Bijl110

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

2 extra mediaboxen aansluiten - hoe?

Goedenavond,

Mijn huidige Ziggo apparatuur is de Mediabox Xl en 2 extra mediaboxen, ik heb de laatste tijd op de extra mediaboxen veel storingen en aangezien deze boxen niet meer leverbaar zijn ben ik van plan om over te gaan naar mediabox next en daarbij dan 2 extra mediaboxen next.

nu is mijn vraag hoe sluit je dit dan allemaal aan
je zal toch ergens een splitters / versterker op de coax kabel moet gaan plaatsen.
de coax kabels moet gemiddeld 10 meter zijn (2 slaapkamers)
zijn er hier ook afbeeldingen van hoe je dit aansluit , en wat heb je allemaal hier voor nodig

graag jullie advies

met vriendelijke groet
André
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, je gebruikt blijkbaar de Mediabox XL ook als modem/voor internet. Dan heb je inderdaad geen splitter nodig.

Top dat je de splitter hebt, hoef je daar niet meer op te wachten. Die plaats je straks dan op het AOP, die ene aansluiting in de muur en dan sluit je op die splitter het modem en de versterker.

Er zijn meerdere goede versterkers, zelf ben ik wel fan van deze: https://www.kabelshop.nl/Technetix-FRA-752X-Coax-versterker-Ziggo-gecertificeerd-11201411-TN-FRA-752...
Ben je meteen ready voor de toekomst.

Of Ziggo die ook verkoopt, ben ik even kwijt. Zou je kunnen navragen bij hen 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi André,

De Mediabox Next moet zowel met coax als met internet (kan via wifi, voorkeur is altijd kabel) verbonden worden. Met 3 tv's zou ik inderdaad ook een versterker gebruiken, omdat anders door de splitters het signaal te veel gedempt wordt voor een goed beeld.

De versterker moet zo dicht mogelijk bij het AOP aangesloten worden. (Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt). Dat punt is vaak in de meterkast of in de woonkamer.
Vanuit daaruit moet dus in ieder geval de coax kabel naar de ruimtes waar de mediaboxen komen te staan.

Ik kan daar niet echt een tekening van maken, omdat ieder huis er weer anders uit ziet.

In ieder geval deze opstelling is het beste:
AOP > Splitter > 1e uitgang modem, 2e uitgang versterker
De tv met de kortste kabel sluit je dan aan op de uitgang van de versterker met de minste versterking en de andere kabels aan de andere uitgangen.

Groet,
Evert
Bijl110
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

Dank je wel voor het antwoord,
Alleen nog een vraagje
Jij schrijft splitter dan versterker ik bergrijp dus dat je de modem niet op een uitgang van de versterker kan aansluiten
wat voor splitter en versterker (merk) advieseer jij mij

groet

André
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ja, het beste is inderdaad het modem vóór de versterker, anders heb je best wel kans dat het modem een te sterk signaal krijgt.

Als het goed is heb je nu al een splitter 🙂 Anders kun je niet tegelijkertijd internet en tv gebruiken.
Die kun je gewoon blijven gebruiken.
Zelf heb ik de POA 01 UPC, geleverd door Ziggo. Maar er zijn andere die ook gewoon helemaal geschikt zijn.

Welke heb jij? Een foto van het AOP mag ook, als die goed helder/leesbaar is 🙂
Bijl110
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oké duidelijk,

Ik heb nu geen splitter
Er gaat uit de AOP een coax naar de mediabox XL (horizon)
Vanuit de Mediabox XL gaat een internetkabel naar de 2 extra mediaboxen op de slaapkamers (met UTP maak ik verbinding) en een internetkabel naar een gewone PC .
Ik heb even gezocht naar de POA 01 UPC , ja zo een heb ik dus nodig (komt 1 aansluiting uit de muur) en dan nog een versterker aanschaffen
volgens mij komt er een mooi klusje aan voor mij. :smiley:

als je nog een merk weet voor de versterker dan hoor ik dat graag
nogmaals bedankt voor jou advies

groet André
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, je gebruikt blijkbaar de Mediabox XL ook als modem/voor internet. Dan heb je inderdaad geen splitter nodig.

Top dat je de splitter hebt, hoef je daar niet meer op te wachten. Die plaats je straks dan op het AOP, die ene aansluiting in de muur en dan sluit je op die splitter het modem en de versterker.

Er zijn meerdere goede versterkers, zelf ben ik wel fan van deze: https://www.kabelshop.nl/Technetix-FRA-752X-Coax-versterker-Ziggo-gecertificeerd-11201411-TN-FRA-752...
Ben je meteen ready voor de toekomst.

Of Ziggo die ook verkoopt, ben ik even kwijt. Zou je kunnen navragen bij hen 🙂

Uitgelicht topic