1
Vraag
2
Reacties
Boxje

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiting Mediabox Next met coaxkabel

Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar begrijp ik het goed dat de Next via een coaxkabel aangesloten moet worden? en dat je een apart modem moet hebben?
Als ik alle informatie zo lees, ben ik toch nog wat huiverig om over te stappen van Horizon XL naar Next. Zou het best willen proberen maar daarnaast zou ik toch mij oude box nog even ernaast willen houden als het niet bevalt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Boxje Inderdaad, je Next wordt met een coaxkabel verbonden, zoals je Horizon XL nu ook verbonden is, daar verandert dus niets aan. Het modem is nodig om de Next te verbinden met internet, bijv. voor On Demand-diensten of om je eigen opgenomen programma's terug te kijken. Een modem heb je nu ook al (voor internet) je krijgt misschien alleen een nieuw modem welke geschikt is om samen te werken met je Next. Deze vervangt dan je oude modem en je verbindt ze met elkaar (Next en modem) d.m.v. een UTP-kabel of draadloos via wifi.
Ik denk niet dat Ziggo het goed zal vinden dat je je Horizon XL náást je Next blijft gebruiken.
Mijn advies: overstappen van XL naar Next! Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
Succes!

Bekijk in context

10 Reacties 10
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Boxje Klopt. De coax kabel voor lineaire tv, En utp voor ondemand diensten/servers en opnames die nu via een cloud gaan ipv een harde schijf.

edit: even een reactie toegevoegd: Wifi is ook mogelijk.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Heb jij momenteel je MBXL ook voor tv en internet dus geen los modem? Dan heb je bij de Next wel een apart modem nodig. Weet alleen niet of Ziggo, klanten die op dit moment hun XL zowel voor tv als internet gebruiken al een Next aanbied. Heb dit al 2x gevraagd in topics op dit forum maar nooit een antwoord op gehad. Ik heb namelijk ook tv/internet via de XL.
Boxje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
getsie, weer een km kabel door mijn huiskamer erbij, is daar geen andere oplossing voor? Ik heb nu een Mediabox Horizon XL, en een apart modem , kan dit niet via WIFI?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Boxje Kan ook via wifi.
Boxje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arnold1310 wrote:
Heb jij momenteel je MBXL ook voor tv en internet dus geen los modem? Dan heb je bij de Next wel een apart modem nodig. Weet alleen niet of Ziggo, klanten die op dit moment hun XL zowel voor tv als internet gebruiken al een Next aanbied. Heb dit al 2x gevraagd in topics op dit forum maar nooit een antwoord op gehad. Ik heb namelijk ook tv/internet via de XL.


ja Armold ik zo'n wit Ziggo modem staan, heb TV/telefoon en internet
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Boxje Je krijgt in dit geval dan een modem bij het pakket.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Boxje Inderdaad, je Next wordt met een coaxkabel verbonden, zoals je Horizon XL nu ook verbonden is, daar verandert dus niets aan. Het modem is nodig om de Next te verbinden met internet, bijv. voor On Demand-diensten of om je eigen opgenomen programma's terug te kijken. Een modem heb je nu ook al (voor internet) je krijgt misschien alleen een nieuw modem welke geschikt is om samen te werken met je Next. Deze vervangt dan je oude modem en je verbindt ze met elkaar (Next en modem) d.m.v. een UTP-kabel of draadloos via wifi.
Ik denk niet dat Ziggo het goed zal vinden dat je je Horizon XL náást je Next blijft gebruiken.
Mijn advies: overstappen van XL naar Next! Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
Succes!
Boxje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus het Ziggo modem dat ik heb staan kan ik dus niet voor de Media Next gebruiken? heb nu een connectbox staan Compal CH7465 LG staan
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik denk niet dat Ziggo het goed zal vinden dat je je Horizon XL náást je Next blijft gebruiken.

Het is inderdaad een ruil.
Let op: er zijn klanten in voormalig UPC gebied die de MBXL nog steeds ook als Modem/Router gebruiken. Die kijgen ook Next + ConnectBox, net als iemand die een minder geschikte Modem/Router heeft.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Boxje wrote:
dus het Ziggo modem dat ik heb staan kan ik dus niet voor de Media Next gebruiken? heb nu een connectbox staan Compal CH7465 LG staan


Boxje Dezelfde Compal heb ik ook staan en werkt prima samen met de Next!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic