verwp01

Level 8
  • 260Posts
  • 5Oplossingen
  • 32Likes

Activatiekosten mediabox Next?

Ik heb sinds 3 week de Next en deze bevalt prima.
Achter mijn abonnement vorm compleet kwam alleen de naam Next er achterte staan.
Ik kreeg een mail met de bevestiging en dat er eerst €19.95 activatie kosten opgevoerd werden erbij direct daaronder- €19.95 dus totaal €0.00 omdat ik compleet heb.
Prima dus voor mij.
Nu krijgt een familie lid ook de Next zonder extra kosten zei men bij Ziggo en die krijgt een mail met WEL de activatie kosten.
Dus gebeld met de klantenservice hoe dat zit en daar werd verteld dat dit net 2 dagen geleden veranderd is dat iedereen die de Next krijgt die €19.95 moet betalen.
Op de site van Ziggo kan ik daar niets van terug vinden , wie weet hier meer van?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Normaal gesproken worden er altijd activatiekosten van 19,95 euro in rekening gebracht bij wisseling van apparatuur, behalve bij een apparaat wat stuk is uiteraard.

De gratis activatiekosten hoorden bij de eerste stappen van de soft launch, blijkbaar is de Mediabox Next (bijna) klaar voor de officiële launch. Dan worden logischerwijs die kosten van 19,95 euro ook in rekening gebracht.

Bekijk in context

56 Reacties 56
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Op de site is de next ook nog niet te bestellen.
verwp01
Topicstarter
Level 8
  • 260Posts
  • 5Oplossingen
  • 32Likes
Dat is ook niet gebeurd , gewoon contact gehad met de klantenservice en daar geregeld dat er een Next wordt opgestuurd. En daarna de bevestiging via de email gekregen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Normaal gesproken worden er altijd activatiekosten van 19,95 euro in rekening gebracht bij wisseling van apparatuur, behalve bij een apparaat wat stuk is uiteraard.

De gratis activatiekosten hoorden bij de eerste stappen van de soft launch, blijkbaar is de Mediabox Next (bijna) klaar voor de officiële launch. Dan worden logischerwijs die kosten van 19,95 euro ook in rekening gebracht.
hennie63

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb aangegeven in de MediaMarkt winkel bij een Ziggo stand dat ik veel problemen heb mijn huidige horizonbox, nu gaf de verkoper aan dat er nieuwe boxen waren (Next) deze zouden veel beter zijn , ik heb aangegeven dat ik die wel wilde , wat schets nu mijn verbazingen dat ik 19,95 moet betalen voor activatie, en mijn schoonzoon die gewoon vroeg om ook in aanmerking te komen geen activatie kosten hoeft te betalen , hoe kan dit ? Dit is ongelijke behandeling toch !!
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
hennie63 wrote:
Ik heb aangegeven in de MediaMarkt winkel bij een Ziggo stand dat ik veel problemen heb mijn huidige horizonbox, nu gaf de verkoper aan dat er nieuwe boxen waren (Next) deze zouden veel beter zijn , ik heb aangegeven dat ik die wel wilde , wat schets nu mijn verbazingen dat ik 19,95 moet betalen voor activatie, en mijn schoonzoon die gewoon vroeg om ook in aanmerking te komen geen activatie kosten hoeft te betalen , hoe kan dit ? Dit is ongelijke behandeling toch !!


Zoals Evert hierboven aangeeft is Ziggo in het volgende uitrolproces beland. Abonnementen met nieuwe apparatuur komen met €19,95 activatiekosten; dit geldt sinds 28-05 ook voor abonnementen met de Mediabox Next.
hennie63

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het vreemd dat er nog geen 2 uurtjes in zit tussen mij en dat van mijn schoonzoon. De ene wel activatie kosten en de andere niet
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
hennie63 wrote:
Ik vind het vreemd dat er nog geen 2 uurtjes in zit tussen mij en dat van mijn schoonzoon. De ene wel activatie kosten en de andere niet



Ergens komt natuurlijk het 'wisselpunt'van de wel/geen activatiekosten. Weet je overigens 100% zeker dat je schoonzoon geen activatiekosten betaalt? Ik kan natuurlijk zijn gegevens hier niet inzien, dus kan het ook niet checken.
Heijer1964

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat er een wisselpunt komt ok. Maar er is nooit aan mij verteld dat er later activatie kosten in rekening gebracht konden worden. Ik wil namelijk 2 next boxen waar ik op 9 mei hebt geïnformeerd. Is mij ook niet verteld dat er een tijdelijke aktie was. Ik ben dus nu benadeeld en een worst voor mijn neus gehouden omdat ik kon wachten omdat er binnenkort wel 2 boxen besteld konden worden. Ga je zo met je klanten om?
Kaastosti

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Er schijnt inderdaad een periode geweest te zijn waarin bestaande klanten die activatiekosten niet hoefden te betalen of terug kregen. Of er is een actieperiode verlopen, of de medewerkers van de servicedesk hebben andere instructies gekregen, maar ik kreeg net ook gewoon de €19,95 activatiekosten voorgeschoteld.

Zou heel graag de tragische Horizon box willen ruilen voor iets dat fatsoenlijk werkt. Maar als ik daarvoor een wissel moet maken naar een ander pakket, daarbij Film 1 moet inleveren, en bovenop nog activatiekosten moet betalen, nee bedankt.

Ik verwachtte dat we wel genoeg betaalden voor dit stukje service, maar kennelijk niet. Tijd om weer eens te zoeken naar goede alternatieven voor Ziggo.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik vind dit weer een mooi voorbeeld van om niet niet met je klanten om te gaan. Al die die jaren moisten wij het doen met die Horizon box, die zo waardeloos is dat ik hem eigenlijk nauwelijks gebruik. Ik betaal dus voor telefoon en internet. Hebben ze eindelijk een box die het lijkt te doen, moeten we betalen voor een "upgrade". Neen, wij krijgen eindelijk wat we al die jaren al zouden moeten krijgen. Dus in mijn optiek zouden wij 20 euro moeten krijgen voor het feit dat met al die ellende bij hun gebleven zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je had in het verleden je abo kunnen wijzigen naar TV-Start. Dan kreeg je een Standaard MediaBox ipv de MBXL, die dan retour moest.
Als je tenminste geen of weinig gebruik maakte van Movies en Series XL.
Als je dat wel deed dan was deze stap lastig te maken.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
hanh wrote:
Je had in het verleden je abo kunnen wijzigen naar TV-Start. Dan kreeg je een Standaard MediaBox ipv de MBXL, die dan retour moest.
Als je tenminste geen of weinig gebruik maakte van Movies en Series XL.
Als je dat wel deed dan was deze stap lastig te maken.

Ik had beter tijdelijk ziggo moeten opzeggen en dan nu weer aansluiten via een actie voor niewe abonnees waarin ik geen aansluitkosten hoef te betalen en met 6 maanden 15 euro korting.
hapklaar

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Het kan nog gekker... Ik heb de Next op 1 juni 's ochtends telefonisch aangevraagd. Mij werd niets verteld over dat ik 20 euro activatiekosten moest betalen.

Een vriend van me heeft de box diezelfde middag ook besteld en hoorde van de medewerker dat hij geen 20 euro hoefde te betalen, zonder er om te vragen...

Ik heb uiteindelijk via twitter webcare moeten regelen dat ik deze 20 euro weer vergoed krijg.

Domme aanpak van Ziggo en zorgt voor onrust. Snap sowieso al niet waarom ze die tientjes in rekening brengen, dat is toch gewoon slecht klantenbeleid. Wees eens aardig tegen je trouwe abonnees die maandelijks 50-100 euro aftikken.

Oh ja ik hoorde vandaag ook dat omdat ik die box heb aangevraagd, ik nu weer een jaar vast zit aan Ziggo. Dat heeft de medewerker bij wie ik deze box heb aangevraagd er ook niet bij verteld.
pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Hallo,

Ik heb een vraag over de aansluitkosten als je een Mediabox Next neemt. Na de positieve ervaringen die mijn broer heeft over deze box dacht ik eraan om mijn mediabox XL te vervangen voor de nieuwe box (een nieuw abonnement dus). Ik heb daarover gebeld maar de meneer bleef volhouden dat ik de aansluitkosten ook moest betalen. Bij mijn broer zeiden ze dat dat niet hoefde.

Uiteindelijk heb ik het niet genomen omdat ik het raar en oneerlijk vind. Mijn broer heeft en had precies hetzelfde abonnement dan ik. De meneer die ik aan de lijn had bleef volhouden dat iedereen dit moest betalen, ook toen ik het vertelde van mijn broer.

Al vele jaren ben ik lid van UPC/Ziggo en dan snap ik niet dat als ik van abonnement wil veranderen aansluitkosten moet betalen.

Ik blijf dus maar bij de mediabox XL helaas.

Groeten,

Peter
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik blijf dus maar bij de mediabox XL helaas.

Voor die actievatiekosten, zou ik het niet laten, ook al voelt dat niet lekker.
pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.


Hallo Lycke,

Dank voor uw antwoord.

Nog even met mijn broer gepraat hierover. De activitatiekosten werden ook genoemd tijdens zijn gesprek. Maar omdat hij al jaren vaste klant was hoefde hij niets te betalen. Het is dus gewoon willekeur helaas. Ik voel mij hier zeker niet prettig bij.

Groeten,

Peter
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmmmmmmmmmm.
Helpen kan ik je niet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
pvdam wrote:

Lycke Ziggo wrote:
Hey pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.
Hallo Lycke,

Dank voor uw antwoord.

Nog even met mijn broer gepraat hierover. De activitatiekosten werden ook genoemd tijdens zijn gesprek. Maar omdat hij al jaren vaste klant was hoefde hij niets te betalen. Het is dus gewoon willekeur helaas. Ik voel mij hier zeker niet prettig bij.

Groeten,

Peter



Het is echt geen willekeur. Sinds kort hebben wij "gewoon" niet meer de optie om activatiekosten weg te schrijven bij een bestelling. Hiervoor konden we dit nog wel en werd het dus door veel medewerkers 'gebruikt'. Dat een medewerker in zo'n geval zegt "ik schrijf de activatiekosten voor je weg, omdat je al zo lang klant bent", dan is dat de benaming die hij/zij er aan geeft. Hij/zij kan dat nu echter niet meer, omdat die actie er momenteel niet heeft.

Als jouw keuze hierdoor is dat je de Mediabox XL behoudt, dan is dat aan jou. Wellicht is de mogelijkheid voor zonder activatiekosten bij het bestellen er binnenkort weer. Zoals je weet keren acties vaak terug 🙂

Uitgelicht topic