Verwijderd account
Niet van toepassing

4:3 uitgerekt Mediabox Next werkt niet

Op mijn Panasonic full hd plasma werkt vanuit de Mediabox Next de 4:3 uitgerekt niet. Ook andere opties geprobeerd binnen deze categorie helaas krijg geen 16:9. Soms worden er nog uitzendingen getoond in 4:3 formaat. Op de televisie valt hierin niks in te stellen. Op Horizon/Pace geen problemen mee gehad. Nog meer mensen met dit probleem.
27 Reacties 27
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ik vindt het eerlijk gezegd een verademing dat 4:3 uitzendingen correct worden weergeven via de Next, maar als ik het goed begrijp helpt het dus niet om dit in de beeldscherm instellingen van de Next aan te passen?
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Weisselberger

Klopt box weigert 4:3 uitgerekt om te zetten in 16:9. Wat ik ook probeer zelfs inzoomen nada.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wat gebeurt er als je de HDMI kabel even in een andere aansluiting probeert en bij Beeldinstellingen bij de Panasonic Full HD de instelling als nog even kijkt.

En als het niet kan 4:3 formaat, dan heb je best kans dat sommige serie's, films en andere beelden die voor een bepaalde datum niet uitgerekt uitgezonden kan worden.

Hier heb ik het bij series voor 2002 gaat het nog niet soepel, en dan heb ik ook een klein vlakje met het uitzenden ervan.

Het ligt niet aan jou toestel maar echt aan het aanbieden van hoe de serie toen is omgezet naar de kwaliteit van nu.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Orphanmountain wrote:
Weisselberger


Klopt box weigert 4:3 uitgerekt om te zetten in 16:9. Wat ik ook probeer zelfs inzoomen nada.


Het zou kunnen zijn dat de bron niet echt 4:3 is maar gewoon 16:9 met zwarte balken links en recht. Wanneer de bron echt 4:3 is zullen de logo's en zendernaam ook binnen dit gebied weergeven worden ipv over de zwarte balken.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dave-

Hoi Dave effe gestoeid met hdmi ingangen helaas pindakaas. Ook de box geprobeerd in verschillende formats 1080p etc geprobeerd helaas. Het is nu op rtl 7 Stop! Politie Nieuw Zeeland. Op zich geen probleem komt natuurlijk over soms is uitgerekt ook niet om aan te zien. Weisselberger zendernaam binnen de 4:3 in beeld.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Neem de proef eens met RTL Crime en kijk eens naar Spangen, Baantjer en andere NL series, of RTL8 doordeweeks om half 7 Dr Quin, al die oude series kunnen af en toe niet anders dan klein beeld geven.

Meer als tip.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Weisselberger , Dave-

Misschien een tip om de zender Ons te volgen hier worden veel oude series en programmas uitgezonden. Kijk hoe dan Mediabox Next alles uitzendt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
ik kijk ONS heel af en toe en heeft mijn TV het ook heel erg maar goed elke feedback is welkom en tips :wink:
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dave-

Heb helaas geen Rtl crime zit toch in het max pakket?. Rtl 8 is anders een optie momenteel Allo Allo.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Orphanmountain ik heb een lg 4k en daar werkt het wel mee, alleen als ik bijvoorbeeld discovery world opneemt rekt die het niet uit en heb ik zo'n raar vierkant kijkvenster (dit ook gemeld aangezien dat live en opname hetzelfde zouden moeten zijn)

Hoop dat er voor jou snel een oplossing is, want dit is minder om naar te kijken.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dave-

Is dit nu een bug vd mediabox next of is de conclusie wat krijgt Ziggo binnen van vd omroepen.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Orphanmountain als ik het goed begrijp geeft deze optie geen verandering?

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Denk dat dit een moeilijk verhaal wordt en niet een twee drie een bug hoeft te zijn en dat het voor Ziggo geen echte prio heeft.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Weisselberger

Net 1 erboven uitgerekt.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Weisselberger wrote:
Orphanmountain ik zie dat je bij HDMI 4K hebt staan, mmmmmm dat kan ik niet vinden, dus denk dat ik mijn stereo dan qua instellingen moet aanpassen (aangezien dat alles via mijn stereo loopt).

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Kijk is nu Rtl 7 Amsterdamned.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Orphanmountain wrote:
Weisselberger

Net 1 erboven uitgerekt.


Dat bedoel ik, ik heb zelf zoals eerder gezegd de voorkeur om te kijken in de correcte aspect ratio, vreemd dat de "uitgerekt" of "zoom" optie niet functioneren.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Weisselberger

Spreken we hiervan een bug en te melden bij Ziggo mods.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Orphanmountain wrote:
Kijk is nu Rtl 7 Amsterdamned.


Vriendin kijkt nu opsporing verzocht, dus TV is bezet. Maar ik zie op Ziggo Go dat RTL7 er een prutje van maakt, deze film is origineel geschoten in 1.85:1 zo staat ie (gelukkig) ook op de Blu-ray.

Kan helaas niet testen of "uitgerekt" hier wel werkt. Sorry.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic