1
Vraag
2
Reageer en help mee
CarloGevers

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Afstandsbediening koppelt niet meer sinds update

Ik heb de update 4.17 voor de mediabox next en sindsdien ontkoppelt de AB van de mediabox next alweer binnen 1 minuut de aangesloten soundbar van Sony. Het volume kan ik dan niet meer regelen. De soundbar schakelt wel via de AB van de next uit. Heb dit sinds de 4.17 update en weet iemand aub een oplossing.
22 Reacties 22
jan2808

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik al vanaf het begin, dus ook bij de vorige versie 4.16. 4.17 heeft dus niks verandert wat dit betreft.
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hallo CarloGevers ,

Gebeurt er met de volume knop helemaal niks ? Wordt niet stiekem het geluid van de TV zelf aangestuurd ? Heb je na de update al in het menu met instelling van de Next gekeken ?
Wellicht helpt het als je de koppeling van de AB opnieuw uitvoert, zoals beschreven in https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/afstandsbediening-aan-tv-koppelen/ ...
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ik zie dan CarloGevers al een melding heeft gemaakt, mijn Yamaha receiver kan ik niet meer het geluid harder of zachter zetten sinds de update. Dus maar de AB van de stereo erbij gepakt 😉

Opnieuw koppelen wilde hier niet werken in ieder geval
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb hem al tig keer opnieuw gekoppeld (weet heel goed hoe dat moet). Contact gehad met ziggo (telefonisch en mail) en niemand weet iets. Heb reset-fabrieksinstellingen verschillende keren gedaan en het werkt helemaal niet. Ligt echt aan de update 4.17. Voorheen helemaal geen problemen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Lijkt me handiger als een moderator dit oppakt, deze komen elke dag langs en zullen jullie problemen in kaart brengen.
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zou heel fijn zijn als zei een oplossing hebben. Ik wacht wel af
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
RodneyFortuna wrote:
Ik zie dan CarloGevers al een melding heeft gemaakt, mijn Yamaha receiver kan ik niet meer het geluid harder of zachter zetten sinds de update. Dus maar de AB van de stereo erbij gepakt 😉

Opnieuw koppelen wilde hier niet werken in ieder geval



Het probleem heeft zichzelf opgelost, nadat ik de stereo aan en uit heb gezet 😉
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoe zit het met ziggo!!!! Word er nog iets gedaan aan dat ontkoppelen van de AB van de mediabox next!!!! Word er onderhand schijtziek van sinds die klote update 4.17
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waar blijven die moderators???? Dacht dat die hier waren om oplossingen te vinden
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
CarloGevers Heb je de tip van RodneyFortuna al geprobeerd?
Verwijderd account
Niet van toepassing
melding is 12 dagen oud, zou ts de stereo niet hebben uitgezet, het is toch niet te geloven!
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Alles maar dan ook alles geprobeerd. Ze moeten eens een fatsoenlijke update uitvoeren bij ziggo. Zit er hard aan te denken over te stappen. Ziggo geeft geen k....om zijn klanten, alleen om zijn centen
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
mguzz wrote:
melding is 12 dagen oud, zou ts de stereo niet hebben uitgezet, het is toch niet te geloven!

Wat bedoel je daar mee?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik vind het nogal een rare tip om je stereo uit te zetten alsof je dat in die 12 dagen al niet hebt gedaan, ik heb trouwens nog ff een testje gedaan, zowel mijn receiver als tv losgekoppeld van de AB en opnieuw gedaan, ik hoefde alleen de 4 eerste cijfers/letters van het modelnummer in te geven en dat ging bij mij goed maar dit zal je ook al wel hebben geprobeerd, het blijft een vreemde zaak
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja allemaal geprobeerd, is niks meer over om te proberen Hij koppelt soundbar wel maar na 1 minuut kan ik het volume niet meer regelen. Met uitzetten schakelt soundbar wel uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dan is het wachten op een moderator, logisch dat je kwaad wordt, duurt wel erg lang voordat men reageert.
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt, laten we het hopen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Ik snap je frustratie Carlo, zeker omdat het wel gewerkt heeft met de vorige versie.
Om de hele zaak helder te krijgen heb ik wel een aantal vragen.

Welke specifieke Sony soundbar is dit?
Welke firmware staat er nu op je Next? de 4.17 AQ of 4.17 AT.
Staat de Soundbar nog wel in de lijst om te bedienen (onder 'Beeld en geluid' in het menu) in het begin en na de 1 min waarna hij niet meer werkt?

Vervolg vraag: hoe is de soundbar aangesloten.
voorbeeld; Next > HDMI > TV > HDMI > Soundbar of Next > HDMI > Soundbar > HDMI (HDMI ARC, anders sowieso een probleem) > TV.
Probeer anders beide gevallen.

Gr,
CarloGevers
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Ronald,
Ik zie alleen staan dat ik versie 4.17 heb.
Mijn soundbar is een gewoon speakersysteem SA_CT290.
De next is met de originele HDMI verbonden met de tv, de soundbar met HDMI met tv, en soundbar met optische kabel met next. Als ik de soundbar koppel moet ik telkens het modelnummer intoetsen en pakt hij hem gelijk. Na pakweg 1 minuut zie ik dat ik weer moet koppelen en werkt volume dus niet meer. Bij uitschakelen van next schakelt soundbar wél uit, ook al is ie niet gekoppelt. Na de tip van Rodneyfortuna (soundbar even uitzetten) houd hij de koppeling wél vast. Het rare is dat ik bij "koppelen geluidssysteem" niet kan zien dat hij gekoppelt is. Hopelijk blijft het zo en begint het geklooi niet weer met de volgende update
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic