Vraag

Beeldkwaliteit en audiovertraging bij opname

• 1 oktober 2019
  • 13 Reacties
  • 358x Bekeken

Reputatie 4
  • Gedreven Liefhebber
  • 33 reacties
Wat mijn ernstig tegenvalt is dat als ik een programma wil kijken, de beeldkwaliteit ernstig! te wensen overlaat.
Erg jammer, aangezien de toekomst van TV kijken juist ligt in het opnemen, en kijken waar en wanneer je naar wilt, ook vanuit je Ziggo-go app.

Tevens loopt bij Live TV de audio (na flink wat aanpassing) behoorlijk synchroon met het beeld. Maar met een opname is dat anders. Dan zit er plots heel veel verschil tussen de audio en het beeld. (Lees vertraging van audio).

2-tal behoorlijke tegenvallers dus, waardoor ik mij nog wel 20x bedenk of ik een programma wil opnemen.
Geen mooi beeld, en audio loopt niet synchroon
Dat moet anno 2019/2020 toch wel beter kunnen Ziggo ??

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Doordat er 'teveel' Next boxen zijn uitgegeven kan Ziggo op het ogenblik de beeld kwaliteit en de lip sync niet garanderen.
Hier is Ziggo druk mee en dit zal waarschijnlijk bij een van de updates opgelost gaan worden, maar vraag me niet welke update🤔

*bericht aangepast door moderator i.v.m. onjuiste informatie*
Reputatie 4
Doordat er 'teveel' Next boxen zijn uitgegeven kan Ziggo op het ogenblik de beeld kwaliteit en de lip sync niet garanderen.
Hier is Ziggo druk mee en dit zal waarschijnlijk bij een van de updates opgelost gaan worden, maar vraag me niet welke update🤔

Hoi Ruud,
Is dat daadwerkelijk (ergens op het forum) toegezegd door ZIGGO?
Of was het meer sarcastisch ?

Ik ga er wel vanuit dat hier momenteel keihard aan word gewerkt door ZIGGO.
Maar eigenlijk had hier al aan gewekrt moeten zijn, VOORDAT deze mediabox op de markt kwam.
Je mag van een 4-K Mediabox op zijn minst beeldkwaliteit en Lip-sync verwachten OOK BIJ OPNAMES !!!

Wellicht heeft iemand een tip voor betere beeldkwaliteit bij opnames ?
Zo neem ik nu het medium pakket voor Internet (250 MB/s) af, zullen de opnames mooier zijn bij het zwaarste pakket (500mb/s) ? Of staat dat los van elkaar ?
Reputatie 5
Badge +2
Nee niet sarcastisch, een maatje van me werkt nl bij Ziggo op een positie waarbij de ontwikkeling/ storingen van de Next nauwlettend gevolgd wordt, en heb met hem regelmatig contact over dit soort issues. Ik kan daar helaas verder weinig over zeggen.
Reputatie 4
Ze zeggen wel eens, je ogen laten wennen aan het nieuwe beeld.

Maar als je luxe gewend bent (qua beeld met de Horizon) wil je geen stap terug doen met een box vol nieuwere technieken. Maar ja wat doe je er momenteel aan?
Je bent overgeleverd aan het wel of niet updaten / upgraden vanuit ZIGGO.
Het beeld is te flets.

En die lip-sync (of eigenlijk geen lip-sync) went al helemaal nooit.
Waarom zit er een verschil (bij mij althans) tussen de lypsinc-audio van LIVE-TV en de lip-sync audio van opgenomen programma's?
Het is toch niet te bedoeling dat ik steeds maar mijn geluids vertraging / versnelling per te kijken programma handmatig moet gaan aanpassen ?

Mijn Horzizon moesten ze zonodig terug hebben. Iemand enig idee wat ze met al die 100-duizenden teruggezonden Horizonboxen doen ?
Ik neem aan hetzelfde als ik had gedaan als ik hem niet had terug moeten sturen ?
(afvalberg voor technische apparaten).
Iemand enig idee wat ze met al die 100-duizenden teruggezonden Horizonboxen doen ?

Ziggo is van plan een Cloud Box van de MBXL te gaan maken. Dwz: zoals Next, maar geen 4k optie. Geen opnames op HDD meer. Etc.
Zonder TV-Max is de Next al niet meer te bestellen.......
Zie:
https://www.ziggo.nl/pakketten
link.
Bij TV-Complete krijg je een MBXL in bruikleen.
En verder:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-geeft-mediabox-xl-dezelfde-cloud-functies-als-mediabox-next/
link.
Dit lijkt betrouwbare info.
Reputatie 4

Iemand enig idee wat ze met al die 100-duizenden teruggezonden Horizonboxen doen ?
Ziggo is van plan een Cloud Box van de MBXL te gaan maken. Dwz: zoals Next, maar geen 4k optie.
Zonder TV-Max is de Next al niet meer te bestellen.......
Zie:
https://www.ziggo.nl/pakketten
En verder:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-geeft-mediabox-xl-dezelfde-cloud-functies-als-mediabox-next/

Oei, dus dat is eigenlijk toegeven dat de NEXT-box nog niet optimaal werkt, en ze weer overgaan op een UPGRADE van de aloude HORIZON ?!
En dat allemaal zonder 4K........mijn hemel.

