lopenjack

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Philips tv, de Mediabox via HDMI en dropouts

Ik had veel last van dropouts op mijn Philips tv. Ziggo heeft hier geen oplossing voor....
Ik heb nu mijn Pioneer receiver tussen de Mediabox (Samsung) en mijn Philips tv geplaatst, en het probleem is opgelost, geen dropouts meer.
De aansluiting is als volgt:
Mediabox via HDMI naar input Pioneer receiver
output Pioneer receiver via HDMI naar Philps tv.
Met als bijkomend voordeel, geluid via mijn speakers.
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Leuk dat je deze oplossing deelt, hier kunnen anderen ook weer hun voordeel uit halen.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wel zeer apart dat dit het issue oplost, maar mooi is dat zeker! En inderdaad top dat je dit deelt lopenjack

Nu is het natuurlijk wel zo dat niet iedereen een receiver heeft met HDMI in- en uitgangen, en ook is het de vraag of het lukt met elk merk, maar het is in ieder geval een prima tip en zeker het proberen waard. Maar helaas zien we ook weleens dat het niet lukt de XL op deze manier aan te sluiten. Maar tips als deze zijn altijd welkom.
Vroqzy

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Philips samen met de mediabox xl zijn veel problemen mee het zit in het stukje hdcp van de tv waardoor je dropouts kan krijgen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Vroqzy

Mediabox en haperingen met Philips TV hebben meesta te maken met de beeldinstellingen van de box.
Probeer eens RGB en 720p?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is ook vaak op te lossen met een hdmi switch. Ook een reciever kan helpen( zie dat even visueel als switch) die de evt copie beveiliging / handshake oplost. Dus dat ts nu geen problemen meer heeft lees is ik vaker. Tav philips tv's.
Ca atje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Vroqzy

Mediabox en haperingen met Philips TV hebben meesta te maken met de beeldinstellingen van de box.
Probeer eens RGB en 720p?

Bedankt voor de tip. Nu kijken of de haperingen weg zijn. Dit is denk ik het laatste wat we kunnen proberen.

Uitgelicht topic