Beantwoord

Abonnement Next

Reputatie 3
Badge +1
Ik dacht dat we de next gewoon omruilen klaar ...nu rekening van 149 euro geen gratis movie xl voor 6 maanden beetje raar ...jammer van ziggo
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 8 juni 2019, 11:18

Hey @Msloot .
Ik ben meteen je facturen ingedoken om te kijken wat er precies aan de hand is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ineens te veel gaat betalen!

De vorige factuur (van 8 mei) was 96,40. Nadat deze factuur aangemaakt is, zijn er wat vergoedingen geweest (vanwege het 'stoppen' van je oude abonnement. Je hebt toen het bedrag overgemaakt wat na de vergoedingen open stond, namelijk 42,44 (dit kan je op je rekeningafschrift zien).

De vergoedingen hoorden echter pas bij de nieuwe factuur, eigenlijk. Omdat hier ook de nieuwe kosten van het abonnement op staan. Hierdoor heb je dus vorige maand "te weinig" betaald, en betaal je de daadwerkelijke kosten deze maand. Linksom of rechtsom klopt het dan dus wel weer.

Vorige maand 42,44. Deze maand 149,83. Opgeteld 192,27 voor 2 maanden (96,16 per maand, omgerekend). Hier zit overigens ook nog 2 euro aan belkosten bij, in de afgelopen maand.

Dan is dus het enige wat nog raar is, het feit dat je 11,95 voor Movies en Series XL betaalt, terwijl je deze gratis zou hebben gekozen. Ik zie van deze keuze echter helemaal niets terug in de bestelling/bevestiging. Weet je zeker dat je deze keuze had en hebt aangevinkt?
Bekijk origineel

28 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik dacht dat we de next gewoon omruilen klaar ...nu rekening van 149 euro geen gratis movie xl voor 6 maanden beetje raar ...jammer van ziggo

Ja als je nog een 'oud - goedkoper' abonnement hebt verdwijnt dat en wordt het na accepteren van de nieuwe next omgezet naar een duurder nieuw abonnement.
Reputatie 7
Badge +26
@Msloot

Als je een mail hebt gehad met de keuze dan je een Next kan omruilen voor je Media Box XL dan behoren de kosten gewoon laag te zijn, je neemt je huidige abonnement mee op de nieuwe Next.

Ik ga dit topic even bij een moderator voorleggen zodat zij dit kunnen uitzoeken, waarom de kosten zo hoog zijn. Vermeld even in je profiel je Postcode en Huisnummer (Niet zichtbaar voor leden - alleen voor moderators en jezelf.)
Reputatie 4
Badge +1
@Msloot

Als je een mail hebt gehad met de keuze dan je een Next kan omruilen voor je Media Box XL dan behoren de kosten gewoon laag te zijn, je neemt je huidige abonnement mee op de nieuwe Next.

Ik ga dit topic even bij een moderator voorleggen zodat zij dit kunnen uitzoeken, waarom de kosten zo hoog zijn. Vermeld even in je profiel je Postcode en Huisnummer (Niet zichtbaar voor leden - alleen voor moderators en jezelf.)

Als je een 'oud' abonnement hebt neem je dat NIET mee naar de nieuwe next !
Reputatie 7
Badge +26
Ik heb gewoon me eigen huidige abonnement van de Media Box XL op me Next nu, daar is niks aan veranderd. Maar nieuwe klanten krijgen wel een nieuw abonnement.

Als je geselecteerd bent door Ziggo voor omruil van de MBXL naar de Next, dan blijft je abonnement ook zoals het is, die wordt overgezet.

Zo heb ik het begrepen vanuit Ziggo
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb gewoon me eigen huidige abonnement van de Media Box XL op me Next nu, daar is niks aan veranderd. Maar nieuwe klanten krijgen wel een nieuw abonnement.

Als je geselecteerd bent door Ziggo voor omruil van de MBXL naar de Next, dan blijft je abonnement ook zoals het is, die wordt overgezet.

Zo heb ik het begrepen vanuit Ziggo

Nee Dave dat klopt niet, ik heb hier al een hele discussie met Ziggo over gehad en omdat ik naar een nieuw abonnement ga als ik van de XL naar de Next ga en ik dit wil hebben zoals mijn oude abonnement nu is ga ik bijna €30 euro p.m meer betalen.
Even opletten @Dave- .
@Msloot is een tester & geen soft launch klant.
Het is duidelijk dat er een foutje is gemaakt overigens.
Dat moet worden hersteld.

