1
Vraag
2
Reageer en help mee
rudolfbon

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beeld kleur wisselt

Sinds een tijdje fluctueert de beeld kleur op mijn next. Het betreft vooral de oranje/rood kleur van de gezichten en dan vooral bij studio uitzendingen zoals Jinek. Als het eenmaal opvalt begint het te irriteren, voor de rest redelijk tevreden met de Next.
7 Reacties 7
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Is mij ook met name bij Jinek opgevallen, met dezelfde gedachten erbij.
De tv is een Samsung KS7000 van drie jaar oud, met UHD color uitgeschakeld. Jinek kijken we live, maar vooral ook gepauzeerd. Ik heb nog niet scherp genoeg opgelet of dit verschil zowel bij live als kijken vanuit de cloud voorkomt.
Mogelijk dat een instelling op de tv, zoals Auto Motion Plus hier nog parten speelt, maar dat moet ik nog uitzoeken. Net niet irritant genoeg.
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit verschijnsel herkennen op zelfde én andere tv's.
Robmid

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hetzelfde is mij ook al opgevallen en dacht dit wordt een andere tv. Heb een Sony Bravia van ongeveer 8 jaar maar nu ook anderen dit zelfde hebben denk ik dat het in de next zit. Na de laatste update is het me op gevallen
rudolfbon
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Inderdaad, het begon bij mij ook na de laatste update!
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Dit fenomeen zie ik al geruime tijd, ik kan er geen update aan koppelen vanaf wanneer dit voor het eerst optrad. Het gaat om iets subtiels, maar ik zal hier op terugkomen, al kan dat wel enige tijd uren, omdat ik nog niet goed weet hoe dit overtuigend aan te pakken.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Hier hetzelfde gisteravond bij Jinek. Ik had me voorgenomen vandaag de Community te vragen of ik de enige ben. Blijkbaar niet ?
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
AoxoMoxoA wrote:
Is mij ook met name bij Jinek opgevallen, met dezelfde gedachten erbij.
De tv is een Samsung KS7000 van drie jaar oud, met UHD color uitgeschakeld.
Mogelijk dat een instelling op de tv, zoals Auto Motion Plus hier nog parten speelt, maar dat moet ik nog uitzoeken. Net niet irritant genoeg.


Ik denk niet dat je het in de TV instellingen hoeft te zoeken, ik heb namelijk mijn TV instellingen staan op "Alle bronnen" en via de Ci+ zie ik het niet, en via de Next wel.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mij er ook "nog" niet echt aan kan irriteren...
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Bij mij ook sinds een tijdje bij wat rustiger beeld zoals Jinek of andere praatprogramma's, ook bij b.v. De Slimste Mens. Ik dacht eerst dat het aan mij of de TV lag. Niet dus. Je ziet Eva regelmatig verschieten...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic