1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes

4 bugs in de Mediabox Next die aandacht behoeven!

Ik had ze al gemeld bij de reguliere helpdesk, maar deze verwezen mij naar deze Community, opdat het dan eerder opgepakt zou worden door Ziggo. Dus ik hoop dat de moderator dit oppikt en verder brengt ! Overigens is een aantal punten al als topic/ aandachtspunt bekend. Wellicht herkennen anderen dit ook?
1. HDMI-CEC: ontbreken optie tot uitschakelen hiervan. De Next schakelt ook andere apparaten ongewenst uit. De Horizon doet dit gelukkig niet.
2. Ik wil radio luisteren zonder tv aanzetten. Dat kan met de Next niet meer, itt de Horizon Box.
3. Aanpassen lichtsterkte van de indicatorlamp voorkant Next: veeeel te fel! Horizon heeft 3 dimbare standen mbt displaylichtsterkte. SVP ook introduceren op Next!
4. Bij terugkijken opgenomen programma's zit ik al volop in het programma! Opnames starten dus minuten te laat. Bug in de software? Of kan ik dit zelf aanpassen? Iig vind ik dit niet bij de algemene instellingen. Horizon box heeft deze instellingen wel. En heeft als standaard 2 minuten voor aanvang programma, meen ik.
44 Reacties 44
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ricardo,

Even een korte reactie op je verbeterpunten:
Als je Voice Control gebruikt voor de radio, kan je TV uitblijven.
Je kunt geen tijd instellen wanneer een opname moet beginnen, omdat alles nu in de cloud opgeslagen wordt. Echter, een opname begint normaal gesproken 5 minuten voordat een programma begint. Dus je zou juist nog in het programma ervoor terecht moeten komen.

Bij welke zender/programma heb je dit? Dan check ik het ook even!

Groet,
Evert
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Jammer om te lezen dat er bug's zijn en de HDMI CeC is bekend en kan je ook in dit topic
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402/index29.html#post386809 terug vinden. Maar de Zoekbalk staat ook genoeg vermeld hierover.

Het is niet bekend wanneer de HDMI-CeC wordt opgelost en in welke Update, de belangrijkste doel is de Next draaiend naar de klant en een geselecteerde groep uit te rollen om zo de feedback te kunnen verzamelen.
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
xGarfieldx-Dave, dank. Weliswaar ben ook ik bekend met alle topics en reacties over de Next, ook op Ziggoforum, voorheen Chelloo. Maar omwille van je tweede opmerking, meld ik dus mijn 4 punten hier ook?
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ricardo Ehv wrote:

4. Bij terugkijken opgenomen programma's zit ik al volop in het programma! Opnames starten dus minuten te laat. Bug in de software? Of kan ik dit zelf aanpassen? Iig vind ik dit niet bij de algemene instellingen. Horizon box heeft deze instellingen wel. En heeft als standaard 2 minuten voor aanvang programma, meen ik.


Dat is niet in te stellen, heeft mi. te maken met "cloud" opnemen. De aanvangstijden worden aangeboden door de zenders(gids), en als die daar slordig mee zijn kloppen ze dus niet. Dit wisselt dan ook per zender/programma. Bijvoorbeeld de Belg begint vaak wat later, NPO is meestal aardig op tijd, films op de commerciële zenders wisselt, soms te laat soms te vroeg. Dit is een probleem dat bij de horizon niet wezenlijk anders is.
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Evert wrote:
Hoi Ricardo,

Even een korte reactie op je verbeterpunten:
Als je Voice Control gebruikt voor de radio, kan je TV uitblijven.
Je kunt geen tijd instellen wanneer een opname moet beginnen, omdat alles nu in de cloud opgeslagen wordt. Echter, een opname begint normaal gesproken 5 minuten voordat een programma begint. Dus je zou juist nog in het programma ervoor terecht moeten komen.

Bij welke zender/programma heb je dit? Dan check ik het ook even!

Groet,
Evert


Dank voor je reactie. Met voicecontrol wil ik niet werken, eigen keuze. Van de programma's: toevallig pas slechts 2 terug kunnen kijken. Maar dit waren de TV kantine (RTL4??) en Locked up abroad, NGC meen ik. Hoewel ik vermoed dat ook de rest van de opnames later begint. Betreft eerste constateringen. Heb me er verder nog niet heel in verdiept overigens! Nog geen tijd voor gehad...
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ik ervaar al deze problemen eigenlijk ook. Bij het terugkijken van programma's moet ik altijd een minuut of 2 terug spoelen.

Ik denk dat wanneer Ziggo ons toegang zou kunnen geven tot de geavanceerde instellingen van de Next al deze bovenstaande problemen opgelost zouden kunnen worden.

Het CEC probleem heb ik opgelost met een door de community geadviseerde CEC killer, helaas overbodige extra uitgaven maar deze zijn reeds netjes gecompenseerd vanuit Ziggo.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ricardo Ehv wrote:
xGarfieldx-Dave, dank. Weliswaar ben ook ik bekend met alle topics en reacties over de Next, ook op Ziggoforum, voorheen Chelloo. Maar omwille van je tweede opmerking, meld ik dus mijn 4 punten hier ook?

Alles wat op het Ziggo Gebruikers Forum wordt vermeld, wordt hier niet meegenomen, omdat dat forum los van Ziggo Community staat.

Wel goed dat je het netjes meld en zo houden we de mens weer scherp en ook de info is altijd welkom. :wink:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
TV Kantine klopt inderdaad niet zie ik. Zo te merken klopt de TV-gids niet van Paul Pakt Uit!
Wat betreft Locked up abroad, volgens mij begint Replay TV daar nog in het vorige programma. Na een minuutje of 2 begint Locked up abroad pas echt.

Mag ik vragen waarom je Voice Control niet wilt gebruiken?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
5 tot 10 € waar gaat het over..........
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ronihd wrote:
5 tot 10 € waar gaat het over..........


Geen idee waar u het over heeft, maar 5 tot 10 euro is voor sommige mensen bijvoorbeeld het dag budget.
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Weisselberger wrote:

Ronihd wrote:
5 tot 10 € waar gaat het over..........
Geen idee waar u het over heeft, maar 5 tot 10 euro is voor sommige mensen bijvoorbeeld het dag budget.


Ik vermoed dat dit gaat over de prijs van een HDMI-CEC killer...
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Evert wrote:
TV Kantine klopt inderdaad niet zie ik. Zo te merken klopt de TV-gids niet van Paul Pakt Uit!
Wat betreft Locked up abroad, volgens mij begint Replay TV daar nog in het vorige programma. Na een minuutje of 2 begint Locked up abroad pas echt.

Mag ik vragen waarom je Voice Control niet wilt gebruiken?


Principes! En daar hoeven we verder niet over uit te wijden?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ricardo Ehv wrote:

Weisselberger wrote:

Ronihd wrote:
5 tot 10 € waar gaat het over..........
Geen idee waar u het over heeft, maar 5 tot 10 euro is voor sommige mensen bijvoorbeeld het dag budget.
Ik vermoed dat dit gaat over de prijs van een HDMI-CEC killer...


Yep. Dat kost zo'n apparaatje zo'n beetje. Maar dan heb je ook wel wat! :wink:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ricardo Ehv wrote:
Principes! En daar hoeven we verder niet over uit te wijden?

Je ontneemt jezelf zo wel een zeer handige functie, maar uiteraard zijn principes principes en daar moet je je dan ook aan houden 🙂
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Maar je kan natuurlijk niet gaan verwachten dat Ziggo een 'bug' oplost omdat iemand principes heeft.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Steefb wrote:

Ricardo Ehv wrote:
4. Bij terugkijken opgenomen programma's zit ik al volop in het programma! Opnames starten dus minuten te laat. Bug in de software? Of kan ik dit zelf aanpassen? Iig vind ik dit niet bij de algemene instellingen. Horizon box heeft deze instellingen wel. En heeft als standaard 2 minuten voor aanvang programma, meen ik.
Dat is niet in te stellen, heeft mi. te maken met "cloud" opnemen. De aanvangstijden worden aangeboden door de zenders(gids), en als die daar slordig mee zijn kloppen ze dus niet. Dit wisselt dan ook per zender/programma. Bijvoorbeeld de Belg begint vaak wat later, NPO is meestal aardig op tijd, films op de commerciële zenders wisselt, soms te laat soms te vroeg. Dit is een probleem dat bij de horizon niet wezenlijk anders is.

Is het niet zo dat de Next als "feature" heeft om het extra begin stuk (de 5 minuten) over te slaan zodat je precies op het programma begin start met kijken. Als de gids dan niet klopt zit je er naast maar zou je toch de 5 minuten terug kunnen springen.
Heb ik ergens gelezen. weet dus niet of het klopt. Heb de box niet. Weet wel dat de MBXL dat niet doet maar aan de streepjes in de playbalk kun je zien waar het programma eigenlijk zou moeten beginnen. Het stuk links van het eerste streepje slaat de Next over voorzover ik weet. Misschien kun die "feature" uitzetten?


De indicator lamp doet me terug denken aan het felle display van de Humax. Is nooit opgelost. Mijn Philips TV verlicht ook de slaapkamer met de felle led. Ook niet uit te schakelen. Het logo kun je wel dimmen. Daar is wel aangedacht. Ik denk dat je daar aan zult moet wennen. Of de box uit zicht plaatsen. Je hoeft hem niet te zien als je geen Logipech AB gebruikt tenminste. Is geen bug in ieder geval zoals ik het zie.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Is het niet zo dat de Next als "feature" heeft om het extra begin stuk (de 5 minuten) over te slaan zodat je precies op het programma begin start met kijken. Als de gids dan niet klopt zit je er naast maar zou je toch de 5 minuten terug kunnen springen.


Ja, zo zit dat.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet kunt zien welk programma echt speelt, er is alleen info over het programma wat is geprogrammeerd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
bloemen64 schreef:

"De indicator lamp doet me terug denken aan het felle display van de Humax. Is nooit opgelost".

Welke Humax? Ik dim de display's bij de Humax... Bedoel je niet de Horizon?
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A wrote:
bloemen64 schreef:

"De indicator lamp doet me terug denken aan het felle display van de Humax. Is nooit opgelost".

Welke Humax? Ik dim de display's bij de Humax... Bedoel je niet de Horizon?

De 5050c (gekocht en nog in gebruik sinds 2009). De Horizon kun je dimmen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic