Vraag

Afstandsbediening Mediabox Next raakt koppeling kwijt met Salora TV

• 30 september 2019
  • 9 Reacties
  • 131x Bekeken

Salora tv raakt koppeling afstandsbediening next vaak kwijt.
Aangesloten met hdmi kabel.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Welke Salora TV is dit?
Graag model, letters en cijfers.
Reputatie 7
Badge +35
Hanh schreef eerder dit bericht waar het toen het gewenste resultaat had met een Salora:

"Ga naar Instellingen.
Home-Button en navigeren naar het tandwieltje rechts en Ok.
Kies Beeld en geluid & dan Koppel je afstandsbediening.
Vervolgens Kies een andere TV."
Hi @Paulus23. Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community, welkom!

Zeker niet handig dat de afstandsbediening van de Mediabox Next regelmatig de koppeling kwijtraakt met jouw Salora TV. Ik zie dat @Be rt je al een hele goede tip heeft gegeven! Is het hiermee gelukt 🙂 ? Houd ons vooral op de hoogte. Loop je ergens vast, geef dan de gevraagde informatie door, zodat we je met zijn allen kunnen helpen. 😊 Hoe meer informatie, hoe beter!

P.s. Ik vond ook nog een andere gouden tip in dit topic! Mogelijk dat dit ook bij jou de oplossing is.
Reputatie 7
Badge +35
@Cecilia Ziggo Helaas is je tip voor een Mediabox XL en Paulus23 heeft een Next.
Lastig met al die verschillende mediaboxen.☺
Excuus! Bedankt voor je alertheid @Be rt 🙂
Hallo Bert , Cecilia bedankt voor de reactie het gaat om salora 32hsw5012
Momenteel lijkt het via de Arc hdmi te werken. Nu 2 dagen maar zegt helaas niets. Blijft try en error er zit nl geen logica in.
H

allo forum leden, helaas toch na 3dagen alle Instellingen weer kwijt. Salora tv wil wederom niet aan en koppeling is weer kwijt.
Momenteel lijkt het via de Arc hdmi te werken.

Voor aansluiten van de Next op de TV is een gewone HDMI poort op de TV voldoende.
HDMI-ARC is nodig voor aansluiting van de TV aan een apparaat voor de audio: Soundbar of Multimedia Receiver.
Dan kan het geluid van de TV via de HDMI aansluiting aan Soundbar of Receiver 'terug' gaan lopen naar het voor het geluid bedoelde audio apparaat.
ARC = Audio Return Channel. Aan beide kanten van de aansluiing moet een voor HDMI ARC geschikte poort worden gebruikt. Niet elke Soundbar heeft zo'n poort.
Oude receivers ook niet. In dat geval moet uitgeweken worden naar een optische Audio koppeling tussen TV of Next en audio apparaat.

Waar je last van hebt zag ik wel meer langskomen. Zover ik weet ook bij andere typen TV's.
Waar dit pecies aan ligt en hoe dit definitief op te lossen, weet ik helaas niet.
Het zou een gekkigheidje van de Next kunnen zijn, maar dat is beslist niet zeker.
Speel eens met deze instelling:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039/index7.html#post441551
Helpt dat?
Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Salora  Ik vroeg mij af: heeft dit probleem zich inmiddels opgelost (via een update) of gebruik je nu een andere aansluiting waardoor het zich niet meer voordoet?

Reageer