpen nergens op slaat.
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou ook liever eens een keer iets positiefs melden. Feit blijft echter dat er weinig positiefs te melden valt.
Problemen die al maanden spelen zijn nog niet opgelost, sterker nog er komen steeds meer issues bij. Ja, de Next is snel en zuinig maar daar is alles mee gezegd.
Beeldkwaliteit laat te wensen over, lypsinc,
Slechtere beeldkwaliteit bij opnames,replay en na een pauze.
Opnames die mislukken.
Fouten in de tv gids waardoor opnames foutief zijn en niet te bekijken. En zo zijn er nog wel wat items die opgelost moeten worden. Het duurt gewoon te lang en het ontbreekt aan info richting de klant die zit te wachten op een update, die maar niet komt en waarvan je niet eens weet of daar überhaupt de oplossing wel inzit.
Jammer om te lezen dat het topic hier niet meer gaat over het initiële onderwerp van de TS. Een topic is bedoeld om de TS te helpen met zijn vraag. AoxoMoxoA biedt hier tenminste een constructieve reactie wat dit topic een stukje meerwaarde geeft, dankjewel!

@twigger, dat je er andere zaken bij haalt en begint over het Leaderboard, vind ik niet netjes tegenover Be rt en dit voegt niets toe aan het topic. Bij deze het verzoek om dit niet meer te doen.

@iedereen, jullie zijn vrij om je mening te geven, echter ken je de huisregels van de Community en weten jullie waar de Community voor is bedoeld. We helpen elkaar hier met vraagstukken en het delen van onze kennis. We houden het graag on topic.
Enige wat wij doen is onze ervaringen delen, dat kan nuttig zijn voor anderen en zeker voor mensen die de box nog niet in hun bezit hebben. Maar ja als het dan negatief is valt het bij sommigen in verkeerde aarde. Discussie is ontstaan omdat door @Marianne Ziggo gezegd werd dat de box bijna perfect is, dan krijg je dit soort reacties want de Next is bij lange na niet perfect. Zorg er maar eens voor dat de box Perfect is dan zullen er ook geen klachten en negatieve discussies meer ontstaan. Voor de mensen die de Next een verademing vinden, veel plezier.
Reputatie 7
Badge +14
Een heleboel knip.....en ik hou me maar verder op de vlakte en on topic zoals @Marianne Ziggo vraagt.

Of topic: de opmerking over het leaderboard is er een van onder de gordel.........

On topic.: Ik vind de next een prima decoder met een prima tot zeer mooi beeld zeker op kan 205.
En hij zapt goed dus een super goed ding !
On topic.: Ik vind de next een prima decoder met een prima tot zeer mooi beeld zeker op kan 205. En hij zapt goed dus een super goed ding !

Of topic: Met je laatste zin ben ik het geheel eens, de Next zapt inderdaad vrij snel. Ook het stroomverbruik is een stuk beter dan zijn voorganger. Maar dat maakt voor mij persoonlijk de Next zeker geen prima decoder. Ik verwacht wel iets meer van de Next, deze is namelijk ook gemaakt voor het opnemen van programma's. En daar gaat "bij mij" nog heel veel mee mis, Ziggo erkend ook hier op het forum dat daar dingen mis gaan, en dat ze vaak niet achteraf hersteld kunnen worden, dit telt dus voor alle Next gebruikers (lees de topics maar eens door). Ook de synchronisatie van het beeld/geluid is nog steeds niet op orde bij de Next, ook dit word erkend door Ziggo op het forum. Ik zal de beeldkwaliteit maar even achterwege laten, want dat "lijkt" niet bij iedereen te spelen. Maar persoonlijk vind ik de opnamen functie en het geluid toch wel hele belangrijke punten voor een decoder. En als deze punten aantoonbaar niet goed werken, dan snap ik niet dat mensen dit een super goed ding noemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Reputatie 7
Badge +14
. En als deze punten aantoonbaar niet goed werken, dan snap ik niet dat mensen dit een super goed ding noemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening...


Uiteraard mag dat 😉

Maar kan het niet zo zijn dat andere ( zoals ik ) het niet zo ervaren ?

Ik weet dat er issues zijn maar ik zelf ervaar die niet of nauwelijks en dat op 2 tv toestellen van 2 merken.

Oké de opname functie gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen , opnamen worden gemaakt in de cloud en bekijk je terug via internet, hierin is belangrijk dat de next ook een goede internet verbinding nodig heeft en het liefst NIET via de wifi maar via een lan ( utp) kabel minimaal cat 5e .
Ik kan me zo voorstellen dat dit niet bij iedereen goed zit.

Synchronisatie beeld en geluid ,daar heb ik heel af en toe wel eens een probleem mee maar het is echt heel minimaal en niet elke dag.

Luister ik via de speakers van de tv dan ervaar ik het niet echt , luister ik via mijn bose 700 soundbar aangesloten met een glasvezelkabeltje wat via de optische uitgang van mijn TV naar de soundbar gaat dan idd heel af en toe maar dat wijt ik meer aan de TV/BOSE installatie.

En tja de persoonlijke individuele opvattingen over mooi beeld is bij de een anders dan bij de ander, dus relativerend de opmerking dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is, daar kan ik me niet in vinden.
Oké de opname functie gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen , opnamen worden gemaakt in de cloud en bekijk je terug via internet, hierin is belangrijk dat de next ook een goede internet verbinding nodig heeft en het liefst NIET via de wifi maar via een lan ( utp)

Ja dit verklaard al een hele hoop dat je mening over de Next een stuk milder is dan bij de mensen die de opnamen functie juist geregeld gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld in nog geen 4 maanden tijd 30 opnames fout zien gaan door de problemen op de cloud opslag van Ziggo. En als dit bij een serie is die je volgt dan is dat gewoon zeer vervelend. En ik hoor nu al vanaf de uitrol van de Next dat Ziggo werkt aan een oplossing, maar die is er dus na al die maanden nog steeds niet. En nee het heeft niks met mijn internet verbinding te maken. Vorige week bijvoorbeeld werd afleveringen van "Waar is de mol" en "beste zangers" voor niemand opgenomen op de cloud server. Dit speelt dus bij iedere Next gebruik die ze op opnemen had staan.

Synchronisatie beeld en geluid ,daar heb ik heel af en toe wel eens een probleem mee maar het is echt heel minimaal en niet elke dag.

Ja blijkbaar heb jij hier minder moeite mee dan mij bijvoorbeeld, ik stoor mij er mateloos aan als het geluid&beeld niet synchroon lopen.

En tja de persoonlijke individuele opvattingen over mooi beeld is bij de een anders dan bij de ander, dus relativerend de opmerking dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is, daar kan ik me niet in vinden.

Ik vind de beeldkwaliteit ook niet dramatisch slecht, dat vind ik pas als ik echt storing in beeld te zien krijg. Maar het is voor mij ook geen zeer mooi beeld zoals jij het noemde. Het kan er mee door en ik hoop dat Ziggo het vergelijkbaar gaat maken als de beeldkwaliteit die ik via de Ci+ ervaar...