neighbor

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

afstandsbediening Next koppelen aan Xiaomi smart tv

Afgelopen weekend heb ik een Xiaomi smart tv gekocht. Toen ik deze wilde koppelen met de afstandsbediening van mijn Next kwam ik tot de ontdekking dat dit merk niet in de lijst van televisies voorkomt. Een helpdesk medewerker vertelde mij dat ik de next naar de fabrieksinstellingen moest zetten en dan zou het probleem opgelost kunnen zijn. Niets is minder waar, hij is nog steeds niet te koppelen. 

Ik heb diverse andere merken geprobeerd maar het lukt niet. 

Is hier iemand die het probleem ken, en de oplossing weet?

 

 

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik kan geen enkel topic vinden in het forum met een vraag betreffende de koppeling voor deze TV met de next.

Ook voor de CI+ Ziggo geschikt pagina kom ik Xiaomi nog niet tegen.

Is dit een TV merk wat sinds kort pas op de Nederlandse markt is?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Xianomi maakt onder andere Telefoons maar ook Android settop Smart TV boxen zoals je toen van Sony en Logitech had.

 

Is een merk wat redelijk opduikt in Nederland maar codes zijn niet bekend tenzij er een bekend merk achter zit, dat het een B product van (voorbeeld) Samsung is.

 

Misschien kunnen de moderators helpen met een koppeling code, maar vrees dat je echt de beide Afstandsbedieningen moet gebruiken.

 

Xianomi is tevens merk van mijn FitBit dus ze zijn alle merken thuis.

 

Xianomi overzicht

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @neighbor,

Ik vrees dat ik ook niet direct een oplossing heb. Sommige fabrikanten werken met verschillen (merk)namen of gebruik verschillende onderdelen, maar ook daar heb ik niets kunnen vinden. Ik sluit me dan ook aan bij @Dave- en verwacht dat je op dit moment twee afstandsbedieningen moet gebruiken. Ik krijg ook wat wisselende informatie over Bluetooth van het apparaat; als het alleen Bluetooth ondersteunt werkt het sowieso niet. 

Als ‘long shot’ kun je nog proberen een willekeurig merk te kiezen en vervolgens het volgende modelnummer proberen.

 

neighbor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik was ook al via andere kanalen aan het zoeken gegaan maar kom ook daar niet verder mee.

@Alex Ziggo Ook daar was ik al aan begonnen maar tot nu toe zonder succes. 

Dan maar weer old school met twee afstandsbedieningen.

Iedereen bedankt voor het meedenken. 

neighbor
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nu heb ik eigenlijk ook een ander probleem. Misschien een beetje off topic maar ik probeer het toch maar.

Sinds ik de next aangesloten heb op mijn Xiaomi tv heb ik een enkel keer per uur een zwart beeld. Dit duurt meestal maar een seconde en dan gaat het beeld weer gewoon verder.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?

Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd maar het blijft steeds weer komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat het een communicatieprobleem is tussen de TV en de Next.

Aangezien Xiaomi nog maar kort TV's verkoopt en er heel weinig ervaring mee is, kan ik ook nog vrijwel niets hierover op het forum en het internet vinden, dan is het heel lastig om een mogelijke oorzaak aan te wijzen.

Hopelijk wordt er snel meer ervaring opgedaan met Xiaomi TV's en kunnen de oorzaken van dit soort problemen duidelijk worden, dan kunnen er meer gerichte oplossingen gegeven worden.

Met de hoop dat er iemand hier snel langskomt die hier al meer van weet.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @neighbor

Er zijn meer klanten die dit probleem ervaren dat het beeld kortstondig op zwart gaat, daarbij ervaren ze ook dat het geluid regelmatig wegvalt. Als work around kun je checken of het voor jou de oplossing is om UHD op de TV uit te schakelen. Ik hoor graag van je of dit jou probleem oplost. Is dat niet het geval dan kun je onderstaand ook nog proberen. We werken aan de oplossing!

1. Zet eerst de mediabox aan zonder dat de HDMI kabel is aangesloten
2. Zet vervolgens de TV aan
3. Sluit de meegeleverde 4K HDMI kabel aan op de mediabox, en vervolgens op de TV
4. Pas in het menu de resolutie aan van automatisch naar 1080i
5. Het kan nodig zijn om alsnog een andere HDMI kabel te gebruiken en CEC uit te zetten. Let op dat het een High Speed HDMI kabel moet zijn.

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Mariska Ziggo Ten eerste kan ik op mij. Tv geen UHD vinden, kan dat ook anders heten?

 

En te tweede, ik zal eerst een nieuwe high speed HDMI moeten kopen want tijdens een verbouwing ben ik de orginele kabel kwijt geraakt. Dat ga ik in het weekend eerst doen en dan kom ik er op terug.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@UtrechtseBert Het kan zijn dat de Ultra HD optie anders genoemd wordt op je TV. Ik weet niet welke benaming Xiaomi hiervoor hanteert. Check hiervoor anders de (online) handleiding. 
Wat betreft de HDMI kabel, ik kan kosteloos een High Speed HDMI kabel toesturen. Kun je dan wel je postcode en huisnummer invullen bij je profielgegevens? Stuur maar een reactie op dit topic als je dat gedaan hebt, dan regel ik die kabel voor je. 

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo Heb ik zojuist gedaan..

 

Oeps ik zie nu ineens dat ik onder twee verschillende accounts heb gereageerd.

Eentje is van mijn vrouw en mij samen @neighbor ivm een bèta test van de connectbox en eentje van mij alleen @UtrechtseBert . Stond waarschijnlijk verkeerd ingelogd toen ik de topic schreef. 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@UtrechtseBert @neighbor Geen probleem hoor!  Maar het is handiger om voortaan 1 topic te openen als het dezelfde vraag betreft. Dan is het voor jezelf, de experts en de moderatoren overzichtelijker. 
Er is een nieuwe High Speed HDMI kabel naar je onderweg. Binnen uiterlijk 4 dagen kun je de kabel via de post in huis verwachten. Laat maar weten wat je bevindingen zijn met de nieuwe kabel, en controleer ook nog eens de instellingen op je tv. 
Nog een fijn weekend!
Groeten,

Paul 

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo Zodra ik de kabel binnen heb laat ik weten hoe het werkt. 

En ik geef toe dat het niet slim van mijzelf was om twee topics met hetzelfde onderwerp te beginnen. 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@UtrechtseBert Top! Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. 

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo 

Ik heb de kabel binnen gekregen en zojuist aangesloten.

Ook heb ik op advies van een andere medewerker de framesnelheid aanpassen uitgezet. 

Nu vanavond tv kijken en zien wat het resultaat is. 

Wordt vervolgd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @UtrechtseBert . Hoe gaat het nu? 🙂 

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @UtrechtseBert . Hoe gaat het nu? 🙂 

Helaas probleem is nog steeds aanwezig. Hele avond tv gekeken en pas na anderhalf uur sprong het beeld heel even op zwart. Is dus nog steeds niet verholpen. Ik snap er echt niets van. 

 

Frats

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kom dezelfde problemen tegen bij mijn nieuwe xiaomi tv. Na een reset van de tv werkt nu wel de volumeregeling op de afstandsbediening. De box en tv gelijk aan en uit zetten lukt niet. Af en toe het zwarte scherm kom ik ook tegen.

Ik zit eraan te denken om de tv terug te sturen. Het was (met mijn oude tv) tocht wel handig om met één AB te kunnen werken.

Ziggo, zijn jullie bezig om xiaomi toe te voegen aan te tv lijst van de box? En zo ja is er op korte termijn een oplossing te verwachten?

UtrechtseBert

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Frats 

Terug sturen is hier geen optie meer, tv is al ruim een maand oud en ik heb de doos ook niet meer.

Ik heb inmiddels ook al contact gezocht met Xiaomi Nederland en daar het probleem neer gelegd. Als ik daar iets van hoor laat ik het hier weten. Uit jouw reactie maak ik in ieder geval op dat het een probleem is van de tv en de decoder samen.

Wat betreft  het gebruik van de afstandsbediening dat is gedeeltelijk opgelost. Ik moet nog wel gewoon de tv en decoder apart aan zetten maar het geluid kan ik wel met de Next afstandsbediening regelen. Door een JBL soundbar via een glasvezel kabeltje op de tv aan te sluiten en deze op de next als speaker te selecteren werkt de afstandsbediening wel.

Tot zover. Wordt vervolgd. 

katjavogt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bijzonder.

De afstandsbediening van mijn mediabox next was gekoppeld met mijn Xiaomi mi tv 4s. Tevens stond Xiaomi wel degelijk tussen de TV fabrikanten in het instellingsmenu voor het koppelen van de afstandsbediening. Na vandaag staat deze er niet meer tussen en kan ik het volume ook niet meer regelen. 

Ditzelfde is ook eens gebeurd met mijn Samsung TV. Ik heb toen pakweg 2 weken het volume niet kunnen bedienen en het koppelen lukte ook niet. Na 2 weken deed hij het opeens weer. 

Soms krijg ik het idee dat er sommige koppelingen stuk worden gemaakt op de achtergrond. Het is geen wereldramp maar het irriteert wel aardig.

Uitgelicht topic