Vraag

Al 5 dagen geen internet en niet werkend Next na bestelling.

• 20 augustus 2019
  • 64 Reacties
  • 1630x Bekeken

Nieuw abonnement had vorige week (13e) moeten ingaan (meer dan een maand geleden aangegaan en bevestigd gekregen) maar niets werkt .. Geen internet, geen Movies & Series en geen Replay TV. Inmiddels met meer dan 10x met medewerkers gesproken en meer dan 3 uur aan de lijn te hebben gehangen, en allemaal roepen ze wat anders. Duidelijk is te zien dat dit niet met een foutieve connectie of kabeltje te maken heeft daar Go app duidelijk roept er geen toegang is ivm abonnement en toch krijg je elke keer weer een ander verhaal en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Duidelijk is dat Ziggo niet op tijd activeert/verwerkt en dus zijn zaken niet voor elkaar heeft.

64 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Pieter, dit is uiterst vervelend.
Mijn advies voor dit moment: vul bij je profielgegevens je postcode en huisnr. in; dan zal binnenkort een Ziggo moderator je probleem oppakken. Een probleem dat ogenschijnlijk te maken heeft met de activering van de Next.
Beste Pieter, dit is uiterst vervelend.
Mijn advies voor dit moment: vul bij je profielgegevens je postcode en huisnr. in; dan zal binnenkort een Ziggo moderator je probleem oppakken. Een probleem dat ogenschijnlijk te maken heeft met de activering van de Next.

Ik ben benieuwd en wacht af ....
Reputatie 7
Badge +16
Ik leg dit voor aan de moderators.
Reputatie 7
Hey @Pieter035 . Welkom hier!

Omdat ik je graag snel uit de brand wil helpen, ben ik snel je gegevens ingedoken. Daar vind ik heel veel chaos. Erg veel contact, erg veel communicatie en veel wijzigingen.
Wat mij het meest verbaast is een opzegging die ik zie. Klopt het dat je 18 juli contact met ons hebt gehad om je volledige abonnement bij ons op te zeggen per 18 augustus? Ik heb namelijk het geval dat een groot deel van wat er mis is gegaan, hierdoor is ontstaan.

Ik hoor graag hoe het precies zit 🙂.
Hey @Pieter035 . Welkom hier!

Omdat ik je graag snel uit de brand wil helpen, ben ik snel je gegevens ingedoken. Daar vind ik heel veel chaos. Erg veel contact, erg veel communicatie en veel wijzigingen.
Wat mij het meest verbaast is een opzegging die ik zie. Klopt het dat je 18 juli contact met ons hebt gehad om je volledige abonnement bij ons op te zeggen per 18 augustus? Ik heb namelijk het geval dat een groot deel van wat er mis is gegaan, hierdoor is ontstaan.

Ik hoor graag hoe het precies zit 🙂.

Dank voor je reactie. Het oude abonnement is opgezegd en er is nieuw abonnement aangegaan welke de 13e gestart had moeten zijn en waarvoor ik ook een nieuwe modem + Next box voor heb ontvangen.
Reputatie 7
Dat begrijp ik niet. Waarom heb je je abonnement opgezegd en een nieuwe aangevraagd? Waarom heb je niet gewoon je abonnement om laten zetten naar een nieuw abonnement met Mediabox Next? Het opzeggen heeft er nu voor gezorgd dat alles door elkaar is gaan lopen.
Je hebt ook geen recht op korting op je nieuwe abonnement, nu.
Dat begrijp ik niet. Waarom heb je je abonnement opgezegd en een nieuwe aangevraagd? Waarom heb je niet gewoon je abonnement om laten zetten naar een nieuw abonnement met Mediabox Next? Het opzeggen heeft er nu voor gezorgd dat alles door elkaar is gaan lopen.
Je hebt ook geen recht op korting op je nieuwe abonnement, nu.

@Lycke Ziggo dat is mij wel beloofd en tevens het voorstel geweest van jouw collega om te kunnen profiteren van de 6 maanden korting. Los daarvan mag je verwachten als consument (anno 2019), en zeker als het door Ziggo zelf wordt voorgesteld dat dit dan mogelijk is.

