1
Vraag
2
Reacties
ElBato

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automatisch aanzetten receiver

Mijn denon receiver wordt automatisch ingeschakeld bij het aanzetten van de mediabox, is dit ook uit te schakelen?
In de instellingen kan ik alleen een andere receiver selecteren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Update:***Inmiddels is dit probleem opgelost bij de nieuwe 4.17 software***

ElBato Is de reciever een HDMI reciever? En de mediabox de Next? Dan is het een vermoedelijke cec probleem die speelt. Men is bezig om via updates dit op te lossen. Als alternatief een cec blokker/killer gebruiken. Verder zijn hier al diverse topics over. Typ even in de zoekbalk op deze site cec of next ( ga hier even van uit dat het om de next gaat)

Bekijk in context

11 Reacties 11
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Wat is het typenummer van de Denon receiver? Dan kunnen we kijken in de handleiding wat het automatisch inschakelen triggert en kijken of er een instelling is die gewijzigd kan worden.

Ik vermoed dat het een instelling is van de HDMI-ingang op de receiver.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Update:***Inmiddels is dit probleem opgelost bij de nieuwe 4.17 software***

ElBato Is de reciever een HDMI reciever? En de mediabox de Next? Dan is het een vermoedelijke cec probleem die speelt. Men is bezig om via updates dit op te lossen. Als alternatief een cec blokker/killer gebruiken. Verder zijn hier al diverse topics over. Typ even in de zoekbalk op deze site cec of next ( ga hier even van uit dat het om de next gaat)
Dvk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
HDMI bediening uitschakelen in het menu van de Denon.
ElBato
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor jullie snelle antwoorden
Het type is Denon AVR-2500H, HDMI loopt via de receiver
HDMI bediening staat uit
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb geprobeerd een verklaring te vinden in de handleiding. Ik ben er nog niet achter.
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/EU/NL/GFNFSYkabkahie.php

Ik denk dat de verklaring van robbo de meest waarschijnlijke is.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het kan ook nog zijn ( next) hoe de afstand bediening is gekoppeld in het menu koppel je afstandbediening aan andere apparaten. Kijk dit dus ook even na.
ElBato
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt @robbo, heb ik al geprobeerd maar krijg daar alleen de keuze om een ander apparaat te koppelen, ik denk dat een cec killer voorlopig de enige optie is.
Dank voor je input 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
OK graag gedaan. Succes met de cec blokker. Sluit deze wel aan op de next in 1e instantie. Gr Rob
Dutchshader

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een goede avond,

Ik heb hetzelfde met mijn onkyo versterker, maar deze is met een optische kabel aangesloten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dutchshader Dan is dit geen cec probleem. Cec is specifiek een hdmi functie. En optische kabel geeft uitsluitend en alleen geluid /audio door.

In jou geval is het dus de instellingen van de afstandbediening .
Dvk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Elbato;

Bij mijn Denon x-2000 bestaat ook de mogelijkheid om de voeding uit te schakelen van de extern aangesloten apparatuur, zie menu Hdmi bediening, deze zorgt er ook voor dat de gekoppelde Hdmi apparatuur niet mee aan/uitgeschakeld wordt, beetje proberen / testen ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic