Beantwoord

Automatisch opstarten surround set

• 20 augustus 2019
  • 5 Reacties
  • 196x Bekeken

Ik heb zojuist met Mediabox Next geinstalleerd. Tijdens de installatie herkende de box zowel mijn Samsung TV als mijn LG BH7420 Home cinemaset. En daarmee werkte de bediening van het geluid dus ook direct.
Bij de instellingen id box staat ook dat de afstandbediening gekoppeld is aan de Samsung en LG. En bij geluidsbediening heb ik ook de LG aan staan.
Echter, na het uitzetten waarbij alle drie de apparaten uit gingen, starten bij het aanzetten alleen de NEXT-box en de Samsung TV op. Bij de LG gebeurt niets. Wanneer ik deze handmatig met de LG-afstandbediening opstart, dan werkt alles wel en kan ik dus het geluid bedienen met de Ziggo-afstandbediening.
Maar de hamvraag is dus: Hoe krijg ik het voor elkaar dat de Ziggo-afstandbediening ook de LG opstart?
icon

Best beantwoord door Ivo van den Bosch 29 augustus 2019, 09:42

Bedankt voor de tip. Ik heb het niet getest, want sinds gisteren werkt alles gewoon.
Blijkbaar heeft de Next wat tijd nodig gehad om de LG te onthouden na het afsluiten, maar inmiddels start alles op met de Ziggo-afstandbediening, werkt de bediening en sluit ook alles met de afstandbediening. Helemaal goed dus.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Hey @Ivo van den Bosch . Welkom hier!
Zo te horen is er een hoop al helemaal goed gegaan, maar moet het laatste stukje ook nog even kloppen 🙂.

Laten we bij het begin beginnen; op welke manier is alles momenteel aangesloten?
De box is aangesloten middels de nieuwe HDMI-kabel aan de TV.
De LG set is aangesloten middels de bestaande HDMI-kabel aan de TV, maar het geluid loopt via een optische kabel naar de TV.
Wanneer ik handmatig de LG opstart werkt de bediening van het geluid dus ook netjes met de Ziggo-afstandbediening. Afsluiten gaat ook, maar dat is omdat de LG zelf afsluit als er geen input is.
Weet je zo voldoende qua aansluitingen?
Hey @Ivo van den Bosch . Welkom hier!
Zo te horen is er een hoop al helemaal goed gegaan, maar moet het laatste stukje ook nog even kloppen 🙂.

Laten we bij het begin beginnen; op welke manier is alles momenteel aangesloten?

Hoi @Lycke Ziggo nog een keer proberen, heb je al een mogelijk antwoord kunnen vinden?
Reputatie 7
Hey @Ivo van den Bosch . Sorry, ik heb je bericht vorige week over het hoofd gezien en was gisteren niet aan het werk. Maar hier ben ik dan!

Je geeft aan dat de LG set zowel met HDMI kabel als met optische kabel aan de tv aangesloten is, klopt dit?
Is het mogelijk om de optische kabel eens niet te verbinden? Dus de set enkel via HDMI met de TV te verbinden? Dit moet dan natuurlijk wel op HDMI arc.

Het zou dan Next -HDMI kabel- LG set - HDMI kabel- TV worden. Lukt dat om eens te testen?
Bedankt voor de tip. Ik heb het niet getest, want sinds gisteren werkt alles gewoon.
Blijkbaar heeft de Next wat tijd nodig gehad om de LG te onthouden na het afsluiten, maar inmiddels start alles op met de Ziggo-afstandbediening, werkt de bediening en sluit ook alles met de afstandbediening. Helemaal goed dus.

Reageer