1
Vraag
2
Reageer en help mee
MaikelCrutzen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e tv gebruiken met de Next

Hallo allemaal,

Al heel erg lang klant van Ziggo en ik kon niet wachten tot het bericht dat de Next ging komen.

Heel blij belde ik vanavond op naar Ziggo, maar teleurgesteld hing ik op!

Jazeker, u kunt de Next krijgen. Wel moeten we dan uw abonnement upgraden naar Compleet, compleet en bellen.
Oké, geen probleem.

Maar u kunt goedkoper uit zijn, want u heeft de €5,- van de Extra Mediabox. Ja oké, maar ik heb wel een 2e ontvanger nodig voor de tv boven.

Er is jammer genoeg dus nog geen koppeling met een 2e Next of een beker daarvan.
Dus afwachten wanneer die er wel gaat komen, want de Extra Mediabox werkt alleen maar met de Mediabox XL.
Terug naar een HUMAX voor boven, sorry, daar pas ik voor.
16 Reacties 16
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je momenteel gebruik maakt van een extra mediabox XL dan is de next nog even geen optie. De XL werkt niet samen met de Next en overige extra mediaboxen zijn ook momenteel niet leverbaar volgens Ziggo dus wellicht beter nog even afwachten.
MaikelCrutzen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat doe ik idd ook maar. Lijkt me het beste.
Dennie S.

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo jammer dat zo een grote speler als Ziggo maar met een halve oplossing op de markt komen. Dit is voor mij een no go om ook niet over te stappen naar de Nextbox. Ik maak veel gebruik van de de opname functies. Dus Ziggo hopelijk komen jullie met een 2e box die de zelfde funtionaliteit heeft als de primaire Nextbox.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dennie S. De 2e Next box wordt dezelfde box als de 1e Next box en misschien ook nog wel een dezelfde 3e Next box.
Deze zal ergens in de toekomst te bestellen zijn.

Nu is er een gecontroleerde soft launch van de Next box om bij onverhoopte problemen snel in te kunnen grijpen.

De uitrol zal steeds sneller gaan en er kunnen dan ook meer vormen van abonnement beschikbaar zijn.
Dennie S.

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt betekend dit dat de 2e Nextbox niet meer gekoppeld zal worden aan de 1e Nextbox? Hoe zal de 2e Box gekoppeld worden ook coax of via utp en op basis van mac adres wordt de box aangemeld op jet netwerk van Ziggo?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
2e next box ook via coax en internetverbinding, bij voorkeur UTP of hele goede Wifi.

Als je hem zonder coax gebruikt, kun je alleen de opnamen bekijken en replay, geen life TV.
Als je een programma opneemt, dan kun je een paar minuten later al gaan kijken vanaf het begin.:relaxed:
Dennie S.

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt dus Ziggo neemt ook de verantwoording om zo een lange coax kabel af te monteren?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tot en met het AOP Abonnee Overname Punt is alles voor Ziggo. Dennie S.
Je hebt installatiegarantie voor 1 TV, 1 telefoon en 1 computer.

Je kunt het ook zelf verder aansluiten binnen, wil je één en ander verder aan laten sluiten, dan kan er een monteur komen tegen redelijke kosten en materiaal tegen kostprijs: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur

Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor mijn eigen keuze van 56 meter coax en 100 meter UTP kabel, versterker, splitters, stekkers, acces points, wifiboosters enz. enz. enz.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Be rt wrote:
De uitrol zal steeds sneller gaan en er kunnen dan ook meer vormen van abonnement beschikbaar zijn.


Ik begreep van de helpdesk dat de Next als 2de of derde box er naar alle waarschijnlijkheid dit jaar niet meer gaat komen maar op zn vroegst Q1 van 2020.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nick999 Ai, dat is een nieuwe, ik hoop dat er snel duidelijkheid over komt.
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Op mijn vraag via Ziggo Webcare hierover kreeg ik antwoord: "Een Standaard Extra Mediabox blijft functioneel als je een overstap maakt naar een Mediabox Next echter een Extra Mediabox XL niet."
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
HBer Klopt. En aangezien TS een Mediabox XL heeft en de standaard mediaboxen niet leverbaar zijn, kan TS beter even wachten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nick999 Is een standaard Humax 5300C of de Pace niet meer te bestellen?
Of begrijp ik je verkeerd?
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Nick999 wrote:
Ik begreep van de helpdesk dat de Next als 2de of derde box er naar alle waarschijnlijkheid dit jaar niet meer gaat komen maar op zn vroegst Q1 van 2020.


Dit lijkt me stug, verschillende testers hebben nu een 2e box mogen bestellen (die buiten de NDA valt, vandaar dat ze het mochten zeggen). Het zal vast nog wel een tijdje duren maar meer dan een half jaar geen extra box kunnen bestellen zou wel een blunder van jewelste zijn.

Be rt inderdaad, op de website van Ziggo kun je geen extra box meer kiezen. Alleen een CI+ module, https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Conforto Nick999 Dank voor deze duidelijkheid.:relaxed:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Conforto Een half jaar is niets voor Ziggo :joy:
De (beta)test voor de Horizon heeft bijna 2 jaar geduurd voordat hij op de normale manier werd uitgerold.
Met de next zijn nog steeds wat kinderziektes die Ziggo opgelost wil hebben. Kijk alleen maar naar de betatest die nu al een jaar duurt (als je de interne beta's meerekent) en nog steeds is zelfs een eerste Next nog niet op de standaardmanier te bestellen, dwz zelfs mensen die nu een abbo afsluiten via de website krijgen nog steeds de XL.

En Ziggo heeft zijn lesje geleerd (hopelijk) met de te snelle uitrol van de extra mediabox XL die uiteindelijk vanwege vele storingen helemaal is teruggetrokken.

Maar goed, Ziggo's wegen zijn ondoorgrondelijk en bovenstaande was wat de HD mij kon vertellen.

Be rt Er is niet alleen geen extra box leverbaar momenteel, maar de HD wist niet eens een termijn te noemen waarop dit wel kan. Wel een beetje slordig vind ik persoonlijk want mensen kunnen nu helemaal geen 2de of 3de toestel meer aansluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic