1
Vraag
2
Reacties
Painchiller

Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

50hz judder niet aan te passen - opgelost

Ik lees hier dat je op de next niet de hz kunt instellen op 60hz maar alleen op 50hz draait? Ik zie op een 803oled judder bij snelle scenes of snel bewegende objecten. Ik gebruik de bijgeleverde next hdmi kabel. Vraag verdwijnt deze zogenaamde judder als de Mediabox Next wel op 60hz gezet kan worden in menu van de Next? Wanneer komt dit weer beschikbaar zoals eerder wel het geval was?!?! Hoe meer ik er over lees hoe meer mensen met de nieuwere oled tv’s het ervaren. Wat doet ziggo hier aan? Waarom halen ze de 60hz optie zo maar weg? En waarom is dit niet meer instelbaar?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Yes! FIXED! En bedankt voor de feedback. Het zit hem in de instellingen van de tv. Daar kun je de kwaliteit nog optimaler mee maken maar ten koste van de vloeiende bewegingen. Dat nu uitgezet en het is he le maal kannonne top gewoon!!

Dit is de boosdoener:
Instellingen
Beeld
Geavanceerd
Contrast!
Perfect Natural Reality >> OFF!!!!!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Painchiller schreef: "Wanneer komt dit weer beschikbaar zoals eerder wel het geval was?!?!"

Eerder het geval??? Ik heb dit nooit gezien of ergens gelezen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De Tv verhoogt de inkomende frequentie naar de frequentie van de Tv zelf, dus als een bron uitstuurt in 50 Hz mag dat geen enkel probleem zijn. Kijk wel de instellingen van de Tv allemaal eens na.
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Beste Bert, lees dit even, ik neem aan dat je geen oled tot je beschikking hebt om het mee te testen. https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-4k-60hz-output-38880
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Zie de reactie van Conforto in diezelfde thread Bert, ben benieuwd welke instellingen van de TV het dan zouden moeten verhelpen volgens jou. Ik denk dat het aan de decoder ligt en het signaal naar de Oled. Niet aan de tv. De PS4pro doet het vlekkeloos en superstrak zonder enige verandering van instellingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Painchiller Ah, die was van mijn harde schijf verdwenen:thinking:, duidelijk wel eerder gezien blijkbaar, maar was dat niet het 24 Netflix probleem uiteindelijk?

Ik weet niet welke instellingen op welke TV dit zouden moeten voorkomen en wat het triggert.

Op mijn beeldscherm kan ik zien wat er binnenkomt 50 of 60 Hz, maar 60 Hz heb ik hier nooit zien staan in de 14 maanden met de Next.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik denk dat mijn reactie weinig zin heeft gehad, maar als er 50 Hz op een Tv binnenkomt zegt dat niet alles. Dit is nl. in de meeste gevallen zo en de Tv voert daar een bewerking op uit, al zijn nieuwe Tv's vaak weer uitgevoerd in 50 Hz. Anders word dit simpelweg verhoogd naar de frequentie van de Tv. Dat is dus wat je uiteindelijk ziet. De aanduidingen in de bovenhoek van de Tv geven alleen maar de inkomende frequentie etc. aan.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij worden alle TV kanalen bij ziggo op 25 of 50hz doorgestuurd, dan zou die 60 hz alleen maar meer verstoring geven.

Het lijkt me dat het alleen bij de internet streams (YouTube, Netflix ed.) enig effect zou kunnen hebben.
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Kijken jullie ook met een Oled paneel?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik kijk niet met een Oled, maar begrijp wel wat je bedoelt.
Als ik er één en ander over op het internet lees, dan kom ik telkens uit bij de 24 frames problemen.

Welke TV heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters, mogelijk komt er iemand langs die je de instellingen kan vertellen die voor je TV een betere ervaring opleveren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Painchiller wrote:
Kijken jullie ook met een Oled paneel?


Nee, maar ook deze mag geen hinder ondervinden van bronnen welke in 50 Hz uitsturen.
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Dat probeer ik idd uit te leggen. Het lijkt alsof de tv bij snelle beelden op de contouren van objecten in beeld na ijlt. Het gaat om de Philips 803oled icm de Ziggo Next Mediabox
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
ik zie in de instellingen van de tv wel de optie Ultra HD, de mogelijkheid om hem op Optimaal te zetten. Die forceert 24p60 als ik die op normaal zet, dan is het een stukje minder. Maar het verdwijnt niet geheel. Kan het zijn dat dit gewoon de techniek van Oled is die de beperkende factor is? Langzame beelden zijn ultra strak maar zodra er wat snellere objecten door het beeld verschijnen en spelen dat begin je het te zien. Heb met alle instellingen al gespeeld ruisreductie etc etc maar weg krijg ik het niet, inmiddels al 2 highspeed kabels met ethernet getest. De originele en de vivanco
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier zie ik het fenomeen judder terugkomen bij deze TV met tips hoe dit te voorkomen:

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/08/review-philips-55oled803-1-oled-tv

Motionstijl: Uit voor puristen, maar de ‘films’-stand blijft geadviseerd voor extra detail, en het wegwerken van judder. Vanaf ‘standaard’ zie je ook vloeiende pan-beelden.

OLED-tv’s scoren uitstekend bij bewegingsscherpte, maar laten nog steeds dat laatste beetje detail liggen dat de beste lcd’s wel kunnen tonen. Laat daarom minstens ‘Helder’ geactiveerd als Motionstijl, en voor filmweergave kies je ‘Films’ om judder te vermijden. Het motion compensation algoritme van Philips is uitstekend, dus raden we zelfs aan om motionstijl op ‘Standaard’ te zetten. De ‘Vloeiend’ instelling creëert net iets te veel zichtbare artefacten.
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ja idd die had ik ook gelezen, dank voor het opzoeken. ik lees bij een andere review ook weer dit over Oled:

One area where Philips’ enhancement algorithms can help improve matters is in the area of motion. Like Sony, Philips has implemented a motion algorithm that can be effective without causing too much trouble. By adjusting only ‘Perfect Clear Motion’ and keeping it at the Minimum setting, you can improve motion resolution, while largely avoiding the soap opera as well as the infamous stroboscope OLED effect caused by the OLED panel’s response time being too fast for low-fps video content. With these settings, Philips OLED803 competes with Sony AF8 and LG C8 in the area of motion. However, it still cannot match our current reference for motion reproduction, https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1539059646
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
PS als ik de motionstijl Films kies, krijg ik helemaal een soort van schokkerig beeld te zien, met die andere motionstijlen speelt het beeld veel vloeiender, wat neigt naar een game op een spelconsole op daadwerkelijk 60FPS bijvoorbeeld. Project Cars op de PS4 bijvoorbeeld. Die speelt daarentegen gewoon superstrak beeld af. Echt een fantastisch kijkgenot.
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Dit bedoel ik dus, hier noemen ze het het Halo effect:

Motion handling is more a mixed bag. The Movie motion style keeps the panel looking suitably cinematic, albeit with a low level of judder. Other options, such as Sports, Standard, Smooth and Clear, improve panning smoothness but introduce halo artefacts around moving objects. Selection is largely a matter of personal preference – while a specific ‘Personal’ setting allows you to manually adjust Perfect Natural Motion and Perfect Clear Motion settings.

https://www.techradar.com/reviews/philips-oled-803-4k-hdr-tv-55oled803-review
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Yes! FIXED! En bedankt voor de feedback. Het zit hem in de instellingen van de tv. Daar kun je de kwaliteit nog optimaler mee maken maar ten koste van de vloeiende bewegingen. Dat nu uitgezet en het is he le maal kannonne top gewoon!!

Dit is de boosdoener:
Instellingen
Beeld
Geavanceerd
Contrast!
Perfect Natural Reality >> OFF!!!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Painchiller TOP, dank voor je bericht.

Dat was een hele zoektocht.

Dit kan veel anderen ook aan een beter beeld helpen.:relaxed:
Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Be rt klopt en geen dank, ik vind het zelf ook altijd zo fijn als ik online achter een antwoord kan komen op van deze dingen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic