Beantwoord

Activatiekosten mediabox Next?

  • 31 mei 2019
  • 56 Reacties
  • 11324x Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Ik heb sinds 3 week de Next en deze bevalt prima.
Achter mijn abonnement vorm compleet kwam alleen de naam Next er achterte staan.
Ik kreeg een mail met de bevestiging en dat er eerst €19.95 activatie kosten opgevoerd werden erbij direct daaronder- €19.95 dus totaal €0.00 omdat ik compleet heb.
Prima dus voor mij.
Nu krijgt een familie lid ook de Next zonder extra kosten zei men bij Ziggo en die krijgt een mail met WEL de activatie kosten.
Dus gebeld met de klantenservice hoe dat zit en daar werd verteld dat dit net 2 dagen geleden veranderd is dat iedereen die de Next krijgt die €19.95 moet betalen.
Op de site van Ziggo kan ik daar niets van terug vinden , wie weet hier meer van?
icon

Best beantwoord door Evert 31 mei 2019, 23:45

Normaal gesproken worden er altijd activatiekosten van 19,95 euro in rekening gebracht bij wisseling van apparatuur, behalve bij een apparaat wat stuk is uiteraard.

De gratis activatiekosten hoorden bij de eerste stappen van de soft launch, blijkbaar is de Mediabox Next (bijna) klaar voor de officiële launch. Dan worden logischerwijs die kosten van 19,95 euro ook in rekening gebracht.
Bekijk origineel

56 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Op de site is de next ook nog niet te bestellen.
Reputatie 3
Badge +2
Dat is ook niet gebeurd , gewoon contact gehad met de klantenservice en daar geregeld dat er een Next wordt opgestuurd. En daarna de bevestiging via de email gekregen.
Reputatie 7
Badge +30
Normaal gesproken worden er altijd activatiekosten van 19,95 euro in rekening gebracht bij wisseling van apparatuur, behalve bij een apparaat wat stuk is uiteraard.

De gratis activatiekosten hoorden bij de eerste stappen van de soft launch, blijkbaar is de Mediabox Next (bijna) klaar voor de officiële launch. Dan worden logischerwijs die kosten van 19,95 euro ook in rekening gebracht.
Ik heb aangegeven in de MediaMarkt winkel bij een Ziggo stand dat ik veel problemen heb mijn huidige horizonbox, nu gaf de verkoper aan dat er nieuwe boxen waren (Next) deze zouden veel beter zijn , ik heb aangegeven dat ik die wel wilde , wat schets nu mijn verbazingen dat ik 19,95 moet betalen voor activatie, en mijn schoonzoon die gewoon vroeg om ook in aanmerking te komen geen activatie kosten hoeft te betalen , hoe kan dit ? Dit is ongelijke behandeling toch !!
Reputatie 6
Badge +19
Ik heb aangegeven in de MediaMarkt winkel bij een Ziggo stand dat ik veel problemen heb mijn huidige horizonbox, nu gaf de verkoper aan dat er nieuwe boxen waren (Next) deze zouden veel beter zijn , ik heb aangegeven dat ik die wel wilde , wat schets nu mijn verbazingen dat ik 19,95 moet betalen voor activatie, en mijn schoonzoon die gewoon vroeg om ook in aanmerking te komen geen activatie kosten hoeft te betalen , hoe kan dit ? Dit is ongelijke behandeling toch !!

Zoals Evert hierboven aangeeft is Ziggo in het volgende uitrolproces beland. Abonnementen met nieuwe apparatuur komen met €19,95 activatiekosten; dit geldt sinds 28-05 ook voor abonnementen met de Mediabox Next.
Ik vind het vreemd dat er nog geen 2 uurtjes in zit tussen mij en dat van mijn schoonzoon. De ene wel activatie kosten en de andere niet
Reputatie 7
Ik vind het vreemd dat er nog geen 2 uurtjes in zit tussen mij en dat van mijn schoonzoon. De ene wel activatie kosten en de andere niet


Ergens komt natuurlijk het 'wisselpunt'van de wel/geen activatiekosten. Weet je overigens 100% zeker dat je schoonzoon geen activatiekosten betaalt? Ik kan natuurlijk zijn gegevens hier niet inzien, dus kan het ook niet checken.
Dat er een wisselpunt komt ok. Maar er is nooit aan mij verteld dat er later activatie kosten in rekening gebracht konden worden. Ik wil namelijk 2 next boxen waar ik op 9 mei hebt geïnformeerd. Is mij ook niet verteld dat er een tijdelijke aktie was. Ik ben dus nu benadeeld en een worst voor mijn neus gehouden omdat ik kon wachten omdat er binnenkort wel 2 boxen besteld konden worden. Ga je zo met je klanten om?
Reputatie 1
Er schijnt inderdaad een periode geweest te zijn waarin bestaande klanten die activatiekosten niet hoefden te betalen of terug kregen. Of er is een actieperiode verlopen, of de medewerkers van de servicedesk hebben andere instructies gekregen, maar ik kreeg net ook gewoon de €19,95 activatiekosten voorgeschoteld.

Zou heel graag de tragische Horizon box willen ruilen voor iets dat fatsoenlijk werkt. Maar als ik daarvoor een wissel moet maken naar een ander pakket, daarbij Film 1 moet inleveren, en bovenop nog activatiekosten moet betalen, nee bedankt.

Ik verwachtte dat we wel genoeg betaalden voor dit stukje service, maar kennelijk niet. Tijd om weer eens te zoeken naar goede alternatieven voor Ziggo.
Reputatie 2
Ik vind dit weer een mooi voorbeeld van om niet niet met je klanten om te gaan. Al die die jaren moisten wij het doen met die Horizon box, die zo waardeloos is dat ik hem eigenlijk nauwelijks gebruik. Ik betaal dus voor telefoon en internet. Hebben ze eindelijk een box die het lijkt te doen, moeten we betalen voor een "upgrade". Neen, wij krijgen eindelijk wat we al die jaren al zouden moeten krijgen. Dus in mijn optiek zouden wij 20 euro moeten krijgen voor het feit dat met al die ellende bij hun gebleven zijn.
Je had in het verleden je abo kunnen wijzigen naar TV-Start. Dan kreeg je een Standaard MediaBox ipv de MBXL, die dan retour moest.
Als je tenminste geen of weinig gebruik maakte van Movies en Series XL.
Als je dat wel deed dan was deze stap lastig te maken.
Reputatie 2
Je had in het verleden je abo kunnen wijzigen naar TV-Start. Dan kreeg je een Standaard MediaBox ipv de MBXL, die dan retour moest.
Als je tenminste geen of weinig gebruik maakte van Movies en Series XL.
Als je dat wel deed dan was deze stap lastig te maken.

Ik had beter tijdelijk ziggo moeten opzeggen en dan nu weer aansluiten via een actie voor niewe abonnees waarin ik geen aansluitkosten hoef te betalen en met 6 maanden 15 euro korting.
Reputatie 1
Badge
Het kan nog gekker... Ik heb de Next op 1 juni 's ochtends telefonisch aangevraagd. Mij werd niets verteld over dat ik 20 euro activatiekosten moest betalen.

Een vriend van me heeft de box diezelfde middag ook besteld en hoorde van de medewerker dat hij geen 20 euro hoefde te betalen, zonder er om te vragen...

Ik heb uiteindelijk via twitter webcare moeten regelen dat ik deze 20 euro weer vergoed krijg.

Domme aanpak van Ziggo en zorgt voor onrust. Snap sowieso al niet waarom ze die tientjes in rekening brengen, dat is toch gewoon slecht klantenbeleid. Wees eens aardig tegen je trouwe abonnees die maandelijks 50-100 euro aftikken.

Oh ja ik hoorde vandaag ook dat omdat ik die box heb aangevraagd, ik nu weer een jaar vast zit aan Ziggo. Dat heeft de medewerker bij wie ik deze box heb aangevraagd er ook niet bij verteld.
Hallo,

Ik heb een vraag over de aansluitkosten als je een Mediabox Next neemt. Na de positieve ervaringen die mijn broer heeft over deze box dacht ik eraan om mijn mediabox XL te vervangen voor de nieuwe box (een nieuw abonnement dus). Ik heb daarover gebeld maar de meneer bleef volhouden dat ik de aansluitkosten ook moest betalen. Bij mijn broer zeiden ze dat dat niet hoefde.

Uiteindelijk heb ik het niet genomen omdat ik het raar en oneerlijk vind. Mijn broer heeft en had precies hetzelfde abonnement dan ik. De meneer die ik aan de lijn had bleef volhouden dat iedereen dit moest betalen, ook toen ik het vertelde van mijn broer.

Al vele jaren ben ik lid van UPC/Ziggo en dan snap ik niet dat als ik van abonnement wil veranderen aansluitkosten moet betalen.