Inmiddels is het dag 7 dat ik zonder internet zit. Heb je wellicht een status update wat er nu precies fout loopt en wanneer ik 'wellicht' weer internet kan verwachten? Wellicht dat andere Ziggo moderators ook mee kunnen kijken @Marianne Ziggo @Anne B Ziggo @Serkan Ziggo

Dank.
Reputatie 7
Ik ben er dieper ingedoken en zie inderdaad dat een medewerker dit op deze manier aangeboden heeft. Laat ik voorop stellen; dit is absoluut niet hoe het zou moeten!
Niet alleen omdat je in feite geen recht hebt op de korting (de korting voor nieuwe klanten is, zoals de naam zegt, voor nieuwe klanten. In de voorwaarden staat dit ook duidelijk), maar ook omdat dit nu alles compleet stuk gemaakt heeft. Je abonnement is wel aangevraagd, maar de opzegging van alle diensten op je klantnummer was een paar dagen later. Het herstellen van alles kost (zoals je ervaart) nogal wat tijd en handelingen.

Jij bent nu het "slachtoffer" van een ontzettend foute actie van een medewerker. En daar baal ik echt gigantisch van. Weet ook dat ik dit heel serieus neem en ervoor zorg dat deze medewerker dit niet nogmaals zo zal doen. Zaak voor jou is dat het nu eindelijk opgelost zal worden zodat je eindelijk weer van al je diensten gebruik kunt maken. Er zijn al meerdere mensen bezig met de oplossing. Ik hou de boel vanmiddag even in de gaten en plaats het hier als ik een update voor je heb.
@Lycke Ziggo Top en hartelijk dank voor je hulp!
@Lycke Ziggo : Goedemorgen Lycke, inmiddels DAG 8 zonder internet :(
Heb je wellicht al goed nieuws voor mij?
@Lycke Ziggo ik heb helaas niets meer van je gehoord afgelopen donderdag en zit inmiddels 11 dagen zonder internet. Heb je inmiddels een update?
@Lycke Ziggo ik heb helaas niets meer van je gehoord afgelopen donderdag en zit inmiddels 11 dagen zonder internet. Heb je inmiddels een update?

Ik vind dit onacceptabel. Dit hoef je dus echt niet te pikken.
Had al lang opgelost kunnen zijn . Door de slordigheid van de helpdesk zit jij nu zonder internet.
Heb het zojuist onder de aandacht gebracht van de Mods. Kan een beetje helpen.
Onacceptabel. Inderdaad.

De krachtige interventie van Lycke heeft duidelijk niet de oplossing gebracht.
Kan gebeuren, maar is wel heel veel pech tegelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind dit onacceptabel.

Helemaal mee eens, zou een mooi item zijn voor het programma "kan niet waar zijn"
Ja want helaas is het wel waar.
En of Lycke nu wel of geen oplossing had, zij had er wel op terug kunnen komen of een andere moderator als Lycke er niet is.
Reputatie 7
Badge +35
Ik vind dit onacceptabel. Dit hoef je dus echt niet te pikken.
Had al lang opgelost kunnen zijn . Door de slordigheid van de helpdesk zit jij nu zonder internet.

Als er allerlei opdrachten door elkaar lopen in het systeem die elkaar in de weg zitten, slaat je hele abonnement vast.
Alle stappen moeten stap voor stap eruit gehaald worden en elke stap kost 24 uur doorlopen voor de volgende stap genomen kan worden, omdat iedere stap ook een latere wijziging doorvoert in de facturatie.

Ik heb dat zelf ook mogen ervaren door een verkeerde actie van iets of iemand.
Gelukkig kent Ziggo dan wel een goede compensatie regeling voor de dagen dat je geen diensten hebt kunnen gebruiken.

Voor diegene die meelezen, neem als alles opgelost is contact op met Ziggo en doe een beroep op de compensatieregeling.

"Had al lang opgelost kunnen zijn ." gaat niet op door de mogelijkheden / onmogelijkheden binnen het huidige systeem.
Dit is de medewerkers niet te verwijten, wel het systeem, en daar zou eens goed naar gekeken moeten worden, lijkt mij.
Aan een compensatie heeft de TS op dit moment niks aan.
En er had hoe dan ook wel een moderator kunnen reageren al was het alleen maar om te zeggen dat ze er mee bezig zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Dit is de medewerkers niet te verwijten, wel het systeem, en daar zou eens goed naar gekeken moeten worden, lijkt mij.

Wel degene die dit veroorzaakt heeft.

Je kunt nl niet even snel een opzegging doen in het systeem en gelijk een nieuw abonnement aanmaken. Daar gaat (redelijk veel) tijd overheen. Niet voor niets staat er normaal gesproken een opzegtermijn van een maand en iets van minimaal 2 weken voordat een nieuw abonnement kan ingaan.

Wat gebeurt is dat de achterliggende systemen in de war raken omdat op hetzelfde adres zowel een afsluiting als een aansluiting moet plaatsvinden, gaan de administratieve systemen op tilt omdat korting verleend moet worden aan iemand die daar volgens normale regels en AV geen recht op heeft, en wordt het activeren van de box weer ongedaan gemaakt omdat er nou eenmaal een afsluitprocedure loopt.
En hoe meer mensen zich er mee gaan bemoeien, des te meer wijzigingsopdrachten (die volgens het systeem First In First Out werken) er in de rij komen te staan.
Als de opzegging niet had plaatsgevonden was er geen enkel probleem geweest, want zoals @Lycke Ziggo al aangaf: nu is alles door elkaar (en ook vast) gelopen en moeten er niet alleen door een hogere technische lijn allerlei aanpassingen gedaan worden, maar ook nog eens de opdrachten handmatig worden verwijderd die zorgen dat de boel vast staat.

edit: en dan heb ik het nog niet eens over dubbele nota's die straks gaan komen omdat er zowel een afrekening van het oude abbo als een voorschot van het nieuwe wordt gerekend.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Als je even de juiste volgorde aanhoud van mijn tekst, dan zie je dat ik het met je eens ben.

"Ik heb dat zelf ook mogen ervaren door een verkeerde actie van iets of iemand."
Ik leg de oorzaak dan ook bij diegene die dit veroorzaakt heeft.
De fout is dus gemaakt ergens door iemand en nu naar de oplossing.

Mijn reactie was op: "Had al lang opgelost kunnen zijn ." gaat niet op door de mogelijkheden / onmogelijkheden binnen het huidige systeem.

De medewerkers die het op moeten lossen is het niet te verwijten dat het nu lang duurt, dat komt door het huidige systeem, dus het had al lang opgelost kunnen zijn, gaat hier niet op.
Dat het nu lang duurt is niet aan elke ziggo medewerker te wijten maar wel dat ze niet eens meer in dit topic reageren.

Voor een compensatie zou iedereen wel 11 dagen zonder internet willen zitten🤔
Reputatie 7
Badge +35
@twigger schreef: "Aan een compensatie heeft de TS op dit moment niks aan."

Nee, maar later wel en er zijn veel mensen die dit niet weten en ook velen die hier meelezen.
En die hebben er wel degelijk wat aan.
Dit is een klant helpt klant forum en dat breng ik in de praktijk, niet meer en niet minder.
ja zo kunnen we door blijven gaan, wat hij er later aan heeft heeft hij nu niks aan.
Ik denk dat hij liever internet zou hebben dan een latere compensatie.

duimpjes...
Reputatie 6
Badge
Alsof de compensatie die Ziggo hiervoor uitkeert zo'n vetpot is.
Als je al compensatie krijgt. In dit geval zal hij best gecompenseerd worden maar dat zijn in de regel bedragen die nergens over gaan.
Je zal maar thuis werker zijn en afhankelijk van je internet verbinding.
Reputatie 7
Badge +35
ja zo kunnen we door blijven gaan, wat hij er later aan heeft heeft hij nu niks aan.
Ik denk dat hij liever internet zou hebben dan een latere compensatie.

duimpjes...

OK, dit gaat helemaal off-topic, als je graag anderen wilt afzeiken, maak dat je eigen afzeik topic, daar is het dan on-topic.
Veel succes met je waardevolle bijdragen in je nieuwe topic.☺

Reageer