Je vraagt je af waar de proefperiode bij de testklanten al die maanden voor heeft gediend.
Waarom is de NEXT op de markt gekomen ?
Tsja. het gaat te hard met de Next, vindt Ziggo.
Wat de precieze motieven en plannen zijn, is giswerk.
Er is sprake van een onverwacht te groot succes van de Next.

Ik heb daar ook wel zo mijn gedachten over.
Die zijn niet allemaal positief over zoals het gaat sinds de introduktie van de Next.
Ziggo roeit kennelijk, waarschijnlijk gedwongen, met de riemen die ze hebben.

Wel dit: de MBXL in 2020 kunnen promoveren tot een Cloud Box is niet een project dat je vandaag kunt beginnen. Dat moet al gelopen hebben, denk ik zo.
Reputatie 4
Wel dit: de MBXL in 2020 kunnen promoveren tot een Cloud Box is niet een project dat je vandaag kunt beginnen. Dat moet al gelopen hebben, denk ik zo.

Ja dat klopt, aangezien ik nog NOOIT een decoder heb hoeven terugsturen naar ZIGGO.
En nu ineens moesten en zouden ze de HORIZON terug hebben.

Binnenkort hebben de mensen met een "goedkoop" abonnement nog mooier beeld (dankzij een HORIZON Upgrade) dan de mensen met het duurste abonnement die de NEXT krijgen.
Reputatie 7
Badge +35
@Markey Ik hoop toch echt dat het tegen die tijd wel opgelost is.☺
Reputatie 7
Badge +5
Yep hopen en 🙏....beter beeld please ziggo......
Reputatie 7
Doordat er 'teveel' Next boxen zijn uitgegeven kan Ziggo op het ogenblik de beeld kwaliteit en de lip sync niet garanderen.Hier is Ziggo druk mee en dit zal waarschijnlijk bij een van de updates opgelost gaan worden, maar vraag me niet welke update🤔

Hey Ruud,

Ik moet zeggen, ik weet niet waar je dit statement vandaan haalt, maar dit is echt niet het geval hoor. Ik denk dat je dit verkeerd begrepen hebt van je vriend. (of het is verkeerd aan jou uitgelegd). Zaken/problemen rondom beeldkwaliteit en/of lipsync, hebben niets te maken met het aantal Next's dat is uitgegeven.
Reputatie 7
Badge +14
Wederom klachten over de beeld kwaliteit........vreemd ! heb je @Markey al eens goed gekeken naar de manier van aansluiten en andere zaken daaromheen ?

Ik weet dat er een issue is met het scharpness filter maar dat is niet erg dramatisch en ikzelf ervaar een prima beeld zowel met live en terug kijken.

Blij het vreemd vinden.
Reputatie 4
Wederom klachten over de beeld kwaliteit........vreemd ! heb je @Markey al eens goed gekeken naar de manier van aansluiten en andere zaken daaromheen ?

Ik weet dat er een issue is met het scharpness filter maar dat is niet erg dramatisch en ikzelf ervaar een prima beeld zowel met live en terug kijken.

Blij het vreemd vinden.

Ja geloof me, ik sluit alles goed aan, met de beste HDMI kabels die er zijn.
(Ik heb een peperdure TV, dus alle randapparatuur en kabels moeten dan bij mij ook altijd top kwaliteit zijn).
Ik moet zeggen het LIVE beeld is nu wel goed (na veel beeldverbeter dingen in mijn OLED TV zwakker tot UIT te zetten).

Maar opname beelden lijkt of er een WAAS overheen zit.
Jammeer dat die kwaliteit minder is / moet zijn dan LIVE TV.
En LipSYNC bij opgenomen programma's is tevens niet hetzelfde als op LIVE TV.
Storend dus.

Wat ik steeds meer ga denken, is dat OLED TV anders omgaat met de NEXT dan andere technieken zoals QLED / LCD / PLASMA etc.

En nog ene verbeterpunt voor de NEXT ==> automatisch overschakelen van 1080P naar 4K bij respectievelijk 1080P en 4K uitzendingen. Nu moet je het handmatig steeds maar invoeren. Dus als ik 4K op Netflix of YOUTUBE wil kijken, moet ik de next niet vergeten op 4K te zetten, aangezien LIVE TV niet om aan te gluren is op 4K (bij OLED ?!) en ik dat dus weer op 1080P/i kijk.
Maar een automatische overgang van 1080 naar 4K en andersom (zoals wel op mijn TV zit) op de NEXTbox lijkt mij niet zo moeilijkk in te voeren qua software ?

Reageer