Martin C

Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Afstandbediening Next batterijen vreter

Sinds, ik meen, 6 juli heb ik de next in gebruik(ipv de Horizon) ben u al aan mijn 3e set batterijen bezig. 12 AAA batterijen in pak m beet 3 weken is te idioot voor woorden.
Wordt ook in beeld gemeld dat batterijen leeg zijn, of bijna leeg precies weet ik t niet meer, even later werkt alleen volume regeling nog rest van de knoppen dood als een pier.

Horizon haast van af dag 1 in gebruik gehad kan me geen batterijen wissel herinneren.

De wss stroom vretende verlichting op de ab is een nutteloos iets werkt zo kort dat, wil je een 2e nummer achter de 1e plakken voor zeg zender 28 dan is de verlichting al weer uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Welkom op onze Community, Martin! Mooi dat je een topic hebt gestart met deze terechte vraag :relaxed:

Na de laatste software-update zijn er gevallen bekend dat er een melding verschijnt dat de batterijen bijna leeg zijn. Dit terwijl de batterijen nog voor 80% vol zitten. Verwissel de batterijen dus nog niet en kijk het even aan. Ik verwacht dat je nog een behoorlijke tijd kunt zappen.

In een van de volgende software-updates hopen we dit probleem opgelost te hebben.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
12 batterijen? Welke merk batterijen heb je? Dan weet ik dat ik die nooit moet kopen.
Martin C
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Merk geen idee, 1 set werd bijgeleverd, na ongeveer week leeg, rest geen Duracell of zo iig maar gaan normaal in ander spul gewoon lang mee. Week per setje zelfs voor action of weet ik veel batterijen idioot kort :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Dat is inderdaad kort. Vroeger had je afstandsbedieningen die na jaren niet meer werkte vanwege lekkende batterijen. Nu heb je afstandsbedieningen met een lintworm.

Koop eens een setje Varta AAA. Zijn niet zo asociaal geprijsd als Duracell maar zijn wel gelijkwaardig of zelfs beter (weet de testresultaten niet uit mijn hoofd, kan zijn dat ze alleen AA hebben getest destijds).
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier ook eens https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-de-afstandsbediening-37784/index3.html#post434421
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Test gevonden: https://nl.hardware.info/artikel/7919/25-aaa-batterijen-getest-klein-maar-krachtig
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Welkom op onze Community, Martin! Mooi dat je een topic hebt gestart met deze terechte vraag :relaxed:

Na de laatste software-update zijn er gevallen bekend dat er een melding verschijnt dat de batterijen bijna leeg zijn. Dit terwijl de batterijen nog voor 80% vol zitten. Verwissel de batterijen dus nog niet en kijk het even aan. Ik verwacht dat je nog een behoorlijke tijd kunt zappen.

In een van de volgende software-updates hopen we dit probleem opgelost te hebben.
Martin C
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@ Arjen Ziggo

Bedankt voor je antwoord, verklaart de snel "lege" batterijen hopelijk, maar nog niet dat de afstandsbediening op dat moment alleen nog reageert op harder en zachter zetten van het geluid en verder nergens op. Inmiddels batterij 13,14,15 en 16 er in :sleepy::tired_face:, dit keer gloednieuwe Duracells dus maar weer afw88. Wordt anders wel duur grapje zo, moet wel wisselen anders valt er heeeeeeel weinig te zappen. Paar keer geluid hard en zacht dan verveelt dat iig wel hier :stuck_out_tongue_winking_eye:
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Martin C wrote:
@ Arjen Ziggo

Bedankt voor je antwoord, verklaart de snel "lege" batterijen hopelijk, maar nog niet dat de afstandsbediening op dat moment alleen nog reageert op harder en zachter zetten van het geluid en verder nergens op. Inmiddels batterij 13,14,15 en 16 er in :sleepy::tired_face:, dit keer gloednieuwe Duracells dus maar weer afw88. Wordt anders wel duur grapje zo, moet wel wisselen anders valt er heeeeeeel weinig te zappen. Paar keer geluid hard en zacht dan verveelt dat iig wel hier :stuck_out_tongue_winking_eye:


Ben benieuwd! En anders kun de rest ook nog in een Duracell-trommel-konijn proppen! ?
GJLankamp

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
ik heb precies hetzelfde probleem! Na iets meer dan maanden geeft de Next box aan de batterijen bijna leeg zijn. Na een weekje stopt de afstandsbediening er mee. Geen verlichting en de knoppen werken niet meer. Of het volume wel werkte heb ik niet geprobeerd. Zodra de batterijen vervangen zijn werkt alles weer naar behoren. Ik vind dit echt onacceptabel. Toch maar weer proberen mijn Harmony afstandsbediening te programmeren. De harmony one heeft trouwens gen enkel probleem met de verlichting en slurpt de batterijen niet leeg!

Gerald
ollie_1982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook de Ziggo Next sinds juni. Ook al toe aan de 3e set batterijen. De Next reageert dan nergens meer op, lijkt mij vreemd dat het door een software update verholpen wordt. Als ik de batterijen er uit haal en opnieuw erin doe werkt het nog steeds niet, alleen gloednieuwe. Lijkt mij niet normaal.
ollie_1982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu 15 dagen verder krijg ik al de melding dat de batterijen bijna leeg zijn. Is de software update al geweest? Ik heb nu 4.17.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
ollie_1982, je hebt op dit moment de meest recente software. In het topic 'Alles over de software update' plaatsen we meer informatie bij nieuwe software updates. Ik snap dat je niet blij bent met het vervangen van de batterijen elke keer. Dit is hopelijk snel opgelost!
ollie_1982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marianne Ziggo Bedankt voor je reactie. Ik heb vorige week gebeld met Ziggo en inmiddels een nieuwe afstandsbediening ontvangen. We gaan kijken of dit het probleem oplost.
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes

Ik heb de mediabox nu zo’n half jaar in gebruik en krijg nu ook de melding dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn. 
Ik ben in het bezit van 4.19 AT

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Raar hier tot nu toe geen last van het lijkt mij sowieso geen probleem dat je met een softwareupdate oplost lijkt meer op exemplarische AB problemen blijft indd. vreemd en zeker niet goed te praten. Batterijen moeten veel langer meegaan hier al 2e Next eerst de testbox later de eigen nog nooit batterijen gewisseld.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Toevallig deze week ook de batterijen gewisseld, na ong. een half jaar gebruik. Lijkt me niet ongewoon.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Arjen Ziggo wrote:
Welkom op onze Community, Martin! Mooi dat je een topic hebt gestart met deze terechte vraag

Na de laatste software-update zijn er gevallen bekend dat er een melding verschijnt dat de batterijen bijna leeg zijn. Dit terwijl de batterijen nog voor 80% vol zitten. Verwissel de batterijen dus nog niet en kijk het even aan. Ik verwacht dat je nog een behoorlijke tijd kunt zappen.

In een van de volgende software-updates hopen we dit probleem opgelost te hebben.

Dit is echt een software probleem (waar gelukkig niet iedereen last van heeft) wat middels een softwareupdate moet worden opgelost. In 4.19 zit nog geen oplossing hiervoor. Je kunt de afstandsbediening gewoon blijven gebruiken ondanks dat hij deze waarschuwing geeft, hij zal het ooit op en dag wel echt begeven en dan kun je alsnog de batterijen vervangen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Mark Ziggo wrote:
Arjen Ziggo wrote:

Dit is echt een software probleem

Mijn batterijen waren echt wel leeg, een paar dagen na de eerste melding moeten vervangen , maar zoals gezegd na 6 maanden intensief gebruik.

Gamespel

Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes

En jahoor….. voor de 2e keer in 8 maanden batterijen leeg

Uitgelicht topic