Vidrus

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeld valt regelmatig weg, alles geprobeerd

Wij zijn in februari verhuisd, sinds we in het nieuwe huis wonen heb ik een probleem met de Ziggo Next...

Setting: Losse modem, Ziggo Next, Onkyo receiver, Panasonic Oled.
De modem staat op 4 meter van de Next.

Wat is het probleem?
Op het moment dat ik tv ga kijken gebeurd er de eerste uren niets, na verloop van tijd springt het beeld af en toe (om het kwartier of soms iets vaker) op zwart om vervolgens binnen enkele seconden terug te keren. Het geluid blijft wel gewoon doorgaan. Op een gegeven moment komt de genadeslag en blijft hij op zwart, met wel het geluid aan. Door dan de hdmi kabel uit de tv te halen en hem er weer in te doen krijg ik dan weer beeld.
Ik heb al andere kabels geprobeerd (de nieuwste hdmi versie) waar het volgens mij niet aan ligt, ik heb ook de onkyo receiver er tussenuit gehad en de tv vervangen (had een LG) maar dat hielp niet. Daarom ga ik er nu van uit dat het aan de Next ligt, gekke was dat volgens mij de Horizon die ik hiervoor had ook hetzelfde probleem gaf.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien is de hdmi connector in de mediabox defect, zie onderstaand topic, dat je met de XL dit probleem ook had lijkt me toeval.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/beeld-valt-soms-weg-42143

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Vidrus wrote:
...Daarom ga ik er nu van uit dat het aan de Next ligt, gekke was dat volgens mij de Horizon die ik hiervoor had ook hetzelfde probleem gaf.


Als de mediabox XL hiervoor dezelfde problemen had, denk ik aan een probleem in uw TV. Mogelijk wordt na verloop van tijd bv. door warmteontwikkeling een verbinding slecht. Mogelijk kunt u bij een TV reparateur een duurtest laten uitvoeren.
Vidrus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zoals ik al aangaf heb ik de tv vervangen, daarnaast heb ik met de ps4 nooit problemen
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Heeft u er signaal versterker tussen staan?
Vidrus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee er zit geen versterker tussen, enkel de receiver, maar deze heb ik er gister ook even tussenweg gehaald en hem direct op de tv aangesloten, viel nog steeds uit.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Vidrus wrote:
zoals ik al aangaf heb ik de tv vervangen, daarnaast heb ik met de ps4 nooit problemen

De PS4 zit waarschijnlijk op een andere ingang. Misschien helpt dat bij het opsporen van de fout; mogelijk een defecte HDMI poort. Heeft u de mogelijkheid de Next box op een ander poort te zetten, dan bent u misschien het probleem ook kwijt.
Vidrus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ps4 zit niet op een andere ingang, die gaat ook via de receiver, op de receiver heb ik de hdmi stekkers ook al omgewisseld.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien is de hdmi connector in de mediabox defect, zie onderstaand topic, dat je met de XL dit probleem ook had lijkt me toeval.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/beeld-valt-soms-weg-42143

Uitgelicht topic