@Msloot wat had je voor abo en wat heb je nu?
Reputatie 3
Badge +1
I had al het zelfde abo .dus beetje raar vindt ik dat ..dus bij deze goed kijken iedereen ..de factuur valt duurder uit ..ik zag dat hij uit 2 delen bestaat

Dit klopt niet.
Je had Complete en hebt nu Complete Next en zal wel gekozen hebben voor Movies en Series XL als kadootje voor 6 maanden.
Prijs moet hetzelfde blijven. Of zelfs lager als je Movies en Series XL extra had bij je oude Complete abo.
Dave heeft al een alert gegeven aan de Mods om hier even naar te kijken.
Vermoedelijk komt maandag iemand hiervoor langs.
Reputatie 7
Badge +26
@hanh ik zag te laat tester en je hebt gelijk, de Alert staat er 😉 @RuudVoeten je hebt gelijk, sorry, het is af en toe ook onduidelijk, en verwarrend, daar heb ik me vergist. ik kan helaas me berichten niet aanpassen door een storing, daarom even zo doen.

@Msloot de Alert staat er, het is weekend dus er zijn maar enkele moderators aanwezig, het duurd even, heb je maandagochtend nog geen bericht, geef dan even een seintje hier. Dan duiken we er weer boven op.
Reputatie 3
Badge +1
Af wachten dus ..maar ik kreeg movies xl niet kado had ik namelijk al ..maar hat het wel als kado aangevinkt ....
Reputatie 6
Badge +2
I had al het zelfde abo .dus beetje raar vindt ik dat ..dus bij deze goed kijken iedereen ..de factuur valt duurder uit ..ik zag dat hij uit 2 delen bestaat

Je abonnement kost gewoon 64,50 voor een hele maand dus die klopt gewoon, waar het waarschijnlijk fout gaat is de "11,95 van Movie and Series XL 1 jun-30 jun" en de extra mediabox van 4 euro.

Maar dat is nog geen 30 euro duurder waar jij het overhebt, die andere 15 euro zitten in het "Volop bellen" en de "extra mediabox Next"

Ik zie dan ook niks geks op je factuur als ik eerlijk ben...
Reputatie 3
Badge +1

I had al het zelfde abo .dus beetje raar vindt ik dat ..dus bij deze goed kijken iedereen ..de factuur valt duurder uit ..ik zag dat hij uit 2 delen bestaatJe abonnement kost gewoon 64,50 voor een hele maand dus die klopt gewoon, waar het waarschijnlijk fout gaat is de "11,95 van Movie and Series XL 1 jun-30 jun" en de extra mediabox van 4 euro.

Maar dat is nog geen 30 euro duurder waar jij het overhebt, die andere 15 euro zitten in het "Volop bellen" en de "extra mediabox Next"

Ik zie dan ook niks geks op je factuur als ik eerlijk ben... Hier is het anders

@EJSmit
Ik heb ook nog ff ziiten turen naar die factuur. Geen juweeltje van helderheid.
Het lijkt wel enigszins te kloppen omdat het ook over 2 maanden schijnt te gaan.
Maar er staan ook voor mij opvallende dingen in waar jij het over hebt. TS moet hier meer van weten.

@Msloot
Af wachten dus ..maar ik kreeg movies xl niet kado had ik namelijk al ..maar hat het wel als kado aangevinkt ....
Als je dat had bij je oude Complete abo dan betaalde je daar 11.95 voor, tenzij je dat als gratis compensatie kreeg voor iets wat ik niet kan overzien.
Reputatie 5
Badge +3
Ik schrok al, maar ben niet de enigste zie ik wel.
Maar volgens mij klopt het wel.
Is alleen een beetje ingewikkeld met de - posten. Het totaal maand pakket is nu alleen verdubbeld. Dus wat er nu staat delen door 2.
Klopt bij mij in ieder geval wel.
Reputatie 3
Badge +1
@EJSmit
Ik heb ook nog ff ziiten turen naar die factuur.
Het lijk wel enigszins te kloppen omdat het ook over 2 maanden lijkt te gaan.
Maar er staan wel voor mij onbegrijpelijke dingen in, waar TS meer van moet weten.

@Msloot

Af wachten dus ..maar ik kreeg movies xl niet kado had ik namelijk al ..maar hat het wel als kado aangevinkt ....Als je dat had bij je oude Complete abo dan betaalde je daar 11.95 voor, tenzij je dat als compenesatie kreeg voor iets wat ik niet kan overzien.

