Zuurmo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Wifi Booster / Power Promise

Wifi problemen heb ik al sinds ik in dit appartement woon en dat is al enige jaren. In de woonkamer alles prima maar daarbuiten echt hopeloos.

Ik heb daarvoor kortgeleden dan toch maar de ziggo booster aangeschaft en geïnstalleerd volgens het bijgesloten boekje.

Als ik een wifi verbinding met de booster maak krijg ik altijd de melding….”verbonden maar internet niet beschikbaar”. Met een vaste kabel via de booster werkt het helaas de ene dag goed en de andere dag weer niet. Ik begrijp er niets van.

Heel vervelend allemaal en als ik dan hulp via de telefoon probeer te krijgen krijg ik een eigenwijze irritante medewerker aan de lijn die niet naar mij luistert en mij niet laat uitpraten. Echt de bloody limit.

Stappen plannen allemaal geprobeerd maar loopt op niets uit.

Ik sta nu echt op het punt om over te stappen naar een andere provider als dit niet snel opgelost wordt.

 

9 Reacties 9
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Zuurmo 

Welkom hier op de Community. Het klinkt een beetje als een laatste poging die je hier doet. Het is zeker heel vervelend dat het nu nog niet werkt! Je hebt een keuze gemaakt om je netwerk uit te breiden met als doel betere wifi, maar je merkt helemaal geen verschil 😞 Als het contact dan ook nog niet zo verloopt zoals het hoort wordt er inderdaad een limiet bereikt, dat snap ik! Hier moet natuurlijk een oplossing voor komen!

Welke booster hebt je, de powerline adapterest of de wifi booster die je aansluit met de netwerkkabel? Welke lampjes branden er op het apparaat. En op het moment dat de bekabeld verbinding vanaf de booster niet werkt, heb je dan rechtstreeks op je modem wel internetverbinding?

Zuurmo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Rikst, ik heb als booster de WiFi Powerline PG-9072LH-ZG.

Het modem zelf staat in de huiskamer (waar ook de kabel aansluiting zit, er zit nl niks in de meterkast) vandaar dat de wifi daar in principe altijd goed is.

Dit geldt ook als ik rechtstreeks een LAN kabel op het modem zelf aansluit; geen problemen hier.

Alle lampjes op de booster branden. Als ik de LAN kabel uit de booster haal gaat het lampje uit en weer aan als de kabel er weer inzit.

Alle lampjes branden groen behalve die van 5.0GHz; die brandt blauw.

Ik woon in een klein appartement en het verbaasd me dat zodra ik de huismaker uit ga de wifi slecht wordt; alles is gelijks vloers met twee kleine slaapkamers naast de woonkamer. In deze twee slaap kamers heb ik al geen wifi signaal meer.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Zuurmo
 

Begrijpelijk dat je dat vervelend vindt! We denken graag met je mee hoe dit opgelost en verbetert kan worden. Met 1 modem en een wifi booster moet het namelijk wel mogelijk zijn om de dekking te optimaliseren. Ik begrijp dat het modem is aangesloten in de woonkamer gezien de hoofdaansluiting daar zit en dat je daar geen problemen met de wifi ervaart. Waar heb je de Wifi booster aangesloten (deel B)? Is dat is dezelfde ruimte of in een slaapkamer? 

Zuurmo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Giana, de booster zit in het stop contact van een vd slaapkamers omdat ik daarvan uit ook tracht te thuiswerken dmv een LAN kabel op mijn laptop.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hoi @Zuurmo, allereerst sorry dat het wat langer heeft geduurd voordat je weer reactie kreeg. Hoe staat het er inmiddels voor?

Het viel me bij je apparatuur op dat je Mediabox XL zit aangesloten in je thuisnetwerk (waarschijnlijk met een internetkabel aangesloten op je modem?). Dit kan voor bepaalde netwerkconflicten zorgen. Ik raad je aan deze te ontkoppelen en je modem daarna opnieuw op te starten. Dit zou kunnen verklaren waarom het de ene dag goed gaat en de andere dag niet.

Zuurmo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex, gedaan zoals je beschreven hebt maar geen verbetering.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat je de Mediabox XL niet meer hebt aangesloten op het modem @Zuurmo. Helaas is dat nog niet dé gouden tip, maar het is zeker aan te raden om deze niet weer op te nemen in het thuisnetwerk omdat dit voor netwerkconflicten kan zorgen. 

Nu moeten we dus alsnog zien te achterhalen waardoor je juist problemen ervaart met de wifi van de Wifibooster via het stopcontact. Toevallig zie ik ook een Netgear apparaat aangesloten staan? Is dit een eigen router of een accespoint? Kun je hier wat meer over vertellen?

En waar ik ook benieuwd naar ben is of je toevallig ook geprobeerd hebt om adapter B elders in huis te plaatsen (iets dichterbij adapter A)? Reset de booster vooraf wel eventjes. Ik ben benieuwd of je dan exact dezelfde melding krijgt of dat de verbinding via de booster (zowel draadloos als bekabeld) dan wel stabieler is. We horen graag van je!

Zuurmo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia, sorry dat het even geduurd heeft voor een antwoord. Ik had de Netgear (Smart Wifi) router verbonden (via WPS) met de booster en sindsdien werkte alles goed, zowel draadloos als met de kabel. Ik heb de Netgear router nu uitstaan en ook nu met de booster werkt alles prima, zowel draadloos als met de kabel. Geen idee waarom het nu wel werkt en eerst niet. De reden voor vertraging in reageren is gelegen in het feit dat ik het eerst eens een weekje wilde aankijken. Vooralsnog is nu alles okay.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Geen probleem dat het iets langer duurde, helemaal niet als het goed nieuws is natuurlijk   

Mooi dat het nu goed werkt!

Uitgelicht topic