Stingray Music (web)app!

Reputatie 2
Badge +6
  • Hobbyist
  • 364 reacties
Wist je dat je met Ziggo digitale radio ook 'gratis' gebruik kan maken van een Stingray Music (web)app?

Met Ziggo Digitale Radio hebben we ook Stingray Music kanalen (863 t/m 906). Stingray presenteert zich op de website als een leverancier van muziekproducten aan o.a. contentproviders zoals Ziggo, KPN, T-Mobile etc. en heeft best veel gevarieerde muziekkanalen.

Ze hebben ook een app en een 'webapp', waar je als klant van Ziggo ook ('gratis') gebruik van kan maken. Nieuwsgierig als ik ben heb de app geïnstalleerd en op de website van Stingray een account aangemaakt, wat je vervolgens moet koppelen aan je Ziggo abonnement. Dat gaat overigens best wel geinig. Je moet de geïnstalleerde app 'laten luisteren naar een Stingray kanaal' ten bewijze dat je Stingray kan ontvangen (en dus een geldig abonnement hebt). Even met de iPhone voor de TV dus, doen ze leuk én 't werkt goed! Dit moet overigens iedere 180 dagen herhaald worden, ter controle of je nog een geldig abonnement hebt denk ik.

Hier kun je de apps vinden...
Apple App Store
Google Play Store

Zoals gezegd kun je Stingray Music ook via de browser benaderen, als je de accountkoppeling met Ziggo hebt gemaakt, en wel hier: webplayer.stingray.com

Veel luisterplezier enne, mocht dit topic al ergens staan (ik kon het zo snel niet vinden), mijn excuus... dan halen we dit gewoon weer weg! 😎

5 Reacties

Reputatie 2
Goeie tip, koppelen is inderdaad geinig, heb de audiokwaliteit op hoog gezet, ga nog ff testen met airplay via mijn receiver
Reputatie 2
Badge +6
mguzz schreef:

Goeie tip, koppelen is inderdaad geinig, heb de audiokwaliteit op hoog gezet, ga nog ff testen met airplay via mijn receiver

Benieuwd naar je ervaring! Ben zelf niet zo'n audiofiel, maar vind het wel lekker om soms even de oordopjes in te doen en wat muziek te luisteren. Er zitten best wel leuke kanalen tussen zag ik in de gauwigheid. Moet nog even echt op onderzoek. Tot gisteren wist ik eigenlijk niet eens dat we zo veel radiokanalen via de Mediabox (op de TV) kunnen ontvangen. Nooit naar gekeken! Tja. 😉
Reputatie 2
Badge +6
Ik heb het inmiddels allemaal een beetje bekeken en uitgezocht, ik blijf de Stingray app gebruiken. Vind het leuk!

Zelf eigenlijk nog nooit apps als Spotify enzo gebruikt, omdat het me de 10 euro p/maand niet waard is én omdat ik best wel een uitgebreide muziekcollectie heb. Kan het dus ook niet helemaal met elkaar vergelijken maar volgens mij loopt Stingray aardig in de pas met de andere muziekaanbieders (zoals Spotify, Deezer etc.). Ik vind de Stingray app heel intuïtief en prettig werken, je hebt het eigenlijk zo onder de knie en ook de muziekkanalen, muziekthema's enzo... het muziekaanbod is uitgebreid en zeer gevarieerd. Kortom, kan het van harte aanbevelen! 😃

Snap niet zo goed dat Ziggo voor dit soort aardigheidjes geen actieve reclame maakt. Of heb ik iets gemist? Dus ergens vermelden dat je ook buiten 'je Ziggo omgeving' Stingray kan gebruiken, zonder dat je daar nog eens een apart abonnement voor moet afsluiten (impliciet betaal je er natuurlijk al voor)... ik vind het in ieder geval een leuk extraatje op je digitale TV/Radio abonnement.

Beetje off topic, maar ik hoop ook dat T-mobile het snel in de 'Datavrije Muziek' bundel gaat opnemen. Kost het me ook geen Mb's als ik onderweg ben 😉 ... de status is 'In Behandeling' dus dat komt vast wel goed.
Reputatie 2
Badge +2
Volgens mij werkt het pas sinds een jaar, daarvoor heb ik het ook al eens geprobeerd, maar werkte nog niet in combinatie met Ziggo.
Ik moet maar eens een nieuwe smartphone kopen, deze batterij is zo leeg 😕
junior schreef:

Beetje off topic, maar ik hoop ook dat T-mobile het snel in de 'Datavrije Muziek' bundel gaat opnemen. Kost het me ook geen Mb's als ik onderweg ben 😉 ... de status is 'In Behandeling' dus dat komt vast wel goed.

Lijkt me ook wel wat voor Vodafone(/Ziggo) 🙂
Badge
Geweldige app, gebruik hem elke dag in de bus naar mijn werk. Alle muziek stijlen en geen reclame of ander gelul tussendoor. Super!!!!!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics