Barb222

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening Mediabox Next koppelen lukt niet

Na het opnieuw moeten installeren van mijn tv en mediabox Next, werkt de koppeling niet meer van de next afstandsbediening. Er is in de apparatuur dus niks veranderd en voorheen werkte het perfect. 

Ik krijg zowel mijn samsung tv als het Sonos systeem niet meer gekoppeld aan de next afstandsbediening. Stappenplan doorlopen zoals deze op de ziggowebsite staat maar zonder resultaat. Ook alle apparaten terug gezet naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen evenals het verwijderen en terugplaatsen van de batterijen in de afstandsbediening.

Wat kan ik nog meer doen om het weer werkend te krijgen als voorheen?

13 Reacties 13
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Barb222 

Een warm welkom hier op de Community. 
Vervelend dat het na opnieuw installeren van de apparatuur niet is gelukt om de afstandbediening opnieuw te koppelen.
Zou je eens de batterijen in de afstandbediening willen vervangen? Volg hierna de stappen eens op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/nieuwe-afstandsbediening-aan-box-koppelen#/
Laat je het weten als het is gelukt?

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zoals ik alhad aangegeven heb ik dit al geprobeerd en werkt helaas niet.

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Goedemiddag @Barb222 

Een warm welkom hier op de Community. 
Vervelend dat het na opnieuw installeren van de apparatuur niet is gelukt om de afstandbediening opnieuw te koppelen.
Zou je eens de batterijen in de afstandbediening willen vervangen? Volg hierna de stappen eens op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/nieuwe-afstandsbediening-aan-box-koppelen#/
Laat je het weten als het is gelukt?

 

Zoals ik alhad aangegeven heb ik dit al geprobeerd en werkt helaas niet. Oplossing nog niet gevonden

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Flink balen dat dit het niet heeft verholpen, @Barb222

Voor de zekerheid. Had je de stappen op deze pagina ook al doorlopen? Ik begrijp dat de afstandsbediening van de Mediabox Next nog wel goed werkzaam is op de box zelf klopt dit? 

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gianna Ziggo wrote:

Flink balen dat dit het niet heeft verholpen, @Barb222

Voor de zekerheid. Had je de stappen op deze pagina ook al doorlopen? Ik begrijp dat de afstandsbediening van de Mediabox Next nog wel goed werkzaam is op de box zelf klopt dit? 

Stappenplan inderdaad al doorlopen en de afstandsbediening werkt wel goed op de box zelf. Ik krijg alleen mn tv en Sonos apparatuur niet gekoppeld. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Het koppelen lukt ook niet als je de modelcode van het apparaat invoert? Krijg je dan een foutmelding te zien? Of gebeurd er iets anders?

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gianna Ziggo wrote:

Het koppelen lukt ook niet als je de modelcode van het apparaat invoert? Krijg je dan een foutmelding te zien? Of gebeurd er iets anders?

Als ik het modelnummer invoer krijg ik de melding dat het apparaat is gekoppeld maar werkt vervolgens niet 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dat is inderdaad wel heel erg gek! Dat je wel de melding krijgt dat het apparaat is gekoppeld maar dit niet het geval is.

Je kunt checken of het verschil maakt als je nogmaals de fabrieksinstellingen uitvoert. Op die manier weet je zeker dat de Mediabox Next de koppeling helemaal is vergeten. @Dave- heb jij dit al eens eerder gezien? Heb je nog ideeën wat @Barb222 verder kan checken? 

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mariska Ziggo wrote:

Dat is inderdaad wel heel erg gek! Dat je wel de melding krijgt dat het apparaat is gekoppeld maar dit niet het geval is.

Je kunt checken of het verschil maakt als je nogmaals de fabrieksinstellingen uitvoert. Op die manier weet je zeker dat de Mediabox Next de koppeling helemaal is vergeten. @Dave- heb jij dit al eens eerder gezien? Heb je nog ideeën wat @Barb222 verder kan checken? 

Nogmaals de fabrieksinstellingen geprobeerd helaas zonder resultaat.

De Sonos beam is nog redelijk nieuw dus, erg vreemd dat ik deze ook niet gekoppeld krijg (is eerder wel gelukt, zonder enige moeite). 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

We kunnen even de afstandsbediening zelf uitsluiten natuurlijk   Wil je je adresgegevens in je profiel toevoegen? (Alleen zichtbaar voor Ziggo Moderators). Dan zorg ik voor een nieuwe!

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alex Ziggo wrote:

We kunnen even de afstandsbediening zelf uitsluiten natuurlijk   Wil je je adresgegevens in je profiel toevoegen? (Alleen zichtbaar voor Ziggo Moderators). Dan zorg ik voor een nieuwe!

Gedaan, laten we hopen dat het werkt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hij is onderweg, @Barb222 Laat ons de uitkomst hier maar even weten 🙂

Barb222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rikst Ziggo wrote:

Hij is onderweg, @Barb222 Laat ons de uitkomst hier maar even weten 🙂

Afstandsbediening is binnen, de tv krijg ik nog steeds niet gekoppeld maar mijn Sonos systeem werkt nu wel met de nieuwe afstandsbediening. Dus ik kan iig het geluid van mn tv regelen zonder extra afstandsbediening dat was ook het grootste probleem waar ik tegenaan liep. Dus probleem niet compleet opgelost maar voor nu ben ik tevreden.

Uitgelicht topic