bjornk_

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeld TV gaat regelmatig op zwart met Mediabox Next

Sinds half maart heb ik een Sony Bravia (55AF9 OLED). Het beeld van de TV (Mediabox Next is aangesloten op HDMI2) gaat regelmatig op zwart voor een paar seconden en komt daarna automatisch weer terug.

Met de vorige TV (een Philips 46PFL9705) hadden we hetzelfde probleem. Maar dat was de laatste maanden voor de vervanging soms wel 10 keer per avond (in een tijdsbestek van 2 tot 3 uur). Ik had wel eens gelezen dat er een probleem is in de communicatie tussen de Horizon XL Mediabox en Philips TV via de HDMI kabel.

Maar dat het probleem zich nu nog steeds voordoet bij de combinatie van een nieuwe Mediabox Next (sinds midden 2019) en een nieuwe TV heeft me toch wel verbaasd.

Wat kan hier mis zijn? Ik heb de meegeleverde HDMI-kabel gebruikt (zojuist nog even gecheckt).. En vanavond (dus) meteen maar een andere HDMI-kabel aangesloten.

1 Reactie 1
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @bjornk_ 

Welkom hier op de Community! Want jammer dat je met deze nieuwe TV en de mediabox Next ook tegen ditzelfde probleem aanloopt. Laten we op onderzoek uitgaan! Is het echt zo dat aleen gehele beeld wegvalt? Of valt de box uit? Verandert er iets aan het lampje op de display van de box?

Uitgelicht topic