Gesloten

Het Monteur Vragenuurtje van 7 maart.

Reputatie 3
Badge
Zit jij met een technische, brandende vraag en heeft niemand je tot nu toe hierbij kunnen helpen? Geen paniek! Onze monteurs helpen je uit de brand. Op 7 maart is het is namelijk weer tijd voor een Monteur Vragenuurtje. Ze hoeven er zelfs niet bij je voor langs te komen. Je stelt gewoon je vraag hier via de Community. Hoe makkelijk is dat?

Zo werkt het

Post je vraag als reactie onder dit topic. Probeer zo compleet mogelijk te zijn met de informatie die je geeft. Tip: voeg foto’s of video’s toe, want dat maakt het voor onze monteurs nóg duidelijker. Komende week verzamelen we alle vragen en dinsdag 7 maart beantwoorden we tussen 19.00 en 20.00 uur alle binnengekomen vragen. Uiteraard kun je in dit uur ook ‘live’ vragen stellen, of weer reageren op een reactie op je eerder gestelde vraag. Onze monteurs vinden interactie juist leuk!

Dit zijn ze!
Onze monteurs die nu ook online een rondje door heel het land maken: oude bekende Gertjan & Guus en Keesjan.

Gertjan: "Ik ben nu 6 jaar monteur bij Ziggo in Amsterdam en omstreken. Het leukste aan mijn werk vind ik het helpen van mensen en het contact met onze klanten. Ik ben niet alleen monteur, maar begeleid ook collega monteurs in hun werk als mentor.”

Keesjan: “Ik ben bijna 25 jaar terug begonnen bij Multikabel wat toen nog een afdeling was bij het Gasbedrijf Kop van Noord Holland. Ik vind het fijn om klanten te helpen en te adviseren met hun TV en wifi/internet problemen. Ook dien ik als vraagbaak bij collega’s als Senior Technician. Leuk dat ik nu via de Community vragen van klanten ga beantwoorden.”

Guus: “Al 3 jaar ben ik werkzaam als telecom monteur. Deze zomer ben ik in dienst gekomen bij Ziggo in regio Amsterdam. Ik vind het super leuk om dagelijks bij onze klanten over de vloer te komen en te helpen met storing of installaties, en daarbij passend advies te geven.”

Even voor de duidelijkheid…
Als je dringende vragen hebt over je Ziggo producten heb je natuurlijk altijd recht op een monteur aan huis. Dit vragenuurtje is dan ook zeker niet bedoeld voor al je dringende problemen, neem hiervoor gewoon contact op met onze klantenservice.

Benieuwd naar de vorige Monteur Vragenuurtjes? Hier vind je het laatste vragenuurtje en hier een kijkje achter de schermen.

53 Reacties

Dag monteur,

ik krijg de melding 8040 bij aanvraag terugkijken van een programma. Advies zappen naar kanaal 750 gaat niet bij mij dus staat er dat dit betekent dat de oorzaak niet een verouderde aansluiting is, wat ik al vermoedde. Dan de check doen storingen in uw buurt, levert op dat er geen werkzaamheden of storingen zijn.
Kortom wat nu? Monteur nu toch maar langskomen? Het speelt al een kleine week dat on demand niet meer mogelijk is! groet Marjolein
Reputatie 4
Badge
Het vragenuurtje is pas op 7 maart, aan u of u op het antwoord wilt wachten, maar ik zou toch een monteur inschakelen / de helpdesk bellen.

De kern van het probleem zit in uw signaal, en (vermoedelijk) specifiek het retoursignaal.
Een monteur kan u daarbij helpen eventueel.
monteur komt langs horizon installeren ,,,lukt niet foutkode 1101 in beeld
gebelt kan niet oplossen ,,,moet eerst 3 dagen wachten op nieuwe aanvraag monteur
als ik eerder om monteur vraag moet ik zelf betalen ,,,de fout zit bij ziggo zegt monteur
reklame van ziggo is als alles in orde is ..gaat monteur naar huis ...ja de groeten'''

ziggo had eerst de overgang moeten doen naar ander pakket...intern
dan pas monteur sturen....als ik pech heb ...moet na 3 drie dagen als nog monteur betalen ...
was nog niet zeker...:@
Ik wil alleen graag weten wat het betekend wanneer het rode lampje brand van zowel het gevarendriehoek met uitroepteken als het rode lampje van REC, op de voorzijde van mijn EXTRA Mediabox van Ziggo. Wat is de betekenis hiervan, ik kan het nergens vinden... Want de EXTRA Mediabox doet niets meer en valt steeds na +/- 20 seconden uit, nadat hij het even heeft gedaan, ik krijg hem niet meer aan de praat en kan hier nergens iets over vinden.....

Ik vraag mij af of het in deze tijd mogelijk is, of in ieder zou moeten zijn, dat je bij het opnemen met de Horizon Box de exacte tijd kunt aanhouden. Dus een opname plannen zonder aan- en uitlooptijd. Ooit is dat mogelijk geweest. Dan kon je het nummer in je gids ingeven en dan nam je uitsluitend dat programma op. Nu moet je het begin van je programma opzoeken en hopen dat het einde erop staat. Onder ditzelfde thema valt natuurlijk het opnemen zonder reclames! Is dit mogelijk. Graag uw licht op deze vragen.
Fred Anthoniesse
Ik ben overgegaan naar de Horizon mediabox en in mijn thuisnetwerk heb ik een Rapberry draaien met samba shares. Op mijn Windows 10 computer kan ik nu niet meer de hardeschijf die hangt aan de Raspberry 'mappen' als een netwerkschijf, terwijl dat hiervoer met de lose Cisco modem wel ging. Wat moet er in de HMB omgezet worden zodat ik weer een werkend tnuisnetwerk krijg? Alle devices in mijn netwerk krijgen IP van de HMB.
Ik gebruik mijn horizon box niet als internet router dus op de ex-ziggo manier. Het is me nog nooit gelukt om de horizon box zodanig in het netwerk op te nemen dat hij ook benaderbaar is in het huisnetwerk. Benaderen van de box via de app werkt bij mij dan ook niet en ik kan niet vanaf de horizon box lokale media afspelen. Ik heb het zowel bedraad als via WIFI geprobeerd. Bij WIFI geeft ie dan wel aan dat ie verbonden is met mijn thuisnetwerk maar vervolgens zoeken naar lokale media levert niks op.

Zijn er hiervoor tips te geven?
Reputatie 1
Badge
sammie999 schreef:

Ik gebruik mijn horizon box niet als internet router dus op de ex-ziggo manier. Het is me nog nooit gelukt om de horizon box zodanig in het netwerk op te nemen dat hij ook benaderbaar is in het huisnetwerk. Benaderen van de box via de app werkt bij mij dan ook niet en ik kan niet vanaf de horizon box lokale media afspelen. Ik heb het zowel bedraad als via WIFI geprobeerd. Bij WIFI geeft ie dan wel aan dat ie verbonden is met mijn thuisnetwerk maar vervolgens zoeken naar lokale media levert niks op.

Zijn er hiervoor tips te geven?

Ik heb precies de zelfde vraag, ik woon ik het oude ziggo gebied en al jaren ziggo klant, maar ik krijg op wat voor manier dan ook mijn horizon niet in het netwerk....graag zou ik weten of dit überhaupt wel mogelijk is hier, ik had begrepen van niet?
Als we willen opnemen met de horizonbox dan neemt de box af en toe het programma niet op of breekt af en toe de opname na een minuut op 15 af met de mededeling dat we niet het juiste abonnement zouden hebben. De box is al regelmatig op advies van de helpdesk naar fabrieksinstellingen gezet wat geen oplossing biedt. Ook een nieuwe box geeft geen oplossing. Het lijkt of het in de software zit. Het gekke is wel dat nadat hij een aantal programma's niet geheel opgenomen heeft plotseling alles wel weer goed op gaat nemen. Wat is hier aan de hand en hoe is dit op te lossen?

