Vraag

Alweer extra opnametijd Mediabox Next

• 2 augustus 2019
  • 13 Reacties
  • 1028x Bekeken

Al op allerlei manieren hier de vraag opgezocht. Conclusie: het is niet mogelijk om de opnametijd bij de Next aan te passen. Toch stel ik de vraag nog eens. Het lijkt me dat ik, gezien het aantal vragen hierover, niet de enige ben. Mijn vraag is dus of hier in de toekomst nog wat aan gedaan wordt. Wij wisten als sinds de jaren '80 dat de Belgische zenders altijd minimaal 10 minuten later beginnen. Zo is het ook bij RTL4 waar je eerst nog 10 minuten GTST aangeboden krijgt voor je programma begint. Ik vraag me dus af, behalve of dit nog gaat veranderen, waarom iets wat al zo lang bekend is niet meegenomen wordt bij de ontwikkeling van de Next. Het probleem bestaat al lang en er hebben genoeg mensen last van. Dus het is wel degelijk een relevante vraag die niet het antwoord verdient wat ik hier terug las. ( Ben je niet zeker neem dan gewoon het volgende of vorige programma ook op.) Daar zit niemand op te wachten. Als ik een serie op wil nemen om dan elke week het programma ervoor ook mee te nemen. Voor de rest helemaal tevreden met de Next. (na heel veel Horizon's in huis te hebben gehad ben je nogal vlug tevreden)
Mocht er iemand iets meer weten over mijn twee vragen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken

1) komt de mogelijkheid om de opnametijd uit te stellen/veranderen in de toekomst nog en op welke termijn
2) is dit probleem in de testfase er niet uitgekomen?

13 Reacties

ik steun dit verzoek.heb dit probleem al sinds de eerste uitrol van de next. regelmatig de helpdesk gecontacteerd.antwoord '"dit is een bekend probleem en er wordt aan gewerkt"
blijkbaar niet
ander probleem is dat sommige opnames te kort worden opgenomen. vb endavour morse op npo1extra op vrijdag 2-8 van 04.45 tot 06.15. de opname is na 55 minuten gestopt.
replay geeft hetzelfde probleem.pas als ik de opname heb verwijderd werkt replay weer zo als het hoort
software release 4.17 at
Reputatie 7
Badge +26
Er komen doordeweeks moderators de topic's binnen wandelen en deze kunnen je wens zekers doorzetten naar Ziggo toe.

De gids zelf werkt programma's 10 minuten ervoor en dat kan je doorspoelen tot aan het programma, en meestal moet een opname gewoon doorlopen ook als het langer duurd.

Maar ik begrijp het probleem, soms gaat dit dus mis, en is het handig als je langere tijden kan maken. Hoop maandag dat ze dit kunnen doorzetten.
Reputatie 6
Badge +8
1) komt de mogelijkheid om de opnametijd uit te stellen/veranderen in de toekomst nog en op welke termijn
2) is dit probleem in de testfase er niet uitgekomen?

Je weet toch wel dat je zelf niets opneemt. Je mag de opname die ziggo maakt een jaar lang terugkijken. Dus die optie komt er niet.
dan moet ziggo wel de volledige opname maken en niet er 35 minuten afhakken
Welkom op de Community, WilcoenWendy! Goed dat je je vraag hier stelt, want ik snap dat je je programma's het liefste van a tot z bekijkt. Het mooie aan het systeem van de Mediabox Next, is dat wij de opnames al in de cloud maken. Je stelt je opname in en krijgt toegang tot deze opname op al je apparaten. Standaard nemen we 5 minuten voor en 15 minuten na het programma op. Het kan zijn dat we deze marge in de toekomst veranderen. We zijn afhankelijk van de programma tijden die we door krijgen van de zenders en dit wordt ingeladen in onze TV Gids. In deze reactie legt Mark de huidige status uit van de werking van de TV Gids (EPG).

@janbian Ook welkom hier! Apart dat de opname automatisch is gestopt, dat is inderdaad zeker niet de bedoeling. Zijn er meer programma's waarbij een programma te kort is opgenomen? Geef het hier aan, dan geven wij dit intern door. Het is logisch dat zo'n programma dan ook niet via Replay goed verloopt. Als je namelijk een opname maakt en via Replay dit programma wilt bekijken, dan regelt de Mediabox Next dit via je opname. In dit geval was dit een opname die niet helemaal af was.
Reputatie 1
In een ander topic noemde men dat er ook door Ziggo handmatig in de starttijden geknipt wordt, zodat je programma's ook echt vanaf het begin kunt zien. Ik heb daar op gelet, maar bij alles wat ik terugkijk (cq. vanaf het begin kijk) moet ik eerst handmatig vooruit of achteruit spoelen. Ben nog nooit tegengekomen dat een programma direct begint. Vind dit toch best wel hinderlijk, omdat het extra handelingen zijn. Soms moet je ook best lang zoeken.

