1
Vraag
2
Reacties
jojo1508

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Aansluiten Mediabox Next: Moet de Ziggo modem uit bridgemodus?

Ik heb de nieuwe Mediabox Next besteld en bereid me voor op de installatie. Ik heb een topic op Tweakers gelezen dat je de box voor eerste installatie rechtstreeks op je Ziggo modem moet aansluiten, dus niet op je router.. Je modem mag dan niet in bridge modus staan. Ik heb een eigen router aan mijn modem gekoppeld waarbij het modem in bridge staat, die kan ik niet handmatig uit bridge halen (het is een combo box). Moet ik dus voor gaan bellen. Ik vind het nogal een gedoe allemaal en vraag mij af of deze informatie klopt. Wie heeft hier ervaring mee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jojo1508 wrote:
Ik heb de nieuwe Mediabox Next besteld en bereid me voor op de installatie. Ik heb een topic op Tweakers gelezen dat je de box voor eerste installatie rechtstreeks op je Ziggo modem moet aansluiten, dus niet op je router.. Je modem mag dan niet in bridge modus staan. Ik heb een eigen router aan mijn modem gekoppeld waarbij het modem in bridge staat, die kan ik niet handmatig uit bridge halen (het is een combo box). Moet ik dus voor gaan bellen. Ik vind het nogal een gedoe allemaal en vraag mij af of deze informatie klopt. Wie heeft hier ervaring mee?


Ik heb er ervaring mee 😉

Onzin dat topic ik heb ook modem in bridge staan en eigen asus router aangesloten en daarop met UTP de next aangesloten en ik had geen enkel probleem met mijn installatie van de next

Bekijk in context

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik betwijfel of het noodzakelijk is de Next rechstreeks op je Ziggo Modem/Router aan te sluiten voor de installatie. Lijkt mij een indianenverhaal.
Probeer het eerst aangesloten op je eigen Router.

Mocht dat problemen geven dan sluit je de Next alsnog rechtstreeks aan op je Ziggo Modem/Router. Daar hoeft ie niet voor uit Bridge.
Eigen Router ff loshalen en de Next op die poort aansluiten.
Nog eens: is niet nodig vlgs mij.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jojo1508 wrote:
Ik heb de nieuwe Mediabox Next besteld en bereid me voor op de installatie. Ik heb een topic op Tweakers gelezen dat je de box voor eerste installatie rechtstreeks op je Ziggo modem moet aansluiten, dus niet op je router.. Je modem mag dan niet in bridge modus staan. Ik heb een eigen router aan mijn modem gekoppeld waarbij het modem in bridge staat, die kan ik niet handmatig uit bridge halen (het is een combo box). Moet ik dus voor gaan bellen. Ik vind het nogal een gedoe allemaal en vraag mij af of deze informatie klopt. Wie heeft hier ervaring mee?


Ik heb er ervaring mee 😉

Onzin dat topic ik heb ook modem in bridge staan en eigen asus router aangesloten en daarop met UTP de next aangesloten en ik had geen enkel probleem met mijn installatie van de next
jojo1508
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik wacht de bestelling rustig af en ga dan wel zien hoe de installatie verloopt. Kom ik dan nog op issues dan meld ik mij wel weer!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jojo1508 wrote:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik wacht de bestelling rustig af en ga dan wel zien hoe de installatie verloopt. Kom ik dan nog op issues dan meld ik mij wel weer!


Zou overigens wel de next met een utp kabel aansluiten op je modem werkt beter als via de wifi optie
jojo1508
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ga ik doen, de next komt ipv de horizon mediabox en die is ook hard wired.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi jojo1508 welkom op onze Community. Je hebt alle nodige informatie al ontvangen zie ik. En ook de UTP tip heb je inmiddels in de pocket. We lezen graag hier of in een ander topic je bevindingen over de Next 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic