Mikemike2003

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als Mediabox Next aanstaat werkt de Extra Mediabox Next niet!

Hoofdboekhouder werkt goed maar alleen als deze ingeschakeld staat werkt de next extra niet. CS2000. Melding.
Zodra de hoofdbox uit gaat kan ik op de next extra gewoon weer kijken.
Dus hoofdbox aan geen tv op next extra. Hoofdbox uit wel tv op next extra.

iemand een oplossing storing is niet bekend bij ziggo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Mikemike2003 schreef: "Signaalsterkte staat als goed is onder netwerk menu bovenaan"

Goed is het maximale, hij geeft nooit aan: Te hoog signaal.
Wel is een te laag zichtbaar.

Veel succes met de tip van de Ziggo monteur.
Ik ben benieuwd wat de tip is en helemaal wat het resultaat is.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Mikemike2003 welkom op de Community. Ik heb je reactie in dit topic ook al gespot. Klopt het dat er een monteur bij je langs komt?

Misschien kunnen we alvast iets ontdekken over dit gekke probleem: CS2000 is de algemene foutmelding, een foutmelding zonder aanwijsbare oorzaak. Dat helpt dus niet echt. De 2 boxen horen geheel los van elkaar te werken, dit is dus een heel gek verschijnsel. Het zou een IP-conflict kunnen zijn waarbij beide boxen via je thuisnetwerk hetzelfde IP adres krijgen. Dan lopen bepaalde netwerk functies vast, misschien dat dit een algemene foutmelding losmaakt. Hoe ziet je thuisnetwerk er uit? Gebruik je eigen routers of switches bijvoorbeeld?

Zou je deze korte test willen doen:

  • Zet de Hoofdbox aan. Haal de coax kabel uit de Hoofdbox. Laat internet op beide boxen aangesloten. Zet de Extra box aan. Werkt de Extra box dan wel?
  • Zet de Hoofdbox aan. Haal de internet kabel uit de Extra box (of schakel de wifi verbinding uit). Laat de coax aangesloten. Zet de Extra box aan. Werkt de Extra box dan wel?

We hebben door die antwoorden een beter idee waar de veroorzaker zit. Misschien heeft Be rt of Evert nog wijze aanvullingen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Mikemike2003 Als eerste vraag:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Vervolgvragen hangen van de situatie af.
Mikemike2003
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan maar ik kan er nu even niet bij. Er is een monteur langsgeweest van jullie en heeft alles een half jaar geleden alles aangesloten met splitters geplaatst.
Vanuit de hoofdaansluiting gaat er 1 naar een splitter die takt af naar het modem en naar de versterker.
vanuit de versterker gaat er rechtstreeks 1 kabel naar de zolder
en 1 naar de tv aansluiting beneden.

bij de hoofdbox is signaalsterkte 92 %
en als de hoofdbox uit is en de next extra aangaat is deze 100%

verder gaat er nog 1 kabel vanuit de versterker naar de 1e verdieping

de lengte van de kabels in de meterkast tussen de splitters en versterker is max 20 a 40 cm

lengte naar de zolder 10 meter
lengte beneden is ook 10 mtr
1e etage weet ik nu niet

utp kabel rechtstreeks naar de zolder
utp rechtstreeks naar de woonkamer

maar ook via de WiFi werkt het niet
Deco systeem

dus hoofdbox aan geen tv op zolder
hoofdbox uit wel tv op zolder

kreeg nog een tip is alles goed verwerkt in de administratie. Of loopt er nog iets met het aanmelden
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Mikemike2003 schreef: "Er is een monteur langs geweest van jullie"

Ik ben geen Ziggo medewerker, dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Waar zie je die procenten % van de signaalsterkte?
Ik kan ze niet vinden op de Next.

Wat ik wel eens tegenkom is dat de Next over de rooie gaat als er teveel signaal op komt vanaf een versterker.
Is het mogelijk om ze eens op een lagere versterking aan te sluiten op je versterker?
Mikemike2003
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Signaalsterkte staat als goed is onder netwerk menu bovenaan

Ga thuis eerst even iets anders doen iov ziggo monteur

hou je op de hoogte
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Mikemike2003 schreef: "Signaalsterkte staat als goed is onder netwerk menu bovenaan"

Goed is het maximale, hij geeft nooit aan: Te hoog signaal.
Wel is een te laag zichtbaar.

Veel succes met de tip van de Ziggo monteur.
Ik ben benieuwd wat de tip is en helemaal wat het resultaat is.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Mikemike2003 hoe is het afgelopen? We lezen graag mee wat er precies aan de hand was, daar hebben nieuwe lezers van onderwerp ook veel aan 🙂 Wanneer het nog niet naar wens is horen wij graag ook de uitkomst van die 2 tests die ik aan je gevraagd heb.
Mikemike2003
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net contact met de ziggo monteur gehad ik moet de aangevraagde monteur nu afwachten.

ik heb alle opties geprobeerd maar helaas.
het probleem blijft zoals al eerder besproken.
Het is zelfs voor de ziggo monteur een raar probleem.

dus afwachten tot Donderdag
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
We wachten af tot de monteur. Je schrijft: "ik heb alle opties geprobeerd maar helaas.". Dat antwoord is een beetje gek voor een Ja/Nee vraag. Zou je ondertussen hier het resultaat van de 2 tests die je hebt gedaan kunnen geven, dus per punt een Ja of een Nee? Die info heeft de monteur straks ook veel aan 🙂


  • Zet de Hoofdbox aan. Haal de coax kabel uit de Hoofdbox. Laat internet op beide boxen aangesloten. Zet de Extra box aan. Werkt de Extra box dan wel?
  • Zet de Hoofdbox aan. Haal de internet kabel uit de Extra box (of schakel de wifi verbinding uit). Laat de coax aangesloten. Zet de Extra box aan. Werkt de Extra box dan wel?
Mikemike2003
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles wat je hier boven beschrijft heb ik gedaan:

1.resultaat internet gedeelte werkt goed geen tv beeld

2 internet eruit en coax aangesloten heb ik het zelfde resultaat.

De mediabox extra werkt gewoon goed mbt internet aansluiting en tv. Alleen als de box beneden wordt aangezet valt de mediabox extra in storing cs2000 of cs2004

Uitgelicht topic