Raynls

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Belt Ziggo over weinig gebruikt e-mailadres?

Ik ben de afgelopen tijd meerdere keren op mijn vaste en mobiele telefoon gebeld door een privénummer, maar ik nam niet op omdat het ongelegen kwam. Vandaag dan toch opgenomen en kreeg ene Luc Drost van Ziggo te spreken. Die had een verhaal, over dat mijn emailadres zo weinig gebruikt werd en of dat nog wel gehandhaafd moest blijven...Hij vroeg vervolgens om bevestiging van mijn andere e-mailadres, zijnde een hotmailaccount, maar wist deze niet precies op te noemen, terwijl dit wel in mijn Ziggo-account vermeld staat. Dus, dat zou hij moeten kennen. Lang verhaal kort: zit hier een luchtje aan? Zijn er anderen die ook door Ziggo op deze manier (telefonisch) benaderd zijn met dit onderwerp?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Raynls,

Allereerst welkom op de Community! Je snijdt hier een goed punt aan. Hier een kleine aanvulling.

Waarom nemen wij telefonisch contact op?

Ik kan me goed voorstellen dat je tijdens dit soort gesprekken een sceptische houding aanneemt. Vanaf eind september bellen wij vanuit Ziggo proactief klanten om de gegevens te controleren. Dit doen we om de contactgegevens up to date te houden en in veel gevallen volledig te maken. Zo kunnen wij jou beter bereiken en op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Maar hoe maak je nu het onderscheid tussen ons en een eventueel kwaadwillend persoon?

Als wij onze klanten telefonisch benaderen zullen wij nooit om wachtwoorden of klantnummers vragen. En het devies luidt nog altijd: bij twijfel niet inhalen!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Er zit geen luchtje aan, het stinkt, dus negeer het!
Raynls
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank, Gusto. Je bevestigt eigenlijk mijn zware vermoeden. Ik denk dat dit een poging is om een internetfraude in te leiden en dat ik wellicht emails kan verwachten op mijn Ziggo-emailadres met phishingberichten. Ik ben in ieder geval alert! Hopelijk zijn hiermee ook anderen alvast gewaarschuwd.

Groet,
Raynls
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
ALS je je e-mail adres weinig gebruikt, zou ziggo juist blij moeten zijn.
hebben ze er ook geen dataverkeer en opslag kosten aan, dus dat ze hierover zouden bellen lijkt mij niet waarschijnlijk.
wat zou een provider het trouwens aan gaan hoeveel mail jij ontvangt of verstuurd ? ( tenzij het er miljoenen per dag zijn ).

niet op in gaan en gewoon ophangen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Fijn dat je het even aangeeft, dan kunnen andere gebruikers van Ziggo hier ook op letten. Wist niet dat ze nu ook al bellen met deze vervelende smoes. Eigenlijk moet je gelijk weer ophangen. Ik luister altijd wel naar wat iemand te vertellen heeft en zeg dan altijd dat ik er geen interesse in heb en hang lekker op. Maar je hebt er brutale tussen zitten 🙂

Mochten er meer ervaring hebben, vertel, dan helpen we elkaar voor het behoeden van vissende mensen 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Raynls

Ik zou als ik jou was in ieder geval mijn wachtwoord veranderen van het betreffende e-mail adres.

En het is naar mijn inziens een l*l verhaal dat je adres niet of weinig gebruik zou worden , WEES OP JE HOEDE !!
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik werd hierover ook gebeld.
Eerst op mijn vaste lijn, anoniem nummer neem ik nooit op.
Meteen daarna op mijn mobiel, heb Ziggo Mobiel gehad dus Ziggo heeft mijn nummer.
Medewerker wist exact mijn Ziggo mailadres op te noemen.
Ik heb nog een oud standaard upcmail adres.
Ze wilde een actueel adres om snel storingen etc etc te kunnen doorgeven.
Ik gebruik dit upcmail adres nooit. Staat al 10 jaar een forward op en dat blijft zo.
Geen ander adres opgegeven en een vriendelijke dag toegewenst.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Raynls,

Allereerst welkom op de Community! Je snijdt hier een goed punt aan. Hier een kleine aanvulling.

Waarom nemen wij telefonisch contact op?

Ik kan me goed voorstellen dat je tijdens dit soort gesprekken een sceptische houding aanneemt. Vanaf eind september bellen wij vanuit Ziggo proactief klanten om de gegevens te controleren. Dit doen we om de contactgegevens up to date te houden en in veel gevallen volledig te maken. Zo kunnen wij jou beter bereiken en op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Maar hoe maak je nu het onderscheid tussen ons en een eventueel kwaadwillend persoon?

Als wij onze klanten telefonisch benaderen zullen wij nooit om wachtwoorden of klantnummers vragen. En het devies luidt nog altijd: bij twijfel niet inhalen!

Uitgelicht topic