Ik snap dat dit automatisch lastig te doen is, maar volgens mij kun je het best een uitzendkracht inhuren die van alle programma's (iig op de populairste zenders) even markeert wanneer het echt begint.
Dankjewel voor de reacties hier. Gelukkig ben ik niet de enige die dit probleem tegenkwam. Ik hoop dan ook dat er toch op een gegeven moment iets aangepast kan worden, zeker omdat het bij mij ook echt dezelfde zenders zijn die, om wat voor reden dan ook, op een later tijdstip uit beginnen te zenden dan ze zelf aangeven. Het was ook niet mijn bedoeling om gaan zitten te klagen. De voordelen van de Next tegenover de Horizon zijn legio. Maar ik ben blij dat er toch een community is waar ik met vragen/problemen terecht kan en waar iedereen elkaar probeert te helpen.
@youriy, Ik ben me er echt wel van bewust dat dit nu in de cloud gebeurt. Ik bepaal echter wat ik wil bewaren om terug te kijken en daarin ben ik afhankelijk van de instellingen van Ziggo. Het moet in mijn ogen best mogelijk zijn om met de opnametijd te spelen. Als dit niet zo is heb ik misschien in uw ogen een domme vraag gesteld. Maar dan kunt u gewoon om opheldering vragen of als u niet kunt helpen kunt u ook besluiten om dit soort opmerkingen achterwege te laten. Het moedigt niet aan om mee te denken of je iemand kunt helpen als dit hier de gewoonte is. Daar is zo'n community niet voor bedoeld. Mocht ik het verkeerd opgevat hebben dan bied ik u mijn verontschuldigingen aan. Verder wil ik het daarbij laten.

Nog één aansluitende vraag: blijft dit topic open staan? Of wordt dat door de moderators na een bepaalde tijd afgesloten? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Reputatie 7
Badge +30
@WilcoenWendy Of een topic gesloten wordt, is afhankelijk van het topic. Wensen, tips en ideeën worden sowieso doorgegeven aan de juiste afdelingen.

Als een topic bijvoorbeeld weinig bijdraagt voor een ander, dan wordt die vaak gesloten en verplaatst naar het archief. Maar het kan ook zomaar gebeuren dat een topic maandenlang open staat, of zelfs jaren 🙈
vandaag maandag 12-08-2019 epg op bbc first begint een half uur te laat. later op de dag is dit gewijzigd in een half uur te vroeg. dit is niet de eerste keer dat dit plaatsvind. sinds het ontbreken van de gegevens in de epg is dit de 3e maal.
verder op npo 1 en bbc first wordt aangegeven dat een programma wordt opgenomen, serie opname, automatisch gepland. deze programma's zijn niet opgenomen.een ander prgramma beginnend op hetzelfde tijdstip op een andere zender word wel opgenomen.
npo 1 extra vera s1 aflevering 3 serie opname zondag 00.20 uur, serie opname automatisch gepland. volgens de gegevens van de opname maar 10 minuten opgenomen.dankzij de uitlooptijd van de opname staat er uiteindelijk 17 minuten op 1 uur en 13 minuten te weinig.

softwareversie 4.17 at
vandaag 13-08-2019
bbc first midsomer murders aflevering 3 volgens epg van 14.00 tot 15.00.
volgens de site van bbc first van 14.25 tot 15.15.
de epg zit er alweer naast. de opname is inderdaad 25 minuten te vroeg begonnen.
ik zou een andere epg leverancier kiezen, de geleverde gegevens zijn onder de maat.
of geef mij de mogelijkheid om buiten de epg om een opname te plannen
Wij hebben dus ook problemen hiermee. Wij hadden Darts ingeschakeld maar het einde gemist, omdat de opname te vroeg wordt afgekapt.
Dus moeten we, net als op de oude dvd-recorder, een uur uitlooptijd nemen, door bij alle afleveringen het programma daarna op te nemen.
Niet handig. Handmatig is dit ook niet in te stellen.
teveel fouten in de epg en andere problemen. oplossingen blijven uit. om verdere frustatie te voorkomen de mediabox next opgezegd en bij amazone duitsland 2 digitale ontvangers (voor niet gecodeerde zenders) gekocht, voor 90 euro. 4 verschillende opnames (2+2) tegelijkertijd mogelijk (volgens epg en handmatig start / stoptijd en channel ingeven) handmatige opnames kunnen dagelijks of wekelijks gemaakt worden,. voor mij ideaal. de ontvanger ondersteund schijven tot 2 terrabyte (intern en via usb). 1 opname van 8 uur neemt 25 tot 35 gigabyte in beslag. mijn frustaties bestaan niet meer.

Reageer