En een ander probleem is dat tijdens het afspelen van de opname de box minstens 1x blijft hangen en na een seconde of 20 weer gewoon doorgaat.
Schaatsen123 schreef:

Dag monteur,

ik krijg de melding 8040 bij aanvraag terugkijken van een programma. Advies zappen naar kanaal 750 gaat niet bij mij dus staat er dat dit betekent dat de oorzaak niet een verouderde aansluiting is, wat ik al vermoedde. Dan de check doen storingen in uw buurt, levert op dat er geen werkzaamheden of storingen zijn.
Kortom wat nu? Monteur nu toch maar langskomen? Het speelt al een kleine week dat on demand niet meer mogelijk is! groet Marjolein

8040 komt door de aansluitdoos in de muur, deze laat bepaalde frequenties niet door die benodigd zijn voor video on demand, de zogenaamde DSR doos zijn vroeger in het leven geroepen voor meer radio frequenties te gebruiken. In Nederland is dit nooit van de grond gekomen maar de aansluitdozen zijn er wel.
Wij hebben de laatste tijd veel last van erg slecht wifi. Met ons andere straatbewoners ook. Soms moet ik de modem een aantal keer resetten en mijn laptop meerdere malen opnieuw opstarten. Kan hier iets aan gedaan worden? E.E.a doormeten ofzo? Het is erg vervelend.
Badge
Om mijn computer op de 1e verdieping wifi te laten gebruiken heb ik een sitecom wifi Homeplug aangeschaft en een TP-link dongle.
Het valt mij regelmatig op dat met de nachtelijke reset van de HB de wifi koppeling met de bedrade homeplug en de draadloze homeplug op de eerste verdieping wegvalt.
Dan moet ik de draadloze homeplug beneden weer even in het stopcontact doen en is er weer contact.
Af en toe moet ik een harde reset van de homeplug doen en dan weer laten connecten.

Ook de wifi verbinding op de tablet valt regelmatig weg en maakt dan contact met de bedrade homeplug. (dat merk ik dan als ik 's morgens de krant wil downloaden en dat wat traag gaat).

Met andere woorden. Klopt het dat het wifisignaal van de HB niet echt stabiel is?
Tablet en telefoon zie ik regelmatig scannen naar wifi signaal.
Mijn Horizon mediabox geeft in de standby-stand een hinderlijk gezoem/gebrom. Is zoiets zelf op te lossen (vroeger gaf je een klap op de zijkant) door bijvoorbeeld een harde reset, of is het een structureel probleem van deze versie van de mediabox. Het geluid is behoorlijk storend, vooral als het verder stil is in de kamer. Mijn vorige Horizon was heerlijk stil, zeker vergeleken met deze herrieschopper.
Ik heb de Mediabox Xl al een tijdje en ik kom niet meer op de inlogpagina ik heb de handleiding van ziggo gebruikt en allebei de 2 ip adressen gebruikt om op de inlogpagina te komen heb dit ook al een keer met een UTP kabel geprobeerd met die lukte ook niet.
Alvast bedankt
Reputatie 4
Badge
GerH schreef:

Ik heb de Mediabox Xl al een tijdje en ik kom niet meer op de inlogpagina ik heb de handleiding van ziggo gebruikt en allebei de 2 ip adressen gebruikt om op de inlogpagina te komen heb dit ook al een keer met een UTP kabel geprobeerd met die lukte ook niet.
Alvast bedankt

Zoek in de instellingen van de Horizon (op de TV) even het juiste ipadres op.
De box is bereikbaar via HTTP ://{dat-ip-adres}
Reputatie 4
Badge
Volgens mij heeft de horizonbox nog steeds http://192.168.192.1 tenzij hij door de gebruiker gewijzigd is of aan een extern modem hangt.
Goeiemorgen monteur.

Kan je voor mij misschien een oplossing vinden voor het feit dat mijn geluid niet synchroon met het beeld loopt. Dit probleem heb ik nu bijna elke dag en dan moet ik de tv uitzetten en weer opnieuw opstarten om het tijdelijk op te lossen maar het is geen oplossing.
Dit moet toch op te lossen zijn?
Graag je antwoord
Gr,
Marco
Uitgelicht
Reputatie 3
Badge
Leuk om te zien dat er al een aantal leden te hulp schieten.

