Almakel

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeldkwaliteit Mediabox Next - blauwe waas bij diverse zenders o.a. RTL7, RTL8 en Fox

Als ik RTL 7, 8 of Fox kijk is de beeldkwaliteit van de film zelf erg slecht, blauw, geen normale kleuren maar als er reclame is dan is de beeldkwaliteit perfect. Dit is hetzelfde met live kijken of opnemen. Heb al monteur gehad en een nieuwe box met nieuwe bekabeling aangesloten op mijn nieuwe tv. 2e Next kastje hetzelfde probleem. Iemand dezelfde ervaring en/of en oplossing?

31 Reacties 31
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat is wel vreemd. Als het aan Next of tv zou liggen, verwacht je dat het bij reclame net zo slecht is. Welk merk en type tv heb je?

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zal morgen beantwoorden. Bedankt voor reactie.

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb net een nieuwe Samsung QE43Q60R QLED tv, nog geen 2 maanden oud.En bedankt voor reageren! Dolfff.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo,

 

Wel alle ecostanden van de tv uitgezet?? ecosensor / lichtsensor

 

Teun

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eco stand is uit op de tv,  op de Next zit dat niet , maar zou dat dan niet gelden voor alle zenders? 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Op de next zit ook een eco stand .    Teun

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de Next zit wel degelijk een Eco stand, te weten Eco, normaal en hoog.

Maar misschien helpt dit topic om een aanwijzing te vinden. Een foto van het AOP hier plaatsen zou ook kunnen helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Almakel. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je met jouw nieuwe televisie op iedere zender wil genieten van een perfect beeld! Ik zie dat je al diverse tips hebt gekregen. Altijd fijn!  Ben je hier nog mee aan de slag gegaan? Via jouw televisie zelf kun je ook nog de beeld-instellingen aanpassen. Hoe heb je deze nu ingesteld? En als je hierin iets wijzigt, merk je dan ook verschil? Op deze pagina staat alle informatie over de beeldinstellingen van Samsung en hoe je dit kunt instellen. Houdt ons vooral op de hoogte! 

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even voor de duidelijkheid, het betreft hier alleen maar de zenders RTL 7 en 8, Fox en Spike. Bij opnemen en achteraf kijken en bij live kijken. En het geld dus NIET voor de reclame tussendoor, die zijn van uitstekende beeldkwaliteit. Instellingen veranderen, ook al ben ik geen expert, maar dan zou dat toch voor iedere zender gelden of kan ik per zender de beeldkwaliteit op mijn tv veranderen? Lijkt me sterk,maar ieder advies is welkom.

Ik kon trouwens geen eco stand vinden op mijn Next, waar vind ik die?

Thanks allemaal!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Huisje > tandwiel > systeem > verbruik in standby

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eco stand is dat voor alle zenders of zit ik verkeerd?

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Eco stand van de Next is voor de energiezuinigheid en de snelheid van opstarten.

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus denk ik simpel dat eco stand niets te maken kan hebben met dit probleem? Toch?

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De Eco stand van de Next heeft niets met het probleem van doen. Het was mijn antwoord op je vraag of de Next een Eco stand had en waar die te vinden. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Hallo @Almakel  Heb je al ontdekt wat er aan de hand is?

Eco stand van je Next heeft er uiteraard niets mee van doen, dat had je zelf al juist geconcludeerd.

Beeldinstellingen wijzigen per zender kan niet, ook dat veronderstelde je al correct.

 

Als je er nog steeds last van hebt, heb ik wel een paar vragen en suggesties:

  1. Kun je preciezer omschrijven wat er mis is? Hoe ernstig is die blauwe waas? Kun je misschien een foto bijvoegen? Dat zou echt kunnen helpen.
  2. Wat was de mening van de monteur over de beeldkwaliteit?
  3. Is er nog meer mis met de beeldkwaliteit bv onscherpte, storingen?
  4. Heb je dit probleem vanaf het begin of is het ontstaan en zo ja wanneer?
  5. Zie je het op alle programma's op genoemde zenders of alleen bepaalde?
  6. Kun je toch nog es heel kritisch kijken naar andere zenders? Misschien zelfde probleem maar minder opvallend? Het is echt heel vreemd dat het alleen op die zenders is nl.
  7. Zou je de Next eens op een andere HDMI ingang van je TV willen aansluiten? Ik denk niet dat dat het is maar het is zo getest, dan weten we dat zeker.
  8. Weet je of je in voormalig Ziggo of voormalig UPC gebied zit?
  9. Heb je je postcode en huisnr al ingevuld in je profiel? Wij zien dat niet maar de moderators wel en die kunnen dan vanalles zien en meten.
Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Dolfff

  1. Ik ;heb een filmpje eventueel, het lijkt wel of er een rode kleur mist in de film.
  2. De monteur die ik had keek een keer en zei: ik zie het al, dat is niet goed. Vervolgens belde hij met de TD die ervan af wist, (helpdesk wist er niet vanaf). Hij kreeg te horen dat hij mijn adres en gegevens moest verzamelen en dat er contact met mij opgenomen zou worden. Nog niets van Ziggo gehoord tot op nu.
  3. Met het nieuwe kastje dat ik op aanvragen van mij gekregen heb is verder alles in orde behalve dit probleem.
  4. Dit 2e kastje heeft dus hetzelfde probleem, met nieuwe kabels aangesloten. 
  5. Het meeste zie ik het op RTL7 en 8 en FOX.
  6. Reken maar dat ik heel scherp kijk, (heb hele goeie ogen met dank aan oogkliniek)
  7. Gedaan, geen verschil.
  8. Ben al sinds @Home klant van Ziggo, en dus ook Ziggo-gebied.
  9. Zal het doen
  10. Hartstikke bedankt voor je tijd en groetjes!
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Met 4 bedoel ik: heb je dit probleem altijd gehad met Next of is het ineens begonnen?

Met 6 bedoel ik: check nog es wat meer zenders (ik twijfel niet aan je ogen )

Je filmpje kun je bv op youtube zetten en dan hier een link plaatsen. Ik denk dat dat veel gaat verduidelijken.

Misschien dat er iets mis is met een transportstream of zo.

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bovenstaand zijn voorbeelden. 

Almakel
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Héél vreemd, snap ook niet dat de reclame gewoon perfect beeld is. Een uitdaging dus. 

Uitgelicht topic