Uitleg over de Horizon media box en foutcodes

Reputatie 2
Badge
  • Actief forumlid
  • 318 reacties
Ik kwam dit linkje tegen met de foutcodes en uitleg hierover voor de Horizon box.

http://www.pclooptvast.nl/upc-horizon-mediabox-problemen-foutcode-melding-overzicht/

Is misschien wel handig.

24 Reacties

Uitgelicht
Reputatie 2
Badge
Zeker handig :) Dankjewel! Heb even gekeken. Code 550 heeft geen betrekking op de Horizon Mediabox trouwens. Dit gaat echt over e-mail.

Er zijn een hoop foutcodes voor de Horizon. In je link worden de meesten inderdaad uitgelegd. Ik vind je topic wel een leuke start voor een centraal topic met foutcodes, dat scheelt een hoop zoekwerk. Daarom bij deze het idee om ze in één topic te verzamelen.

@iedereen, ken je een Horizon foutcode met uitleg en eventuele oplossing. Plaats ze dan in dit topic :)
1110 box is niet geactiveerd
Box is niet geactiveerd. Bel even met Ziggo en geef je serienummer door. Het kan ook zijn dat de startdatum in de toekomst ligt. Wacht tot die datum en probeer het dan nog eens. Oja, en vergeet niet de umu01 of 1006 te verwijderen en zorg dat versterkers retour geschikt zijn.

1030 verbindingsprobleem
Vervang oude wandcontactdozen en controleer kabels. Een versterker die niet retourgeschikt is kan deze melding ook veroorzaken.
Reputatie 2
Badge
Thanks Sander Q!

Ik heb er ook nog een uit dit topic: https://community.ziggo.nl/omgaan-horizon-tv-55/foutcode-9020-5608

Foutcode 9020
De mediabox heeft geen verbinding (meer) met het thuisnetwerk. De verbinding met het thuisnetwerk is niet meer beschikbaar waardoor de content niet kan worden weergegeven en/of afgespeeld.
1010 Verbinding te zwak (horizon box blijft op offline staan). Een retourgeschikte versterker of rechtstreeks aansluiten kan het probleem oplossen.
Sander Q schreef:

1010 Verbinding te zwak (horizon box blijft op offline staan). Een retourgeschikte versterker of rechtstreeks aansluiten kan het probleem oplossen.

Ik kreeg te horen van ZIGGO dat 1010 door een activatie probleem komt . . . . . .
1110 is een fout in de netwerk instellingen, de box is dan ingesteld op fUPC gebied en staat dan in fZiggo gebied of andersom. Ziggo kan dit op afstand oplossen maar duurt ongeveer 48 tot 72 uur.

Moderator edit:
Nog even een toevoeging op deze code. 1110 houdt in dat de installatie niet voltooid kan worden (geen connectie met netwerk). Dit kan verschillende redenen hebben. Probeer eerst de installatie opnieuw te doorlopen door de mediabox opnieuw via de aan-uitknop aan de achterkant op te starten. Controleer ook of alle bekabeling goed zit. Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren.html#opnieuw%20installeren. Indien het niet werkt, neem contact op met de klantenservice.
Ik zie nu dat ik 1010 en 1030 heb omgedraaid in mijn eerdere posts

Moderator edit: Aangepast!
Reputatie 2
Badge
Een paar nieuwe vanuit mij uit andere topics.

8080
Kan voorkomen bij On Demand bestellingen, bijvoorbeeld bij het bestellen van een film of programma gemist. De code betekent dat de content niet meer beschikbaar is. Content wordt regelmatig vernieuwd, soms kan het voorkomen dat dit aan de voorkant nog niet verwerkt is.

2040
HDCP failure during live viewing

3060
HDCP failuire during playback

Als je meer informatie wil over deze twee laatste codes, lees in dit topic: https://community.ziggo.nl/omgaan-de-horizon-mediabox-55/storingscodes-6519 over mogelijke oorzaken of oplossingen bij deze foutcodes. Of gebruik de zoekfunctie en zoek bijvoorbeeld op: HDMI / HDCP voor nog meer kennis.
Op het scherm komt de melding foutcode 7010
Heel belangrijk is bij het opnieuw opstarten vanuit de foutcode 1110 is !

De Mediabox moet de nieuwe instelling inlezen van de Ziggo server. Zit je al een paar dagen te wachten dan kan het best zijn dat deze instellingen al zijn verwerkt en jij de foutcode 1110 nog steeds krijgt.
De helpdesk knullig genoeg heeft mij vier keer verteld dat ik de box aan de achterkant moest aanzetten en dan de (softswitch) het schakelaartje software aangestuurde aan uit schakelaar aan de voorkant moest vasthouden bij het aanzetten. Je ziet deze methode ook bij mobiele telefoons o.a. voor een reset. Met dit verschil dat je bij de mediabox de schakelaar aanzet aan de achterkant en dan binnen een seconde de schakelaar aan de voorzijde aanraakt en even vasthoud een aantal seconden er moet dus even een korte pauze (1 seconde) zitten tussen het aanzetten en het drukken op de schakelaar aan de voorkant. Je ziet daarna twee keer het Welkom scherm en dan gaat hij verder de instellingen inlezen. Wat men mij ook vertelde dat de box niet blauw mag worden aan de onderzijde is ook niet waar... hier geeft hij alleen maar mee aan dat er stroom op staat in die fase.
Sterkte met je actie.. het bespaart je een dag thuis blijven voor een monteur en veel tijd.
Wie-O-Wie weet van Horizon Mediabox foutcode 9961
Ik kreeg weer na een half uur replay tv te kijken een fout code 8080, jammer van de film , maar kan ik dit verhelpen?
Foutcode 8015 ook zo handig. Geen on demand dus! Nog meer mensen?
ik krijg dat kreng niet geinstaleerd. fout code 1060!!!!!!!!!!!!!!!!
niemand schijnt hier iets aan te kunnen of willen doen
ben al 2 weken bezig
ruim 2 weken
Ik heb een oplossing voor ziggo: vraag niet iedereen de postcode en huisnummer, bijna iedereen ervaart deze problemen. los het probleem voor iedereen op, laat het niet zover komen. Volgens mij kunnen jullie het niet oplossen anders hadden jullie dat allang gedaan ga ik vanuit, of op zijn minst kenbaar gemaakt ivm wat ze moeten doen in zo'n situatie. Verkoop geen praatjes maar ben eerlijk, levert jullie meer begrip op, maar nee doe net of jullie het 1 op 1 oplossen terwijl er zoveel mensen dit probleem hebben. lukt het niet doe net alsof de klant dom is en of het zijn fout is. Dit is een landelijk probleem, dus los het landelijk op en niet 1 voor 1 door te vragen naar postcode en huisnummer en dan komen wij er wel uit gevoel geven. Ik heb het ook gehad met die praatjes bij de telefoon service. Telkens weer opnieuw bellen en alles opnieuw doorkauwen, over en over en over. Doet hij het weer even weer storing weer bellen en alles herkauwen.
Sander Q schreef:

1110 is een fout in de netwerk instellingen, de box is dan ingesteld op fUPC gebied en staat dan in fZiggo gebied of andersom. Ziggo kan dit op afstand oplossen maar duurt ongeveer 48 tot 72 uur.

Moderator edit:
Nog even een toevoeging op deze code. 1110 houdt in dat de installatie niet voltooid kan worden (geen connectie met netwerk). Dit kan verschillende redenen hebben. Probeer eerst de installatie opnieuw te doorlopen door de mediabox opnieuw via de aan-uitknop aan de achterkant op te starten. Controleer ook of alle bekabeling goed zit. Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren.html#opnieuw%20installeren. Indien het niet werkt, neem contact op met de klantenservice.

kijk alles standaard , knopje achterkant aan en uit zetten , werkt het niet service bellen, en wat denk je !!!!! meneer wilt het aan en uit knopje aan de achterkant even aan en uit zetten. werkt het niet, och meneer de ziggoserver is overbelast wacht u even af , wuhahahahahaaha
Crosspost, maar toch... vorige week code 1110 voor de 2e keer gemeld bij Ziggo. Mij is verteld dat er sinds 21 september een storing is waardoor horizon boxen na die datum niet meer geactiveerd kunnen worden. Erg fijn als je 23 september je installatiepakket hebt gehad en ook toen al de 1110 in beeld kreeg. Verwachte oplostijd konden ze me niet geven, moest het maar van tijd tot tijd blijven proberen. Ik kon ook niet op de hoogte gebracht worden wanneer het opgelost zou zijn.

Een storing vind ik niet leuk, maar een storing waar ik niks aan kan doen en die ook niet gepubliceerd wordt vind ik kwalijk.
Nou.... toch eens een reset geprobeerd van de Horizon box, boel moest opnieuw installeren en ja hoor, gewoon werken! Beetje jammer dat de helpdesk dat niet zelf als oplossing gaf. Dank je wel Google :-)

Dendemen schreef:

Crosspost, maar toch... vorige week code 1110 voor de 2e keer gemeld bij Ziggo. Mij is verteld dat er sinds 21 september een storing is waardoor horizon boxen na die datum niet meer geactiveerd kunnen worden. Erg fijn als je 23 september je installatiepakket hebt gehad en ook toen al de 1110 in beeld kreeg. Verwachte oplostijd konden ze me niet geven, moest het maar van tijd tot tijd blijven proberen. Ik kon ook niet op de hoogte gebracht worden wanneer het opgelost zou zijn.

Een storing vind ik niet leuk, maar een storing waar ik niks aan kan doen en die ook niet gepubliceerd wordt vind ik kwalijk.

Ik heb een Foutcode 1005, wat betekent dit?
je Horizon box werkt al tijden goed en zodra er een storing is begint de ziggo medewerker over slechte kabels etc etc. Ga eerst eens uit van problemen bij ziggo zelf in plaats van direct de schuld bij de gebruiker te leggen! leuk al die code's hier, maar die zie je ook op jescherm staan, interessanter zou zijn om er een oplossing bij te geven, maar dat word lastig daar de ziggo medewerkers die ook niet weten
Krijg zelf regelmatig de foutcode 8040 als ik via Replay een gemist programma denk alsnog te kunnen kijken. Heb ik "geluk" om geen foutcode te kijken dan eindigt het is een zeer slechte weergave met traag en schokkerig beeld en geluid dat ver vooruit loopt en vol met kraak- en klikgeluiden zit. Hmmmm HD-kwaliteit, no way. Het verhaal dat het inderdaad altijd bij de klant aan zijn bedrading ligt, is ook zo'n oud verhaal waar niet in geloof. Ziggo heeft zeker aandelen in de bedrijven die televisiekabels verkopen. Blijkbaar is het probleem inderdaad boven het hoofd gegroeid, maar is men niet van plan dat toe te geven.
Durf bijna niet te beginnen, maar vooruit hier gaat hij dan. Het in bezit komen en het laten werken van de mediabox was al een ramp. Na installatie door een monteur met het vervangen van heel wat meuk eindelijk gelukt. Horizon werkt inclusief Netflix en Movies. Nou ja soms valt ie uit, moet zichzelf opnieuw opstarten, lastig maar daar valt mee te leven. Sinds twee weken echter slaat de box regelmatig vast in de tv-gids. Moet hem echt helemaal uitzetten om terug te kunnen keren naar tv kijken. Euvel ligt waarschijnlijk aan de AB, die vandaag vervangen gaat worden. Echter ik kan op mijn tv ook geen Netflix en movies meer kijken, reageer totaal niet. Kan beide wel gewoon op mijn pc bekijken. Volgens Ziggo kan ik dit verhelpen met een totaal reset naar de fabrieksinstellingen. Kost me wel mijn opnames en dat wil ik eigenlijk niet. Wie heeft hier mogelijk een oplossing bij de hand(buiten het 10 hoog het raam uit gooien)
Reputatie 4
Badge
piet.vermolen schreef:

Volgens Ziggo kan ik dit verhelpen met een totaal reset naar de fabrieksinstellingen. Kost me wel mijn opnames en dat wil ik eigenlijk niet. Wie heeft hier mogelijk een oplossing bij de hand(buiten het 10 hoog het raam uit gooien)

Je kunt je opgenomen opnames bewaren bij fabrieksinstellingen, alleen je geplande opnames moet je er opnieuw inzetten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/opnieuw-instellen
Reputatie 4
Badge
Roeland MQ schreef:

Krijg zelf regelmatig de foutcode 8040 als ik via Replay een gemist programma denk alsnog te kunnen kijken. Heb ik "geluk" om geen foutcode te kijken dan eindigt het is een zeer slechte weergave met traag en schokkerig beeld en geluid dat ver vooruit loopt en vol met kraak- en klikgeluiden zit. Hmmmm HD-kwaliteit, no way. Het verhaal dat het inderdaad altijd bij de klant aan zijn bedrading ligt, is ook zo'n oud verhaal waar niet in geloof. Ziggo heeft zeker aandelen in de bedrijven die televisiekabels verkopen. Blijkbaar is het probleem inderdaad boven het hoofd gegroeid, maar is men niet van plan dat toe te geven.

Code 8040 heeft met je signaal te maken, dit kan binnen of buiten fout gaan, maar is geen normaal verschijnsel op de Horizon box, ik heb hem in een jaar 1 maal gezien toen bij mijn mijn AOP een kabelbreukje zat.
85% van de storingen wordt opgelost door de stekkers en kabels na te lopen en aan te draaien.
10% wordt veroorzaakt door een te sterk of te zwak signaal.
Hoe zijn je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1, menu > opties/instellingen > diagnostiek > hier komen na verloop van tijd witte balkjes tevoorschijn.
Mocht je er niet uitkomen, kun je Ziggo bellen, zij kunnen in je box kijken wat er zich afspeelt met het signaal en andere storingen in de box.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-8040

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P