Herrie

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Digitale radio met Ziggo Mediabox XL via analoge versterker

Ik heb een HB (Horizon Box), een oudere analoge radio/versterkerset.
Op de tuner van de radio (kenwood) ontvang ik alleen nog radio op één kanaal.
De versterker, Kenwood AX-31, heeft géén digitale ingang (S/P-Dif), wel een DAT analoge ingang.
Ik kan via een kabeltje het geluid van de TV rechtstreeks via de versteker laten lopen.
Als ik digitale radio wil luisteren, móét ik de TV aan hebben. Zonde van de extra electriciteit.
De Horizon Box heeft géén analoge stereo uitgangen!
Ziggo heeft kennelijk in al haar wijsheid stereo radio niet meer op de kabel staan. Maar ik, als klant zit nu met het probleem dat ik geen stereo kan luisteren.
Ook handleidingen heb ik niets aan, op de Horizon Box (Samsung) zit geen 'radio/tv' switch.
Heeft Ziggo een oplossing?
Of is er iemand die mij een gouden tip kan geven!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Herrie schreef: "De Horizon Box heeft géén analoge stereo uitgangen! "

Gelukkig heeft de Horizon box / Mediabox XL deze wel:



Met als verloop voor de bovenste in aux out deze verloopstekker voor de tulp aansluiting van mij stereo installatie:

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij Ziggo kun je ook nog steeds gewoon analoge radio luisteren via de aparte radio-uitgang op het AOP,
of als je een 1-gats AOP hebt via een splitter.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Herrie schreef: "De Horizon Box heeft géén analoge stereo uitgangen! "

Gelukkig heeft de Horizon box / Mediabox XL deze wel:



Met als verloop voor de bovenste in aux out deze verloopstekker voor de tulp aansluiting van mij stereo installatie:

Herrie
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
OEPSSSSSS,
Volkomen over het hoofd gezien!!

Hartstikke bedankt!

Het werkt!
Zo'n kabeltje/splitter had ik nog!

Kan gesloten worden!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Let wel even op als je lang radio luistert en de TV al dan niet uitzet tijdens het luisteren.

De MediaboX XL kan vreemd reageren na lang radio luisteren en/of vastlopen als je wat anders doet.

Voor je weer TV wilt gaan kijken of de TV weer aanzet, eerst de volgende stap: druk op 1 van de afstandsbediening, maar doe nog niets anders voor je NPO1 voorop de Mediabox XL ziet.
Hierna de TV weer aanzetten of andere acties uitvoeren met de afstandsbediening.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De box kan zichzelf ook in de standby-stand zetten als je lang alleen naar de radio luistert en via de afstandsbediening niks bedient, dat merk ik dagelijks met de Humax 5500 en heb daarom de standbytijd flink opgehoogd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als vervolg op het bericht van N.N.

Het is dan aan te bevelen om de stand by op 's-nachts te zetten van de Horizon box / Mediabox XL.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Even een opmerking: het juiste antwoord is hier niet reëel gekozen. Ik heb dus gevraagd daar even naar te kijken.
Herrie
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Trouwens, even 'terzijde'...
Kan op de APP (Android/iPad) dit radio zender kiezen niet toegevoegd worden??
Lijkt mij heel handig.
Immers je kunt wel via het thuisnetwerk de tv bedienen, maar de radio instellingen staan er niet bij.

Misschien iets voor de app developers
Herrie
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Willem-A wrote:
Even een opmerking: het juiste antwoord is hier niet reëel gekozen. Ik heb dus gevraagd daar even naar te kijken.

Ik heb geen Humax, maar de (test Ipv6) Samsung
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Herrie wrote:
Willem-A wrote:
Even een opmerking: het juiste antwoord is hier niet reëel gekozen. Ik heb dus gevraagd daar even naar te kijken.

Ik heb geen Humax, maar de (test Ipv6) Samsung


Dat maakt voor het gegeven antwoord niet uit. Dat antwoord behoort m.i. aan een ander toe.

Uitgelicht topic