Gerwin89

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo modem reset meerdere keren per uur

Sinds afgelopen dinsdag reset de witte Ziggo Connectbox (merk Arris) zichzelf meerdere keren per uur. Erg frustrerend want internet valt elke keer circa 5 minuten weg. Ook komt het voor dat internet hierna helemaal niet werkt waarna een handmatige reset benodigd is (stekker eruit of via aan/uit knop).

Ik heb inmiddels 3 keer gebeld met Ziggo. De eerste keer werd me een nieuwe splitter toegestuurd aangezien het signaal er zwak uit zag. Deze nieuwe splitter maakte het probleem alleen maar erger dus nu zit de oude er weer op. Bij de tweede keer bellen werd een sterk signaal gezien tot aan het aansluitpunt (dus met de oude splitter) dus toen werd me aanbevolen om de Connectbox te resetten. Dit heb ik gedaan maar leverde dezelfde problemen op. In het derde telefoongesprek werd besproken of er een monteur kan komen kijken, maar de eerstvolgende optie is 29 januari..., dus over 2,5 week. Als alternatief kan ik een nieuw modem proberen, maar het modem is 2 maanden oud en heb niet het idee dat het daar aan ligt. Toch maar voor deze optie gekozen omdat dat sneller is.

Heeft 1 van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Via een brief vernam ik dat er in de nacht van maandag op dinsdag (7 op 8 januari) werkzaamheden zijn geweest waardoor het internet even uit kon vallen. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
83 Reacties 83
mkaram

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb bijna hetzelfde probleem alleen modem gaat zichzelf resetten als ik een film aan het streamen ben + 1 apparaat aan het surfen is. Ik heb een Cisco modem nog. In status - Docsis signal is T3 timeouts 2 tot 3 keer gebeurd bij elke reset. Tijdens googlen is veel gesproken over zwak signal door de kabel van de muur naar de modem. Een monteur kan dar zeker meten.
Ik ga Ziggo binnenkort ook bellen en geloof niet dat modem vervangen zal het oplossen.
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
Exact de zelfde problemen sinds afgelopen dinsdag avond.

Arris modem reboot spontaan soms daarna weer internet soms moet ik ook een hard reset doen, voeding even ontkoppelen.

Tot vanmorgen 13/1 10.28 is het modem vanaf 12/1 - 17.32 uur aan gebleven, daarna div keren weer uitgevallen.

Bij mij is het onstabiele Netwerk begonnen in December 2018, heb een nieuw Modem / Splitter ontvangen en op 21/12 is de monteur langs gekomen en heeft preventief het Aop vervangen, daarna weer gemeten en alles was goed.

Maar toch wederom instabiel Netwerk, ik krijg zelf de indruk dat de signaal aanvoer even
stagneert, waardoor het Modem een reboot doet om proberen het probleem te verhelpen.

Ook mijn oude Ubee modem viel in December spontaan uit.

Op deze manier is Netflix kijken haast niet te doen, en je bent zo lang de verbinding onderbroken is via de Vaste telefoonlijn niet bereikbaar.

Ik haal ook vaak niet mijn abonnementssnelheid van 200 mbps.

zie ook topic

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/traag-en-instabiel-internet-35858#post356173
mkaram

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Polypenko wrote:
Exact de zelfde problemen sinds afgelopen dinsdag avond.

Arris modem reboot spontaan soms daarna weer internet soms moet ik ook een hard reset doen, voeding even ontkoppelen.

Tot vanmorgen 13/1 10.28 is het modem vanaf 12/1 - 17.32 uur aan gebleven, daarna div keren weer uitgevallen.

Bij mij is het onstabiele Netwerk begonnen in December 2018, heb een nieuw Modem / Splitter ontvangen en op 21/12 is de monteur langs gekomen en heeft preventief het Aop vervangen, daarna weer gemeten en alles was goed.

Maar toch wederom instabiel Netwerk, ik krijg zelf de indruk dat de signaal aanvoer even
stagneert, waardoor het Modem een reboot doet om proberen het probleem te verhelpen.

Ook mijn oude Ubee modem viel in December spontaan uit.

Op deze manier is Netflix kijken haast niet te doen, en je bent zo lang de verbinding onderbroken is via de Vaste telefoonlijn niet bereikbaar.

Ik haal ook vaak niet mijn abonnementssnelheid van 200 mbps.

zie ook topic

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/traag-en-instabiel-internet-35858#post356173

Heb jij de wifi hotspot uitgezet?
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
Staat bij mij niet eens aan.
Gerwin89
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Polypenko wrote:
Staat bij mij niet eens aan.

Bij mijn staan de wifi spots ook uit.

Als de signaal aanvoer zou stagneren, zouden ze dat op afstand toch moeten kunnen zien lijkt me? Elke keer als ik bel zien ze de afgelopen paar weken een constant signaal...
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
Er is duidelijk iets aan de hand waardoor de modems spontaan resetten of vastlopen.

Tot begin December heb ik geen noemenswaardige uitval gehad, daarna scheer en inslag.

Bij mij blijft tijdens de uitval van het Internet / Viop de TV het gewoon doen, dus kan best zijn dat Ziggo beweert dat er een constant signaal is, maar er iets waardoor nu de modems resetten, waar wij als gebruiker geen invloed op hebben.

Op het Ziggo Forum vind je div topics met exact het zelfde probleem.

zie oa. hier.:


https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/traag-en-instabiel-internet-35858#post356173
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
https://allestoringen.nl/storing/ziggo

Meer mensen die dus die problemen hebben.
mkaram

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
En allemaal begonnen ongeveer tegelijk. Mijn probleem begon rond 5-7 januari geloof ik. Ik heb een Cisco modem.
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
Klopt ook ik heb vanaf dinsdag 8 jan 2019 dat vaak het Internet / Voip uitvalt,
doordat of het modem zelf spontaan reset of dat ik een reset moet doen om
het modem weer aan de gang te krijgen.

Gezien de grote aantal gelijke klachten van gebruikers, is de statibiliteit van het
Ziggo Netwerk op dit moment niet optimaal.
Gerwin89
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Polypenko wrote:
Klopt ook ik heb vanaf dinsdag 8 jan 2019 dat vaak het Internet / Voip uitvalt,
doordat of het modem zelf spontaan reset of dat ik een reset moet doen om
het modem weer aan de gang te krijgen.

Gezien de grote aantal gelijke klachten van gebruikers, is de statibiliteit van het
Ziggo Netwerk op dit moment niet optimaal.

Wonen jullie toevallig ook in regio Rotterdam? Wat ik op internet lees is dat de frequenties veranderd zijn en het aansluitpunt in de muur daar niet mee overweg kan. Morgen komt het nieuwe modem binnen, dus eerst dat nog maar afwachten en anders toch maar weer bellen voor een monteur.
mkaram

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier 071 regio.
Polypenko

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes
Capelle a/d IJssel 010
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
@all,

Kunnen jullie eens inloggen op de modem en dan de waardes hier posten? samen met een foto van je AOP (en dus ook de aansluiting daar)
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
Ik ervaar dit zelf ook bij mn vriendin, laat nu bij toeval maandag 7-1 op dinsdag 8-1 er onderhoud zijn geweest. Na meldingen eens in het modem ingelogd en de waardes (met name upload) zijn na het onderhoud slechter. En zo slecht dat het modem hierdoor af en toe geen toegang krijgt op het netwerk en en herstart.

AOP is een Astro GUT 14D, en nieuwe kabels zijn uiteraard al geprobeerd. Kabellengte de standaard (ca 2meter) bij een connectbox meegeleverde kabel. Klantenservice gebeld na deze acties en men kon bevestigen dat de waardes na het onderhoud te slecht zijn geworden.

Er komt inmiddels een monteur maar wellicht speelt dit probleem bij veel meer mensen.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
nspoor,

Wat verstaan we onder slecht? kun je de waardes hier eens posten? en een foto van je AOP?
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
foto nu niet bij de hand, maar alles is netjes in orde.

upload waardes zitten tegen de 50 dBmv aan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
nspoor
Dat is tegen de max grens aan van DOCSIS 3.0.
Ziggo vindt dit te hoog voor de ConnectBox, als je die hebt.
Waarom alle waardes hier niet publiceren incl 'netwerk historie'.
Een fotootjes natuurlijk rond van AOP.
Gr Han
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
hanh wrote:
nspoor
Dat is tegen de max grens aan van DOCSIS 3.0.
Ziggo vindt dit te hoog voor de ConnectBox, als je die hebt.
Waarom alle waardes hier niet publiceren incl 'netwerk historie'.
Een fotootjes natuurlijk rond van AOP.
Gr Han


Dat het de grenswaarden zijn is bekend (zie signature), was ook een van de eerste melders bij de klantenservice met die constatering.
Waardes niet bij de hand omdat ik nu niet op die locatie van dat modem ben. Modem is idd de ConnectBox.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha en OK.
Ik kom veel Ziggo product testers tegen tegenwoordig die het functionele verschil tussen een coax en UTP kabel nauwelijks door hebben.
Uit je signature kan ik dus niks opmaken. Uit je bericht wel.
Ik zou deze kwalificatie uit je signature halen. Die zegt niks.
Gr Han

Uitgelicht topic