Vraag

4:3 uitgerekt Mediabox Next werkt niet

• 21 mei 2019
  • 27 Reacties
  • 335x Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Op mijn Panasonic full hd plasma werkt vanuit de Mediabox Next de 4:3 uitgerekt niet. Ook andere opties geprobeerd binnen deze categorie helaas krijg geen 16:9. Soms worden er nog uitzendingen getoond in 4:3 formaat. Op de televisie valt hierin niks in te stellen. Op Horizon/Pace geen problemen mee gehad. Nog meer mensen met dit probleem.

27 Reacties

Badge +3
Ik vindt het eerlijk gezegd een verademing dat 4:3 uitzendingen correct worden weergeven via de Next, maar als ik het goed begrijp helpt het dus niet om dit in de beeldscherm instellingen van de Next aan te passen?
Reputatie 4
Badge +2
@Weisselberger

Klopt box weigert 4:3 uitgerekt om te zetten in 16:9. Wat ik ook probeer zelfs inzoomen nada.
Reputatie 7
Badge +24
Wat gebeurt er als je de HDMI kabel even in een andere aansluiting probeert en bij Beeldinstellingen bij de Panasonic Full HD de instelling als nog even kijkt.

En als het niet kan 4:3 formaat, dan heb je best kans dat sommige serie's, films en andere beelden die voor een bepaalde datum niet uitgerekt uitgezonden kan worden.

Hier heb ik het bij series voor 2002 gaat het nog niet soepel, en dan heb ik ook een klein vlakje met het uitzenden ervan.

Het ligt niet aan jou toestel maar echt aan het aanbieden van hoe de serie toen is omgezet naar de kwaliteit van nu.
Badge +3
@Weisselberger

Klopt box weigert 4:3 uitgerekt om te zetten in 16:9. Wat ik ook probeer zelfs inzoomen nada.

Het zou kunnen zijn dat de bron niet echt 4:3 is maar gewoon 16:9 met zwarte balken links en recht. Wanneer de bron echt 4:3 is zullen de logo's en zendernaam ook binnen dit gebied weergeven worden ipv over de zwarte balken.
Reputatie 4
Badge +2
@Dave-

Hoi Dave effe gestoeid met hdmi ingangen helaas pindakaas. Ook de box geprobeerd in verschillende formats 1080p etc geprobeerd helaas. Het is nu op rtl 7 Stop! Politie Nieuw Zeeland. Op zich geen probleem komt natuurlijk over soms is uitgerekt ook niet om aan te zien. @Weisselberger zendernaam binnen de 4:3 in beeld.
Reputatie 7
Badge +24
Neem de proef eens met RTL Crime en kijk eens naar Spangen, Baantjer en andere NL series, of RTL8 doordeweeks om half 7 Dr Quin, al die oude series kunnen af en toe niet anders dan klein beeld geven.

Meer als tip.
Reputatie 4
Badge +2
@Weisselberger , @Dave-

Misschien een tip om de zender Ons te volgen hier worden veel oude series en programmas uitgezonden. Kijk hoe dan Mediabox Next alles uitzendt.
Reputatie 7
Badge +24
ik kijk ONS heel af en toe en heeft mijn TV het ook heel erg maar goed elke feedback is welkom en tips 😉
Reputatie 4
Badge +2
@Dave-

Heb helaas geen Rtl crime zit toch in het max pakket?. Rtl 8 is anders een optie momenteel Allo Allo.
Reputatie 3
Badge +5
@Orphanmountain ik heb een lg 4k en daar werkt het wel mee, alleen als ik bijvoorbeeld discovery world opneemt rekt die het niet uit en heb ik zo'n raar vierkant kijkvenster (dit ook gemeld aangezien dat live en opname hetzelfde zouden moeten zijn)

Hoop dat er voor jou snel een oplossing is, want dit is minder om naar te kijken.
Reputatie 4
Badge +2
@Dave-

Is dit nu een bug vd mediabox next of is de conclusie wat krijgt Ziggo binnen van vd omroepen.
Badge +3
@Orphanmountain als ik het goed begrijp geeft deze optie geen verandering?

Reputatie 4
Badge +2
Denk dat dit een moeilijk verhaal wordt en niet een twee drie een bug hoeft te zijn en dat het voor Ziggo geen echte prio heeft.
Reputatie 4
Badge +2
@Weisselberger

Net 1 erboven uitgerekt.
Reputatie 3
Badge +5
@Orphanmountain ik zie dat je bij HDMI 4K hebt staan, mmmmmm dat kan ik niet vinden, dus denk dat ik mijn stereo dan qua instellingen moet aanpassen (aangezien dat alles via mijn stereo loopt).

Reputatie 4
Badge +2
Kijk is nu Rtl 7 Amsterdamned.
Badge +3
@Weisselberger

Net 1 erboven uitgerekt.

Dat bedoel ik, ik heb zelf zoals eerder gezegd de voorkeur om te kijken in de correcte aspect ratio, vreemd dat de "uitgerekt" of "zoom" optie niet functioneren.
Reputatie 4
Badge +2
@Weisselberger

Spreken we hiervan een bug en te melden bij Ziggo mods.
Badge +3
Kijk is nu Rtl 7 Amsterdamned.

Vriendin kijkt nu opsporing verzocht, dus TV is bezet. Maar ik zie op Ziggo Go dat RTL7 er een prutje van maakt, deze film is origineel geschoten in 1.85:1 zo staat ie (gelukkig) ook op de Blu-ray.

Kan helaas niet testen of "uitgerekt" hier wel werkt. Sorry.
Reputatie 7
Badge +24
@Orphanmountain het kan een bug zijn
Het kan de doorgifte zijn
Het kan zijn dat opname nog niet zijn opgepoetst naar nieuwe kwaliteit.

Het kan de TV zijn ( die laat ik even open )

Moderator kan eventueel nog eventueel in de systemen kijken en wat ze kunnen aanpassen.
Reputatie 4
Badge +2
@Dave-

Kan jij dit door spelen naar de Ziggo mods of pikken deze dit automatisch op.
Reputatie 7
Badge +24
@Orphanmountain omdat dit een actief topic is komen ze vanzelf meekijken. Ik kan wel een bericht maken, maar het is een issue en geen spoed in de zin dat er ala minuut een oplossing komt.

Ik geef het wel even door en je zal er vanzelf een moderator zien komen één deze dagen.

Let wel, de moderators hebben het erg druk het kan even duren.
Reputatie 7
Badge +35
Heeft de TV zelf ook in de instellingen een instelling betreffende 4:3 16:9 enz.?
Mogelijk dat daar een bepaalde weergave vast staat?

Ik heb de Next op een 4K monitor aangesloten staan die weergeeft wat hij krijgt en dan is 4:3 met zwarte zijkanten ook 4:3 met zwarte zijkanten.

Ik heb even links en rechts gezocht en dit gevonden over Panasonic TV's, Aspect ratio genoemd, mogelijk helpt het je verder:
http://eng-ca.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/36868/~/how-to-select-an-image-size-on-a-television-screen.

Op een andere website: Beschikbare beeldverhoudingen
Reputatie 4
Badge +2
@Be rt

Ik wist dat er zoiets was maar was in de veronderstelling dat het in de instellingsmenu vd tv zat. Heb ooit dit is een keer via de afstandsbediening veranderd. Gebruik de afstandsbediening nooit vd tv maar gebruik deze van de mediabox. In ieder geval bedankt voor de tip zal het binnenkort is uitproberen als de gelegenheid zich voor doet.
Reputatie 7
Badge +18
@Dave-

Hoi Dave effe gestoeid met hdmi ingangen helaas pindakaas. Ook de box geprobeerd in verschillende formats 1080p etc geprobeerd helaas. Het is nu op rtl 7 Stop! Politie Nieuw Zeeland. Op zich geen probleem komt natuurlijk over soms is uitgerekt ook niet om aan te zien. @Weisselberger zendernaam binnen de 4:3 in beeld.

Als het niet werkt bij de ene HDMI ingang, werkt het ook niet bij de ander. Doorgaans zijn dezelfde beeldformaat instellingen aanwezig, maar, en dat zul je absoluut weten, je moet die keuze dan wel maken als er word gekeken naar desbetreffende zender. Als je overschakelt naar een andere zender, en terug keert naar de 4:3 zender zal de Tv vaak weer terug schakelen naar 'Wide' o.i.d. Als het echt om een 4:3 uitzending gaat, zou je het beeldformaat moeten kunnen wijzigen. Ik kan er zo niet de vinger achter krijgen, waarom dat nu niet zou werken. Overigens vind ik ook dat je een 4:3 uitzending beter kan kijken met een zijpaneel, maar daar gaat het nu niet om.

Reageer