hiburg

Level 1
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Extra mediabox: rode REC lampje blijft branden

Hoi,

Aangezien het vorige topic hierover al gesloten is: ik had problemen met de extra mediabox, zowel het REC lampje als het lampje met het uitroepteken bleven allebei branden en gingen niet meer uit. Als ik hem aanzette dan deed hij het even maar liep dan vast en ging zich resetten.

Oorzaak: als allebei deze lampjes blijven branden dan is de ventilator defect en moet hij vervangen worden. Een monteur vertelde mij dit en heeft de extra box omgeruild , sindsdien doet hij het weer prima.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan, daarom deze info even op het forum gezet.

Groeten,

Herman
9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Perfecte tip, dank je.:relaxed:
MarcelZM

Level 1
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben aan het onderzoeken geweest wat het probleem zou kunnen zijn. Hoewel officieel de melding komt dat de fan defect is, klopt dat in de meeste gevallen niet. Wat exact de oorzaak van deze storing is heb ik (nog) niet kunnen achterhalen, maar ik heb een aantal van deze mediaboxen weer aan de praat gekregen.
Het zou kunnen zijn dat sommige punten niet noodzakelijk zijn in het oplossen, maar baat het niet schaadt het niet. Probeer het volgende eens uit:

1. extra media box volledig van de stroom halen ( stekker van adapter er uit)
2. Aan de linkerkant van de box stofzuiger tegen de uitgang van de ventilatie houden om het stof binnen in te verwijderen. Ga ongeveer een minuut te werk.
3. De box een uur op een koele plaats in huis bewaren
4. Sluit de box weer aan en bij het zien van beide ledjes schakel direct de power via de schakelaar achterzijde van de box uit. Herhaal dit 5x achter elkaar en kijk of de beide ledjes uitblijven. Let ook op of je de fan hoort loeien bij het opstarten (zo ja, is de fan NIET defect).
(NOTE: Het gaat in principe alleen om het REC ledje, de ander heeft te maken met de verbinding naar je hoofdbox. )
Als de ledjes niet meer branden en dus connectie is gemaakt met de hoofdbox schakel de extra mediabox na een 20 tal minuten uit en laat hem weer afkoelen (20 min). In de meeste gevallen is de storing bij het opstarten verdwenen en komt niet meer terug.
(NOTE: Het kan zijn na afkoeling dat de fan veel lawaai maakt. Dat verdwijnt automatisch na 10-15 minuten)

Zet de box niet naar fabrieksinstellingen van te voren, dan moet je waarschijnlijk updaten om de afstandsbediening weer te koppelen en moet de box weer gekoppeld worden aan de hoofdbox.
Ik ga deze storing nog verder onderzoeken, maar wil jullie de eerste resultaten niet onthouden.
Laat je ervaring achter op deze topic, ik ben benieuwd!

Succes
Dyliana

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Heb heel veel problemen met de extra mediabox. Nu al weken rode lampjes. Heb m al 3 keer gekoppeld aan met kabel aan de hoofdbox omdat hij een update moest hebben. Dan het drama om de ab weer te koppelen, wat dan wel weer lukt na alles uit te proberen. Daar ben je dan wel even zoet mee. Vervolgens doet de box het een dag of 2, 3 en dan weer problemen... weer de box aan en uit... beneden weer box aan en uit... dan doet ie het weer en dan weer een paar dagen later de gevreesde rode lampjes... Nu heb ik deze oplossing geprobeerd, box uitgezogen en bij mij bleven de rode lampjes na 4 keer aan/uit weg. En verhip ik heb weer beeld. Nu afwachten of het zo dan goed blijft....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ook dank voor jullie tips, dit kan veel mensen helpen.
Dyliana

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nog een vraagje: de extra mediabox doet het weer, maar als ik op de grote box kijk dan geeft deze aan dat er geen box gekoppeld is. Moet ik alsnog de boxen koppelen? Of moet ik de grote box nog een keertje aan en uit doen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Uit en aanzetten kun je altijd proberen, dat zou geen problemen moeten opleveren.
Kun je nu op de extra Mediabox XL wel alles zien en ook opgenomen programma's?

Maar meer weet ik niet van de extra Mediabox XL, misschien dat b.v. Evert96 hier meer van weet of anderen die hier ervaring mee hebben.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Dyliana,

Als je op de Extra Mediabox XL gewoon alles kunt bekijken, is het opnieuw koppelen niet nodig, want dan is ie al gekoppeld. Wat dan wel kan helpen is inderdaad de grote box opnieuw opstarten.
Ben benieuwd of er daarna wel een 1 staat!

Groet,
Evert
Dyliana

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Be rt en Evert,
Heb de grote box opnieuw gestart, maar er staat nog steeds een 0 (nul). Op de extra mediabox doet alles het. Kan ook zien wat ik opgenomen heb.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Vreemd maar wel fijn dat alles werkt! 🙂
Ik zou zeggen nog heel even afwachten, kan maar zo zijn dat bijvoorbeeld vannacht tijdens de maintenance update dit opgelost wordt.

Uitgelicht topic