Ik blijf dus maar bij de mediabox XL helaas.

Groeten,

Peter
Reputatie 7
Hey @pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.
Ik blijf dus maar bij de mediabox XL helaas.

Voor die actievatiekosten, zou ik het niet laten, ook al voelt dat niet lekker.
Hey @pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.

Hallo Lycke,

Dank voor uw antwoord.

Nog even met mijn broer gepraat hierover. De activitatiekosten werden ook genoemd tijdens zijn gesprek. Maar omdat hij al jaren vaste klant was hoefde hij niets te betalen. Het is dus gewoon willekeur helaas. Ik voel mij hier zeker niet prettig bij.

Groeten,

Peter
Hmmmmmmmmmm.
Helpen kan ik je niet.
Reputatie 7

Hey @pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.Hallo Lycke,

Dank voor uw antwoord.

Nog even met mijn broer gepraat hierover. De activitatiekosten werden ook genoemd tijdens zijn gesprek. Maar omdat hij al jaren vaste klant was hoefde hij niets te betalen. Het is dus gewoon willekeur helaas. Ik voel mij hier zeker niet prettig bij.

Groeten,

Peter



Het is echt geen willekeur. Sinds kort hebben wij "gewoon" niet meer de optie om activatiekosten weg te schrijven bij een bestelling. Hiervoor konden we dit nog wel en werd het dus door veel medewerkers 'gebruikt'. Dat een medewerker in zo'n geval zegt "ik schrijf de activatiekosten voor je weg, omdat je al zo lang klant bent", dan is dat de benaming die hij/zij er aan geeft. Hij/zij kan dat nu echter niet meer, omdat die actie er momenteel niet heeft.

Als jouw keuze hierdoor is dat je de Mediabox XL behoudt, dan is dat aan jou. Wellicht is de mogelijkheid voor zonder activatiekosten bij het bestellen er binnenkort weer. Zoals je weet keren acties vaak terug 🙂
Reputatie 2


Hey @pvdam . Het kan goed zijn dat je broer over is gestapt op het abonnement toen de actie "zonder activatiekosten" nog liep. Helaas is dat nu niet het geval en kunnen we je abonnement dus niet omzetten zonder activatiekosten.Hallo Lycke,

Dank voor uw antwoord.

Nog even met mijn broer gepraat hierover. De activitatiekosten werden ook genoemd tijdens zijn gesprek. Maar omdat hij al jaren vaste klant was hoefde hij niets te betalen. Het is dus gewoon willekeur helaas. Ik voel mij hier zeker niet prettig bij.

Groeten,

Peter

Het is echt geen willekeur. Sinds kort hebben wij "gewoon" niet meer de optie om activatiekosten weg te schrijven bij een bestelling. Hiervoor konden we dit nog wel en werd het dus door veel medewerkers 'gebruikt'. Dat een medewerker in zo'n geval zegt "ik schrijf de activatiekosten voor je weg, omdat je al zo lang klant bent", dan is dat de benaming die hij/zij er aan geeft. Hij/zij kan dat nu echter niet meer, omdat die actie er momenteel niet heeft.

Als jouw keuze hierdoor is dat je de Mediabox XL behoudt, dan is dat aan jou. Wellicht is de mogelijkheid voor zonder activatiekosten bij het bestellen er binnenkort weer. Zoals je weet keren acties vaak terug :-)


En wanneer weet ik als jarenlange vaste klant dat die actie er is?? Wist niet eens dat ik hem kon bestellen, laat staan dat er een gratis aansluit actie was! Weer zo een (on)duidelijke actie van Ziggo! Eindelijk goed product (volgens dit forum lees ik al weer klachten genoeg) en dan moet je er nog voor betalen ook, ben al met mijn 6e horizonbox bezig, die ook al weer tijden niet goed werkt ( maar dat meld ik maar niet eens meer, krijg je weer een andere die het na korte periode toch weer begeeft!) en dan zou er nu iets beters zijn, maar daar mag de klant voor betalen! Super geregeld ZIGGO!!
@Lycke Ziggo ,

Je geeft aan dat er een actieperiode was wanneer je er geen activatiekosten berekent werden. Kun je aangeven tot waneer deze actie precies liep?

Helaas heb ik zojuist een frustrerende aanvaring met Ziggo gehad. Vorige week (19 jun) contact gehad met jullie helpdesk over de vele problemen met mijn Horizon box. Als oplossing werd aangedragen om over te stappen naar de nieuwe Next box. Uit het gesprek bleek dat ik inderdaad meer per maand ging betalen, wellicht dat dit een verwarring was met de nieuwe tarieven per 1 juli en eenmaling 19,95 activatiekosten.
Ik heb hier een dag over nagedacht en vervolgens donderdag 20 juli over terug gebeld. De collega van verkoop stond mij netjes te woord en vertelde mij dat hij de activatie kosten van de factuur weg zou strepen. Super!

Helaas 2 werkdagen laten, geen Next box ontvangen. Woensdag 26 juli Weer contact gehad met Ziggo, bleek er geen bestelling in het systeem te staan. Een week voor niks gewacht dus. De medewerker voerde nogmaals de bestelling door en dit maal werden er wel weer 19,95 activatiekosten in rekening gebracht.

Uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan met de extra kosten en komt er Maandag as. een monteur van Ziggo die de problemen met de huidige Horizon box oplossen. Uiteraard heb ik hier hoge verwachtingen van.

Kan het zijn dat jullie actie per week veranderd? Het is mij totaal niet duidelijk wel beleid Ziggo voert, dit lijdt tot frustraties bij jullie vaste klanten.

Mvg,
Erwin
Ik heb alle reacties zowat gelezen, en heb daarbij maar 1 duidelijk advies aan Ziggo

Wees duidelijk naar de klant : activatiekosten wel of niet , deze niet gebruiken als lokkertje
of willekeur DUIDELIJKHEID NAAR DE KLANT KAN JE VOOR
EEN HOOP ELLEND BEHOEDEN

JOHMART65
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb alle reacties zowat gelezen, en heb daarbij maar 1 duidelijk advies aan Ziggo

Wees duidelijk naar de klant : activatiekosten wel of niet , deze niet gebruiken als lokkertje
of willekeur DUIDELIJKHEID NAAR DE KLANT KAN JE VOOR
EEN HOOP ELLEND BEHOEDEN

JOHMART65

Lees simpelweg dan ook gewoon de voorwaarden die aangegeven worden bij de bestelling/aanvraag/website. Heeft niks met een lokkertje te maken. Zo bespaar je jezelf een hoop ellende 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Inderdaad ZIGGO.....duidelijkheid naar de klant.
Wanneer zijn wij b.v geïnformeerd dat er een nieuwe box beschikbaar zou komen, en hoe je die overstap, of omruil tegen de huidige Horizon (MEDIABOX XL) zouden kunnen maken, en tegen welke kosten.
Nu vandaag (27 Juni 2019) krijg ik wel opeens een Ziggo mailtje dat de nieuwe box beschikbaar is, en vele malen beter is, met meer mogelijkheden, maar hoe e.e.a. om te ruilen of te bestellen is, staat er dan weer niet bij.
Mag ik dat als jarenlange klant (vanaf Multikabel) een hele grote slordigheid vinden in het informatiebeleid naar de klanten toe?

Nog nooit een mail ontvangen m.b.t. de aankondiging of beschikbaarheid hiervan.
Vandaar dat er alweer veel vragen zijn over deze onduidelijke situatie.
Wat doen jullie dan met die informatie die klanten geven bij de vragen onderaan onderwerpen, waar je kunt aangeven of je tevreden bent met het antwoord, en je eventuele opmerkingen daarbij kunt aangeven?
Blijkbaar niet zoveel, want de informatievoorzieningen naar bestaande klanten blijft naar mijn idee bedroevend laag.

Doe er nu echt eens iets mee, dan wacht ik wel of er ooit nog eens een aanbieding komt waarbij ik de NEXT kan omruilen voor mijn huidige HORIZON, die steeds meer onhebbelijkheden gaat vertonen.

MVG,
Ron
Mijn oude Mediabox XL begint te haperen bij het afspelen van opgenomen beeld. Wanneer je enkele minuten doorspoelt is het weer goed, dus het lijkt erop dat de hardeschijf kapot gaat. Deze haperingen komen steeds vaker.

Zojuist gechat met de helpdesk hierover en aangegeven dat ik dan liever gelijk de Mediabox Next heb. Maar hier moet ik dan 19.95, activatiekosten voor betalen?!?
Dus apparaat vervangen voor een oude mediabox is gratis, maar een nieuwe kost je geld.
Vreemde gang van zaken.

Is dit nu bij iedereen zo of is dit afhankelijk van welke medewerker je te pakken krijgt?

Reageer