Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

• 10 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 6251 keer bekeken

Bij terug kijken van uitzendingen loop het geluid niet synchroon.
Ik heb een moderne Samsung TV, Ziggo next box, en LG soundbar.
Witte ziggo connect box
Alles is verbonden met cat 6 kabels en goede HDMI kabels (tv - soundbar via ARC)

Het gaat met name om nieuws uitzendingen die we later terug kijken oa vandaag 10-09-19 20 uur.

Ik hoop op een oplossing want dit is zonde van een mooi product.

Groet
Paul Hoogmoed
icon

Best beantwoord door deehar 17 augustus 2019, 09:36

Uitschakelen van Dolby op de Next Box heeft mij geholpen ( Hitachi TV 32hb4t62 met Panasonic soundbar SC-HTE-80 (oud!))
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

11 Reacties

Hoe is één en ander aan elkaar aangesloten?

Hier heb ik de soundbar direct aan de Next met een Toslink/glasvezel kabel en geen sync probleem gezien.

Ik lees meer problemen hiermee en er wordt naar een oplossing gezocht met de nieuwe software.
Beste Bert,

De soundbar is nu verbonden met TV via de ARC HDMI aansluiting, zodat hij ook aan en uit gaat bij aan en uit schakelen van de TV.
Ik zal eens proberen met een optische kabel direct van next naar TV.

Bedankt in ieder geval
Bert, het heeft niets opgeleverd, het geluid loopt nog steeds niet synchroon.
Iemand nog andere ervaringen??

Paul
En wat als je de soundbar direct aan de Next met een Toslink/glasvezel kabel aansluit?
Goedemorgen @Paul-H,

Allereerst welkom op de Community! 😊 Goed dat je ons hebt gevonden.

We hebben al even geen reactie meer van je ontvangen. Heeft het aansluiten van de soundbar direct op de Mediabox Next, zoals @Be rt aangaf het probleem opgelost?
Nee, heeft niet geholpen
onduidelijk is of de toslink/glasvezelkabel gelijk is aan de optische kabel die ik gebruikt heb

Paul
@Paul-H toslink / glasvezelkabel en optische kabel zijn allemaal dezelfde woorden voor hetzelfde kabeltje.

Is er een geluid/beeld sync probleem met de Next als hij direct verbonden is aan de soundbar?

Optische kabel uitgang van de Next direct naar de optische ingang van de soundbar.
Dus geen andere dingen er meer tussen zoals de TV.
De kabel zit direct van de next box naar de soundbar, niets er tussen.
Uitschakelen van Dolby op de Next Box heeft mij geholpen ( Hitachi TV 32hb4t62 met Panasonic soundbar SC-HTE-80 (oud!))
Toevallig heb ik dat gisteravond ook gedaan, en dat heeft inderdaad geholpen. Zegt het voort.

Draadje kan gesloten worden.
Toch is mijn geluid via Hitachi TV met ARC en Panasonic soundbar nog een heel klein beetje vertraagd. Tot mijn verbazing zijn de live uitzendingen via Ziggo Go en Chromecast naar mijn TV en soundbar perfect! Ik ga nu probereh de Next te koppelen aan de soundbar zonder ARC tussen zoals voorgesteld hier.