Houden jullie nog wel wat vragen voor onze monteurs over? Anders hebben zij geen vraag om te beantwoorden ;).
Reputatie 2
Badge
Beste monteurs,

Een tijd geleden heb ik een nieuw modem/router Technicolor TC7210 mogen ontvangen.
Nadat ik de TC7210 een paar dagen geprobeerd had heb ik besloten om mijn TP-Link Router weer te gebruiken en heb de TC7210 in Bridge laten zetten.
Ik gebruik nu de Wifi van de TP-Link en van de Horizon Box als extra accesspoint en dat werkt prima.
Na een paar dagen begon plotseling het Wifi-lampje op de TC7210 weer te knipperen.
Ook na resetten van het modem blijft het lampje knipperen en als ik met Wifi-Analyzer kijk gebruikt hij ook mijn SSID naam maar ik kan er niet mee verbinden.
In de Wifi-Analyzer kom ik mijn SSID nu drie keer tegen en dat vind ik heel vervelend.
Ik heb de kanalen zo ver mogelijk uit elkaar gezet, Horizon Kanaal 3 en de TP-Link kanaal 11 maar de TC7210 staat ook op kanaal 11.
Om die reden heb ik de SSID naam in de Horizon en de TP-Link veranderd om ze een beetje herkenbaar uit elkaar te kunnen houden.
Ik heb hierover contact met de helpdesk gehad en kreeg als antwoord “dat doet hij soms, maar kan geen kwaad”.
Mijn vraag is hoe krijg ik dit signaal uit, zonder dat ik via de helpdesk de zaak uit- en in Bridgemode moet laten zetten want ik ben bang dat dit een eindeloos verhaal wordt en ik kan het internet niet missen omdat mijn vrouw vanuit huis werkt.
Groet,
Rob
Hoe kan ik bij een nieuw type Ubee modem er voor zorgen dat ieder willekeurig extern IP adres via portforwarding het interne apparaat kan benaderen. Je bent namelijk verplicht, bij deze versie, ook het externe IP adres in te stellen, op alleen 0.0.0.0 als extern IP adres reageert het modem als zijne ongeldig IP adres. Aangezien de klant met een GSM met databundel op afstand in zijn systeem moet kunnen en hij telkens een andere extern IP adres krijgt van de provider is dit erg lastig, ondoenlijk.
Kan iemand mij uitleggen waarom de Horizon box sommige terugkerende opnames uit de geplande opnames gooit. Het komt vooral voor bij programma's die wekelijks worden uitgezonden en is bij mij ontstaan na de werkzaamheden van 2 weken geleden.
Zie ook het topic: Terugkerende opnames verdwijnen uit Horizon box, dit loopt al een jaar en tot nu toe heeft er vanuit Ziggo nog niemand op gereageerd.
Hallo, ik kan geen films streamen die op mijn pc staan naar de kodi software op mijn android tv met de compal connectbox.

De wifi werkt verder prima, ik kan 4k netflix streamen op de tv en haal maximale snelheden op de pc. Zodra ik echter iets wil streamen van pc naar tv dan blijft de software bufferen/laden. Zodra ik een oude router als accespoint instel dan werkt het wel, het ligt dus niet aan de tv of pc. Dit accespoint is echter best slecht dus die wil ik verder niet gebruiken.

Meerdere wifi kanalen geprobeerd zonder resultaat.

Hoe los ik dit op?
Monteur,

Bij het instellen van een opname via de Horizon Go app krijg ik de melding:
Opname niet ingesteld
Zorg ervoor dat je mediabox aan- of in de standby modus staat (energieverbruik moet op ''Hoog'' staan bij de instellingen op je mediabox)

Zelfs wanneer ik de mediabox aan heb staan krijg ik deze melding....

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Stefan
Beste monteur,

Wanneer komt er IPv6 in 6431 gebied
Huidige modem Technicolor TC7210.z met Software version STF0.76.07.
Wanneer gaat deze om naar STF0.76.09 (of hoger) of kan ik deze update forceren, wil namelijk testen voor online gaming of dit dan beter/soepeler gaat ivm data overdracht.
Mvg,
Herman
Goede avond wij hebben een extra aasluiting laten maken voor boven.
Nu zit er een spliter tussen en geeft hij boven E48 als ik de spliter er tussen weg is heb ik af en toe slecht beeld of E48. Het is best wel een lange kabel naar boven, Zou een signal versterker iets zijn?
Of moet ik het probleem elders zoeken?
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics