1
Vraag
2
Reacties
Michael3578

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Audio regelen via 3.5 audio jack

De aansluiting is als volgt:

Samsung TV - ziggo NEXT - speakers

De speakers zijn rechtstreeks aangesloten op de next via de 3.5mm audiopoort rechtsreeks op de next. Ze zouden ook op de TV aangesloten kunnen worden. Bij mijn vorige tv box kon ik met de afstandsbediening van de box de output van de box harder zetten. Dit is nu niet meer mogelijk, omdat de volume knoppen nu aangesloten is op mijn tv, en daarmee de speakers van de tv zelf luider gaan (wat zeer slecht geluid geeft).

Ik wil dat de volume knoppen weer doen wat ze bij mijn vorige box deden, de output van het kastje aanpassen ipv de tv volume veranderen. De TV is een zeer oude Samsung tv, en in deze instellingen is het niet mogelijk om de source aan te passen. Ik kan de losse boxjes er wel op aan sluiten, maar niet apart aansturen, dan komt het geluid uit beide apparaten.

Graag hoor ik hoe ik dit probleem op kan lossen.

Mvg, Michael
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Michael3578

op een Tv is de audio uitgang doorgaans niet regelbaar, maar een hoofdtelefoonuitgang kan natuurlijk wel soelaas bieden, indien aanwezig.

En anders eens kijken naar een (kleine) voorversterker. Die zie je nl. wel vaker langskomen in de handel. Dat zou voldoende kunnen zijn, samen met wellicht een verloopkabel. Of eens kijken naar een stereo setje op marktplaats o.i.d. Je hoeft daar natuurlijk geen bakken geld aan uit te geven.

PS: ook ik kreeg niet alle mail, maar dat gaat nu weer beter, dus hopelijk krijg ook jij het weer.

Bekijk in context

11 Reacties 11
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Stereo versterker met AB kopen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Of een soundbar gebruiken, deze zijn wel aan te sturen met de afstandsbediening van de Next b.v. JBL Bar Studio / Bose solo 5 enz. enz.
Michael3578
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hop dat er een oplossing is waarbij ik niet extra hardware hoef te kopen. Dit is een setup die altijd gewerkt heeft met de oude mediabox, het zijn goede boxen, en hoop toch niet dat door een vernieuwing in de mediabox ik daardoor nieuwe speakers/soundbar hoef te kopen.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Hmmm wel raar dat er ook geluid uit je TV komt als je daarop je speakers via een analoge kabel aansluit. Hoe werkt dat als je een hoofdtelefoon op je TV aansluit? Wellicht als je wat dieper in je audio-instellingen van je TV graaft dat je een oplossing kunt vinden want de Next heeft geen interne audioregeling zoals de oudere mediaboxen dat hadden (de Horizon had ook geen interne audioregeling meer).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het gaat dan om speakers met een eigen versterker Michael3578 ? dus actieve speakers? Anders zijn deze niet direct aan te sluiten op de Next.... Maar wat ik niet helemaal begrijp; het volume op de Next staat op maximaal, dus je zou nu ook een zeer luid geluid uit de speakers moeten horen. Of is het volume daarop wel regelbaar? Kun je er wat meer info over geven?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Of een soundbar gebruiken, deze zijn wel aan te sturen met de afstandsbediening van de Next b.v. JBL Bar Studio / Bose solo 5 enz. enz.



Nee, geen Bose. Veel te duur en vaak matige kwaliteit van geluid en bouw.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Stereo versterker met AB kopen.


Leuk, maar ik denk dat het nu om actieve speakers gaat; dat moet eigenlijk wel, en dan zou Michael3578 ook nog andere speakers moeten aanschaffen. Als er gebruik word gemaakt van actieve speakers is een voorversterker dus voldoende.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75180Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A wrote:

Be rt wrote:
Of een soundbar gebruiken, deze zijn wel aan te sturen met de afstandsbediening van de Next b.v. JBL Bar Studio / Bose solo 5 enz. enz.
Nee, geen Bose. Veel te duur en vaak matige kwaliteit van geluid en bouw.

Dat valt mee, een stereo versterker zit ook al snel tegen de 200 euro.

De Bose Solo 5 soundbar is 249 euro en heeft een redelijk/goede bas/midden/hoge tonen verhouding met een behoorlijk volume en die kan je met een toslink/glasvezelkabeltje aan je Next aansluiten.
Ik gebruik hier een 4K monitor als beeldscherm en deze soundbar als weergever van het geluid.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is waar, een stereo versterker is vaak nog duurder als je echt iets goeds wilt, en dan komen er nog de speakers bij. De stereo versterker die ik heb was destijds al 1500 Euro. En dat valt dan nog mee als je in het high end segment kijkt. Maar dat speelt ook jarenlang. En ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik nooit kapot ben geweest van Bose. Ze maken vaak gebruik van de goedkoopste componenten en vragen vaak wel de hoofdprijs. Maar goed, het is maar wat je eist en wilt.
Michael3578
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:

hanh wrote:
Stereo versterker met AB kopen.
Leuk, maar ik denk dat het nu om actieve speakers gaat; dat moet eigenlijk wel, en dan zou Michael3578 ook nog andere speakers moeten aanschaffen. Als er gebruik word gemaakt van actieve speakers is een voorversterker dus voldoende.


Het zijn trust speakers met een eigen volume knop. Hier op is de audio inderdaad verstelbaar, maar mijn lieve oude moedertje wil ik liever niet op laten staan om de audio te verstellen. De TV is een oude Samsung TV, waarbij ik mij ook verbaasde dat het hier ook niet op te regelen is. Ik ben bang dat het met de hardware die ik nu heb, dan inderdaad niet te regelen is. Heel jammer weer. Ik krijg geen melding wanner er gereageerd word, excuus voor de late reactie iedereen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Michael3578

op een Tv is de audio uitgang doorgaans niet regelbaar, maar een hoofdtelefoonuitgang kan natuurlijk wel soelaas bieden, indien aanwezig.

En anders eens kijken naar een (kleine) voorversterker. Die zie je nl. wel vaker langskomen in de handel. Dat zou voldoende kunnen zijn, samen met wellicht een verloopkabel. Of eens kijken naar een stereo setje op marktplaats o.i.d. Je hoeft daar natuurlijk geen bakken geld aan uit te geven.

PS: ook ik kreeg niet alle mail, maar dat gaat nu weer beter, dus hopelijk krijg ook jij het weer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic