EMinnema

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afstandbediening Mediabox Next steeds opnieuw koppelen met audiosysteem

Hallo,

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de nieuwe Mediabox Next, wat een vooruitgang!

Helaas wel één vervelend probleem: mijn gekoppelde hifi systeem (Yamaha) moet steeds opnieuw gekoppeld worden. Ook is de uit-knop wat wispelturig: de ene keer zet je alle apparatuur in 1x uit, de andere keer blijft de hifiset aanstaan.

Kinderziektes? Of doe ik iets niet goed?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JaccoL

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met de TV.
Ik heb een Panasonic TV. Koppelen gaat goed. Maar soms verliest de Next de koppeling (soms meerdere keren per dag, soms gaat het een week goed). Als het zich voordoet, dan is het soms zo dat er geen TV meer is gekoppeld, en soms is hij ook spontaan naar 'Toshiba TV' gesprongen (die ik niet heb). Na opnieuw koppelen werkt het weer (een tijdje).
De koppeling met mijn receiver (Marantz) blijft wel altijd behouden.
Daarnaast is er nog een setting die hij soms verliest: resolutie. Het is een 4K TV, en ik heb de Next dan ook op 4K ingesteld. Soms springt hij spontaan terug naar 1080P.

Verder geeft hij elke keer bij het opstarten dat er geen netwerkverbinding is. Na het wegdrukken van die melding werkt alles prima (ook opnames terugkijken). Netwerk is via UTP aangesloten en dynamisch (DHCP) geconfigureerd. De box is ingesteld op "standby (normale start)".

Bekijk in context

39 Reacties 39
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het zou een bug kunnen zijn, wie weet.

Goed dat je het vermeld hier ?

je kan nog even hier kijken voor tips https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-afstandsbediening-37784
EMinnema
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor je snelle reactie. Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben en / of een oplossing kunnen aandragen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Laten we hopen op meer gebruikers die dit ook heeft.
alger

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Yamaha RX-A740.
Nadat je, bij het koppelen, dit type nummer hebt in getoetst moet je de volume + testen. Werkt deze niet, dan laat het systeem je andere apparaten proberen. Bij de 2e ronde lukt het en je kunt het volume van de A740 met de Next afstandsbediening aanpassen. Echter de source knop bedient dan mijn Samsung TV, die ik enkel als scherm gebruik op een vaste HDMI-ingang. Met Samsung AB moet ik het keuze menu van de Samsung weer wegdrukken.

Helaas is deze koppeling instabiel. Willekeurig, of na de functie terug kijken of na andere functies die de Next kent, valt de koppeling met mijn RX-A740 spontaan weg en moet je opnieuw koppelen. Erg Lastig.
Batterijen uit de Next-AB halen heeft nog geen succes gehad. Misschien deze er 2 uur eruit laten!?!
Hopelijk wordt dit opgelost!!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Er zal in de toekomst best een betere update en ondersteuning komen.
Hier moet ik ook wegdrukken met de Samsung AB.
Maar er zal best oplossing komen en je meldt het hier en dat is goed ?
JaccoL

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met de TV.
Ik heb een Panasonic TV. Koppelen gaat goed. Maar soms verliest de Next de koppeling (soms meerdere keren per dag, soms gaat het een week goed). Als het zich voordoet, dan is het soms zo dat er geen TV meer is gekoppeld, en soms is hij ook spontaan naar 'Toshiba TV' gesprongen (die ik niet heb). Na opnieuw koppelen werkt het weer (een tijdje).
De koppeling met mijn receiver (Marantz) blijft wel altijd behouden.
Daarnaast is er nog een setting die hij soms verliest: resolutie. Het is een 4K TV, en ik heb de Next dan ook op 4K ingesteld. Soms springt hij spontaan terug naar 1080P.

Verder geeft hij elke keer bij het opstarten dat er geen netwerkverbinding is. Na het wegdrukken van die melding werkt alles prima (ook opnames terugkijken). Netwerk is via UTP aangesloten en dynamisch (DHCP) geconfigureerd. De box is ingesteld op "standby (normale start)".
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goed dat jullie het aangeven en wie weet komt er binnenkort meer informatie vanuit de moderators naar de community toe.
Jan169

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook sinds het ontvangen (3 weken geleden) van de Next dit probleem. Inderdaad de next is al een hele vooruitgang tov de xl, top. 🙂

De next gekoppeld middels hdmi aan de receiver (Yamaha) en via de receiver middels hdmi naar de tv (Philips).

De koppeling met de receiver blijft behouden maar elke dag blijft hij om een nieuwe koppeling van de tv vragen. Als je de koppeling gemaakt hebt dan geeft het ook aan dat het gelukt is. Maar helaas blijkbaar alleen voor die dag tot je hem uitzet 😞

grt
EMinnema
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor alle reacties..!

'Goed' om te lezen dat ik niet enige ben met wat probleempjes. Het zal dan vast bij Ziggo ook ergens op de agenda staan. Is er toevallig iemand die gebeld heeft naar de klantenservice en wat meer informatie heeft over mogelijke updates?
EMinnema
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vanochtend kreeg ik de melding dat de firmware geüpdatet is naar versie 4.16. Top, maar wat er veranderd is weet ik niet.. Wie wel?
Jan169

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het probleem ook nog steeds. heb niet de indruk dat de updates van afgelopen periode dit probleem verholpen hebben. Het blijft irritant om de melding voor het opnieuw koppelen telkens weg te moeten klikken, hier zit je niet op te wachten..
jan2808

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem steeds
Gertw

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook de koppeling met teufel cinebase onthoudt de AB niet. Meerdere keren oer dag instellen, heel irritant.
jan2808

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jan2808 wrote:
Ik heb hetzelfde probleem steeds

Heb nu 2x via telefoon melding gedaan bij Ziggo en in detail uitgelegd wat mijn probleem is. Ze konden het niet oplossingen en zeiden beide keren we sturen een email naar de technische dienst.
Vorige week gebeld en bleek dat er totaal niets was gedaan met mijn melding.
Vandaag weer gebeld en het bleek dat ook de 2de keer niks met mijn melding was gedaan.
Ze weten geen oplossing dus sturen ze maar een nieuwe afstandbediening.

Wat is mijn probleem:
Ik kan mijn soundbar niet voor vast koppelen en het volume van mijn tv ook niet.
Andere functies van de next ab werken steeds prima.
Het meest irritante is nog dat ik steeds een melding (zie bijlage) om de paar minuten krijg dat ik mijn ab kan koppelen voor tv en audio maar na opnieuw dat gedaan komt direct de melding weer en ben ik mijn volume regeling tv weer kwtijt en moet ik de tv ab daarvoor gebruiken.

Tevens als ik een film afspeel op nextflix komt die melding weer in beeld en staat de film stil. Vreselijk irritant dus
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jan2808 Hoe is alles aan elkaar aangesloten, graag de volgorde.
Welke Soundbar heb je in gebruik?
jan2808

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jan2808 wrote:

jan2808 wrote:
Ik heb hetzelfde probleem steeds
Heb nu 2x via telefoon melding gedaan bij Ziggo en in detail uitgelegd wat mijn probleem is. Ze konden het niet oplossingen en zeiden beide keren we sturen een email naar de technische dienst.
Vorige week gebeld en bleek dat er totaal niets was gedaan met mijn melding.
Vandaag weer gebeld en het bleek dat ook de 2de keer niks met mijn melding was gedaan.
Ze weten geen oplossing dus sturen ze maar een nieuwe afstandbediening.

Wat is mijn probleem:
Ik kan mijn soundbar niet voor vast koppelen en het volume van mijn tv ook niet.
Andere functies van de next ab werken steeds prima.
Het meest irritante is nog dat ik steeds een melding (zie bijlage) om de paar minuten krijg dat ik mijn ab kan koppelen voor tv en audio maar na opnieuw dat gedaan komt direct de melding weer en ben ik mijn volume regeling tv weer kwtijt en moet ik de tv ab daarvoor gebruiken.

Tevens als ik een film afspeel op nextflix komt die melding weer in beeld en staat de film stil. Vreselijk irritant dus

Als aanvulling, ik heb de media box nog slechts maar 3 weken......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Be rt wrote:
jan2808 Hoe is alles aan elkaar aangesloten, graag de volgorde.
Welke Soundbar heb je in gebruik?

Heb je een antwoord voor mij op deze vragen die ik eerder stelde?
jan2808

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het maar in een blokdiagrammetje gemaakt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jan2808 2 HDMI uitgangen op de Next?
Of begrijp ik het verkeerd?

Uitgelicht topic