Vorige maand was betaald

Nou de nieuwe info die je geeft maakt de zaak er niet duidelijker op.
Het is goed dat een Mod hier naar gaat kijken.
Reputatie 3
Badge +1
Nou de nieuwe info die je geeft maakt de zaak er niet duidelijker op.
Het is goed dat een Mod hier naar gaat kijken.

Yup hoop dat het dan duidelijker wordt 😀😉
Reputatie 6
Badge +2
Ja daar gaat zeker wat fout, in de berekening en de email staat iets van 95,00 euro en in Mijn Ziggo is het opeens bijna 150,00 euro. Dus dat klopt zo ie zo niet...
Reputatie 3
Badge +1
Ja daar gaat zeker wat fout, in de berekening en de email staat iets van 95,00 euro en in Mijn Ziggo is het opeens bijna 150,00 euro. Dus dat klopt zo ie zo niet...
Maargoed dat ik niet een machteging heb afgegeven des tijds anders had ik dat nooit opgemerkt tot het afgeschreven was
Reputatie 7
Hey @Msloot .
Ik ben meteen je facturen ingedoken om te kijken wat er precies aan de hand is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ineens te veel gaat betalen!

De vorige factuur (van 8 mei) was 96,40. Nadat deze factuur aangemaakt is, zijn er wat vergoedingen geweest (vanwege het 'stoppen' van je oude abonnement. Je hebt toen het bedrag overgemaakt wat na de vergoedingen open stond, namelijk 42,44 (dit kan je op je rekeningafschrift zien).

De vergoedingen hoorden echter pas bij de nieuwe factuur, eigenlijk. Omdat hier ook de nieuwe kosten van het abonnement op staan. Hierdoor heb je dus vorige maand "te weinig" betaald, en betaal je de daadwerkelijke kosten deze maand. Linksom of rechtsom klopt het dan dus wel weer.

Vorige maand 42,44. Deze maand 149,83. Opgeteld 192,27 voor 2 maanden (96,16 per maand, omgerekend). Hier zit overigens ook nog 2 euro aan belkosten bij, in de afgelopen maand.

Dan is dus het enige wat nog raar is, het feit dat je 11,95 voor Movies en Series XL betaalt, terwijl je deze gratis zou hebben gekozen. Ik zie van deze keuze echter helemaal niets terug in de bestelling/bevestiging. Weet je zeker dat je deze keuze had en hebt aangevinkt?
Reputatie 3
Badge +1
Die 42 euro vorige maand was ideal betaling via mijn ziggo ...dat bedrag stond open net als op de fotos van nu in de mail stond 96,40..op mijn ziggo 42 euro...waarom was dat dan zo gedaan ?wat voor vergoedingen dan ?
Reputatie 7
Dat was dus de verrekening van je "oude" abonnement.

Dus in principe had je vorige maand gewoon een factuur van 96,40. Als je deze betaald had (volledig) had je nu een factuur van 95,87.
Nu heb je voor de vorige factuur 42,44 betaald, dus betaal je de rest er bij deze factuur bij.
Reputatie 3
Badge +1
Dat was dus de verrekening van je "oude" abonnement.

Dus in principe had je vorige maand gewoon een factuur van 96,40. Als je deze betaald had (volledig) had je nu een factuur van 95,87.
Nu heb je voor de vorige factuur 42,44 betaald, dus betaal je de rest er bij deze factuur bij.

Nog steeds raar wand er zou niets veranderen alleen de boxen zouden omgeruild worden werd er verteld ...en ik kreeg de nextbox nadat ik betaald had het zogenamde oude abonnement ..
Reputatie 7
De kosten van je abonnement blijven gelijk. Je abonnement heeft nu echter "next" achter de naam staan.
Mij is ook verteld dat alles hetzelfde zou blijven, dat er alleen NEXT bij je abbo zou komen te staan, dat er GEEN ENKELE ANDERE KOSTEN bij zouden komen,. alleen moest ik even eind van de maand terug bellen want zij kon het nu niet doen,. toen rook ik al onraad, en je hoor er klopt weer niks van,. jammer ziggo! ik wil geen 120 euro per jaar extra gaan betalen en ben weer terug gegaan naar mn oude cisco mediabox.

maar wanneer komt die retourbox?

Reageer