Vraag

Ziggo modem reset meerdere keren per uur

Toon eerste bericht

83 Reacties

Polypenko schreef:

Bij mij is op 17 jan 2019 een Ziggo monteur langs geweest die daadwerkelijk verstand van zaken had.

De problemen zijn ook bij mij ontstaan begin December, tot die tijd stabiel Internet,
daarna Spontane reboots modem etc.

Wat bleek, de monteur die in December de Aop contactdoos vervangen had, heeft het
type gebruikt welke normaliter zich in de kamer bevindt.

Dit type heeft geen Aparte aarde aansluiting, tevens bleek de kabel niet op de correcte
wijze gestript te zijn.

Nadat de monteur dit verholpen had, heeft hij ook de kabel gecontroleerd in de huiskamer
ook daar bleek dat de cai kabel niet correct gestript was.

Tot eind November bleek dit dus weinig invloed te hebben gehad ik had amper Internet uitval, maar na de aanpassingen in December blijkt dus als de kabels niet op de juiste manier gestript zijn en goed in de Aop zijn vastgezet, problemen van uitval en langere snelheden
het gevolg zijn.

TV Kanaal 14 en 19 deden het bij mij niet, maar na de laatste aanpassingen dus wel.

Al bij al tot nu toe nog geen Modem reboot gehad, het modem staat al de 6 dagen 2 uur en 52 minuten ononderbroken aan.

Ziggo snelheidstest 202 mbps Download / 20 Upload.

Ik heb n.a.v. het laatste bezoek Ziggo gecomplimenteerd, monteur Jamal ging zeer professioneel te werk en ging pas weg nadat alles goed werkte en de fouten die voorheen
in het modem voorkwamen verdwenen waren.

Tot nu toe werkt alles zoals het zou moeten.

Moest je voor betalen?
Reputatie 1
Nee had nog garantie op het bezoek van 21 dec 18 (4 weken)
Reputatie 7
Badge +31
@Polypenko Dank voor je update, dit kan anderen ook op het goede spoor zetten:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ziggo-modem-reset-meerdere-keren-per-uur-35969?postid=360176
Reputatie 3
Badge +2
@Polypenko,

Goed te lezen dat het probleem is opgelost 😉
Hier is de monteur ook langgewenst na de veranderingen in het netwerk van Januari en een nieuwe modem.

AOP is vervangen en een nieuwe kabel gekregen tussen splitter en modem met succes. Echter blijken in de buurt een aantal telefoon zendmasten te staan die storing gaven via de kabels die ik gebruikte voor de TV en radio aansluiting. Deze waren ooit Ziggo gecertificeerd, maar nu met de nieuwe indeling in het netwerk gevoeliger voor storingen van buitenaf dus niet meer! Monteur heeft hiervoor nieuwe kabels aangelegd voor 20 euro en nu de laatste 2 uur geen elke modem reset meer en in de status melding van de modem ook geen errors meer te zien. Ik ben hoopvol dat dit zo blijft maar hou de komende week alles nog nadrukkelijk in de gaten.
Reputatie 7
Badge +31
@Richard5 TOP dat je je ervaringen en oplossingen hier deelt.
Dit kan anderen de juiste weg wijzen om deze problemen op te lossen.

Veel internet- en TV plezier gewenst.☺
Reputatie 1
Inmiddels verhuisd en op het nieuwe adres hadden we ook nog een oud aansluitpunt zitten. Dus meteen van de verhuisservice gebruik gemaakt en er is een monteur langsgeweest die een nieuw aansluitpunt heeft gemaakt. Top! Internet werkt super stabiel. Wel zag ik redelijk veel T3 timeouts op kanaal 1, zie onderstaand plaatje. Is dat een probleem?

Goedenavond,

Ik had hetzelfde probleem.

Leek bij mij opgelost te zijn nadat ik de WPS knop had uitgeschakeld op het modem zelf.
Staat ergens in het menu als je erop inlog.

Vreemd maar hij reset bij mij niet meer en geeft ook geen errors meer in het log weer.

Met vriendelijke groet, Powerplant.

Reageer